Ikke helt random random
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-11 00:27

Jeg har et array, hvor jeg skal have blandet rækkefølgen,
hvilket selvfølgelig er nemt nok. Men jeg vil gerne have, at
nogle af elementerne får en overvægt.

Hvis jeg fx har 20 elementer i arrayet, vil jeg gerne have,
at de første fem har dobbelt så stor chance som resten for
at havne mellem de første tre efter blandingen.

Nogle forslag til, hvordan jeg kan gøre det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-11 07:30

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]

> at havne mellem de første tre efter blandingen.

> Nogle forslag til, hvordan jeg kan gøre det?

Lav to henvisninger til hvert af disse elementer i arrayet.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-11 08:22

> Lav to henvisninger til hvert af disse elementer i arrayet.

Dejlig lavteknologisk løsning!

Uden forbindelse med dette, men bare ren nysgerrighed, er
der nogen grænse for mængden af elementer i et array?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder, der samtidig er nemme at huske:

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-08-11 09:04

On Sun, 07 Aug 2011 09:21:38 +0200
Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Uden forbindelse med dette, men bare ren nysgerrighed, er der nogen grænse for mængden af elementer i et array?

Da ethvert array skal kunne adressere elementerne gennem deres fysiske
placering i array'et via et heltal, vil jeg gætte på, at største array
bestemmes af MAX_INTEGER.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen