FP03's afløser
Fra : ol

Dato : 07-08-11 15:34

Hej Gruppe

Nu har min udbyder "endelig" skrottet Front Pages udvidelser. Ja så nu er
der ingen vej tilbage, jeg må finde en afløser.

Min server er en ASP/ASP.NET, og Microsoft server 2008. Ja ikke fordi jeg
selv ved hvad det betyder og indebærer, men det siger nok jer andre noget.

Jeg er absolut ikke god til andet end bruge et type program som FP03, hvor
alt bliver serveret på et sølvfad.

Jeg kan huske før der er blevet nævnt Expression web og Sharepoint designer,
men hvad kan anbefales til mig??

MVH

ol

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-08-11 23:07

EW er fremtiden hvis du vil lave hjemmesider seriøst. SD er der også
et marked for i større firmaer med Sharepoint Server. SD kan også lave
"normale" hjemmesider men mangler mange af de ting EW har.
Jeg vil anbefale dig at downloade demoen af EW og prøve den sammen med
SD 2007 som er gratis. du kan eventuelt også hente en demo af SD 2010
hvis du tænker på at gå den vej.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : ol

Dato : 08-08-11 09:13

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg vil anbefale dig at downloade demoen af EW og prøve den sammen med
> SD 2007 som er gratis. du kan eventuelt også hente en demo af SD 2010

Det lyder godt tusind tak for de meget brugbare info. Det vil jeg gøre.

Jeg kunne godt tænke mig at hører lidt om andres erfaringer med de to
programmer også set i lyset af FP's fortræffeligheder

Hvordan er den direkte brugervenlighed??

Features??

Plusser og minusser??

Venlig hilsen

ol

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-08-11 10:45

"ol" skrev skrev bl.a.:

> Jeg kunne godt tænke mig at hører lidt om andres erfaringer
> med de to programmer også set i lyset af FP's
> fortræffeligheder

Sidespring: Jeg er godt tilfreds - stadigvæk - med FP2003, fordi
jeg kan oploade med ftp.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Johnny Viinblad Jens~

Dato : 09-08-11 10:44

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> Jeg vil anbefale dig at downloade demoen af EW og prøve den sammen med
> SD 2007 som er gratis. du kan eventuelt også hente en demo af SD 2010

Er der en der vil sende mig nogle link til omtalte programmer
Venligst Johnny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-08-11 15:21

Expression Web/Studio
http://expression.microsoft.com/
SharePoint Designer 2007
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=21581
SharePoint Designer 2010 32bit
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=16573
Sharepoint designer 2010 64bit
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=24309

Bemærk:
SD 2010 kan ikke bruges med Sharepoint Server 2007.
Hvis det ønskes at have både SD 2007 og SD 2010 på samme PC skal det
være 32bit versionen.

Det kunne i øvrigt se ud til at SD 2010 også er blevet gratis, såvidt
jeg kunne forstå. Lad mig gerne vide om det er tilfældet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : ol

Dato : 10-08-11 16:25

Spændende links og indput, tusind tak for det hele.