FTP klient til 10.7
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 07-08-11 14:19

Efter hvad jeg kan se så forsvinder iDisk "væk i skyen" inden længe.
Derfor er jeg på udkig efter en god FTP klient så jeg i stedet kan
uploade billeder, filer mm. til egen webserver i stedet for iDisk.

Nogen der har erfaring med en god FTP klient under 200,- ??

Jeg syntes forresten at det er ærgeligt at Apple "hele tiden" ændre
deres services så man skal ændre på ting som eller fungerer fint...
Mac > Me > Cloud mm.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-11 14:46

<https://www.panic.com/transmit/>

> Jeg syntes forresten at det er ærgeligt at Apple "hele tiden" ændre
> deres services så man skal ændre på ting som eller fungerer fint...
> Mac > Me > Cloud mm.

Intet varer evigt ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-11 16:21

> <https://www.panic.com/transmit/>

> Intet varer evigt ...

Sådan er det jo. Jeg synes da heller ikke, det er "hele tiden", Apple
ændrer, men OK så har jeg nok være heldig, at jeg ikke rigtig har brugt
de ting, der er forsvundet gennem tiden (grupper, homepage, backup etc).
Jeg studser bare lidt over det med iDisk. Man får da 5GB lagerplads i
iCloud, og man kan købe mere. Hvorfor kan du ikke bruge det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 07-08-11 19:57

Den 07/08/11 17.21, Henrik Münster skrev:
> [...]

> Jeg studser bare lidt over det med iDisk. Man får da 5GB lagerplads i
> iCloud, og man kan købe mere. Hvorfor kan du ikke bruge det?

Det kan jeg jo i princippet også men, alle de ting som man så har lagt
op i div. fora vil så skifte adresse og det vil derfor ikke være muligt
at se billederne uden at gå ind og ændre på alle siderne.
Derfor er jeg færdig med at gemme billeder som jeg gerne vil have på
samme adresse i længere tid på den måde !

f.eks denne tråd http://fixie-king.dk/forum/viewtopic.php?f=27&t=8381

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-11 20:02

> [...]

> Derfor er jeg færdig med at gemme billeder som jeg gerne vil have på
> samme adresse i længere tid på den måde !

Hvis du vil have 100% kontrol så lad være med at bruge tjenester som
iDisk eller dropbox, køb dit eget domæne og et webhotel til en 5,- om
måneden ... så er den potte ude.

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 07-08-11 20:05

Den 07/08/11 21.01, Thomas von Hassel skrev:
> [...]

> Hvis du vil have 100% kontrol så lad være med at bruge tjenester som
> iDisk eller dropbox, køb dit eget domæne og et webhotel til en 5,- om

Det er jo netop derfor jeg har briug for et godt FTP program

Domæner og hotel har jeg

www.aarstiden.dk
www.reachandstack.dk

Fra : BirgerB.

Dato : 07-08-11 22:46

In article <4e3ee1be$0$315$14726298@news.sunsite.dk>,
Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Det er jo netop derfor jeg har briug for et godt FTP program

> [...]

yummi FTP
Captain FTP

Har begge. Bruger mest yummi FTP
Betalings programmer.

CyperDuck FTP
gratis/ shareware.

kan findes med google.

--
BirgerB.
http://www.webfoto-interaktiv.dk/

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-08-11 17:55

On 2011-08-07 13:18:45 +0000, Henry Lerche Madsen said:

> [...]
>

> Jeg syntes forresten at det er ærgeligt at Apple "hele tiden" ændre
> deres services så man skal ændre på ting som eller fungerer fint...

Jeg bruger Forklift, da jeg fik den i en bundle. Det er både
filhåndtering og FTP + meget mere.
http://www.binarynights.com/

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-08-11 07:29

On 2011-08-07 13:18:45 +0000, Henry Lerche Madsen said:

> [...]
>

> Jeg syntes forresten at det er ærgeligt at Apple "hele tiden" ændre
> deres services så man skal ændre på ting som eller fungerer fint...

Den bedste og absolut lækreste, du kan købe, er Transmit fra Panic. De
er også oppe på mærkerne mht opdateringer, hvilket man ikke kan sige om
den næstbedste, Interarchy. Ellers er der den ældste, Fetch, der også
er rigtig god. Søg i appstore under ftp.
- David
--
Læs min blog
http://davidbee.info

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 10-08-11 05:35

Den 08/08/11 08.28, David Blangstrup skrev:

> [...]
> er også oppe på mærkerne mht opdateringer, hvilket man ikke kan sige om
> den næstbedste, Interarchy. Ellers er der den ældste, Fetch, der også er

Den havde Thomas også foreslået, så det blev den og den er nem smart og
lækkere

Fra : Michael Horn

Dato : 10-08-11 15:49

David Blangstrup <david.blangstrup@gmail.com> wrote:

> [...]
> den næstbedste, Interarchy. Ellers er der den ældste, Fetch, der også
> er rigtig god. Søg i appstore under ftp.

Det billigste er at trykke +K i finder og skrive sin ftp://adresse
ind..

Michael Horn

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-11 12:46

On Wednesday, August 10, 2011 6:02:08 PM UTC+2, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110810 wrote:

> Kan man sende filer på den måde nu? Det har været kun-hent tidligere.

Det er det så vidt jeg kan se stadigvæk ...

/thomas

Fra : Michael Horn

Dato : 11-08-11 07:29

Thomas von Hassel <darxmac@gmail.com> wrote:

> [...]
> tidligere.
>
> Det er det så vidt jeg kan se stadigvæk ...

Havde fået mounted 'disk' via transmit... Jeg troede lige det var så
nemt med finder :-|

-- Mvh Michael Horn

Fra : Lyrik

Dato : 10-08-11 00:34

Den 07/08/11 15.18, Henry Lerche Madsen skrev:
> [...]
>

> Jeg syntes forresten at det er ærgeligt at Apple "hele tiden" ændre
> deres services så man skal ændre på ting som eller fungerer fint...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Selv om jeg snart er træt af at smide perler...så er her en til:
Filezilla som er gratis.

Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-11 17:02

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 10-08-11 19:48

Den 10/08/11 18.02, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110810 skrev:

> Kan man sende filer på den måde nu? Det har været kun-hent tidligere.

det var også det jeg havde fundet ud af den anden dag, men kunne ikke
finde noget vedr. 10.7 !

Henry

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-11 20:37

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> det var også det jeg havde fundet ud af den anden dag, men kunne ikke
> finde noget vedr. 10.7 !

Det virker stadig kun "read-only" i 10.7

/thomas