KYMCO Super 8 125
Fra : --JH--

Dato : 06-08-11 15:45

Hej
Nogen som kender til denne KYMCO Super 8 125
Godt / skidt!!!
det er jo et billigt køretøj, som nummer 2

Hilsen John

Fra : oz3bto

Dato : 07-08-11 14:16

"--JH--" <dido10dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Nogen som kender til denne KYMCO Super 8 125
> Godt / skidt!!!
> det er jo et billigt køretøj, som nummer 2
>
> Hilsen John

Ikke lige den model men kymco generelt.. Det er noget skrammel og det
tager en evighed om at få stumper hjem når de går istykker.. Og det gør de
jævnligt

Fra : --JH--

Dato : 07-08-11 15:11

Ja, pris og kvalitet hænger sammen, tænkte det nok.
Kunne være jeg skulle kikke efter en Pgo

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-11 12:02

"oz3bto" skrev i meddelelsen

> [...]

Ikke lige den model men kymco generelt.. Det er noget skrammel og det
tager en evighed om at få stumper hjem når de går istykker.. Og det gør de

PGO er bedre egnet til det danske klima end KYMCO, PGO er til gengæld lidt
dyre i indkøb.

Fra : Henning

Dato : 08-08-11 21:19

Den 06-08-2011 16:44, --JH-- skrev:
Nu har jeg set du har fået negativt svar fra, var det et eller to, der
ikke oplyste hvad de baserede deres negative svar på.

Jeg har haft en Super 8, den kørte godt, ingen fejl udover den man må
forvente af en 125cc. Jeg skiftede den fordi den var for svag på toppen.

Forvent ikke mere end 70-75 km/t op af bakke i modvind.

Jeg savner den faktisk som en let bymaskine. Den er jo utrolig billig.

mvh Henning

Fra : --JH--

Dato : 09-08-11 07:27

Jeg skal ud og prøve en. nej det er klart den ikke har mange kræfter, og har
da også set på 250
men så bliver prisen jo også en anden, men til byen og små ture tror jeg den
ville være fin.
Og der er en som fortalte, at der er en del Honda dele på den Kymco,
Vh John

Fra : BoA

Dato : 10-08-11 09:01

Den 09-08-2011 08:27, --JH-- skrev:
...........klip.
> Og der er en som fortalte, at der er en del Honda dele på den Kymco,
> Vh John

Snart sagt ethvert stykke discount-mekanik fra Kina bliver anprist som
"indeholder Honda-dele", "Honda-klon", "Honda-konstruktion" osv osv osv.
I de tilfælde, hvor der ikke er tale om direkte løgn og selvlysende
salgsgas, er der måske maximalt tale om at der er anvendt dele fra en
underleverandør-koncern som også leverer til Honda, MEN det er sandelig
ingen garanti for noget som helst, da en underleverandør leverer den
kvalitet som aftageren bestiller og betaler for.
Tykkelsen af fx. lakering og forkromning kan ikke bedømmes med øjet før
rusten blomstrer.
Sjovt nok hører man aldrig på samme måde om "indeholder Suzuki-dele",
"Kawasaki-motor" "Yamaha-dele" osv. osv. selv om både Suzuki, Yamaha og
Kawasaki da laver fremragende produkter.
Pris og kvalitet hænger normalt altid sammen og kvalitet koster. Selv om
en høj pris desværre ikke er nogen automatisk garanti for høj kvalitet,
så er en meget lav pris oftest en garanti for tilsvarende lav kvalitet !

Med bedste hilsner
fra
BoA
(der har en fortid som prof. indkøber)

Fra : Armand

Dato : 10-08-11 11:25

Den 10-08-2011 10:01, BoA skrev:
> [...]
> "Kawasaki-motor" "Yamaha-dele" osv. osv. selv om både Suzuki, Yamaha og
> Kawasaki da laver fremragende produkter.

Det skyldes at den eneste motor der bruges i kinøjserne er et klon af
den gammelkendte Honda Cup motor.
Derved nærmer hondamotoren sig en udbredelse i samme mængde som DKW's
oprindelige 125'er totagger, der blet taget som krigsbytte i '45 og
efterfølgende kopieret grundigt verden over samtidig med at DKW
fortsatte produktionen på den ene side af muren parallet med den
oprindelige produktion i Zschopau (med Z, som i MZ) og andre steder på
dén side af jerntæppet!

--
Armand.

Fra : Henning

Dato : 14-08-11 13:33

Den 10-08-2011 10:01, BoA skrev:
> Den 09-08-2011 08:27, --JH-- skrev:

> Snart sagt ethvert stykke discount-mekanik fra Kina bliver anprist som
> "indeholder Honda-dele", "Honda-klon", "Honda-konstruktion" osv osv osv.

Ny er Kymco ikke fra Kina men Taiwan. En ikke helt ligegyldig detalje.

> [...]
> ingen garanti for noget som helst, da en underleverandør leverer den
> kvalitet som aftageren bestiller og betaler for.

Kymco startede som samlefabrik for Honda og som en kuriositet kan nævnes
at de i dag levere motorer til BMW G450X enduro.

> [...]
> en høj pris desværre ikke er nogen automatisk garanti for høj kvalitet,
> så er en meget lav pris oftest en garanti for tilsvarende lav kvalitet !

Som indkøber må du vide at Kymco Super 8 er prissat så den praktisk talt
er afgiftsfri. Over dette prissegment stiger prisen hurtigt med den
danske afgift. Flosklen "du får hvad du betaler for" er derfor sat
delvis ud af kraft.

mvh Henning

Fra : --JH--

Dato : 15-08-11 17:51

Har idag været ude og prøve den.
Og det er godtnok en fin maskine, og rigtig god plads på den.
tror det bliver en god maskine til by og små tur, til få penge.
tror det bliver sådan en.

mvh John