Rustikbrædder, dobbelt lag?
Fra : Laitom

Dato : 05-08-11 11:03

Hej. Jeg vil have vendt retningen på et ældre rustikloft. Er det
lovligt at sætte nye rustikbrædder direkte på de gamle på tværs af
disse hvis resten af loftet er ok?

Fra : Portner

Dato : 05-08-11 18:41

Laitom wrote:
> Hej. Jeg vil have vendt retningen på et ældre rustikloft. Er det
> lovligt at sætte nye rustikbrædder direkte på de gamle på tværs af
> disse hvis resten af loftet er ok?

Du kan endda montere omvendte plantekasser
hvis du vil...pas dog på du ikke får jordet i hovedet

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 05-08-11 22:20

"Portner" <info@peporte.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan endda montere omvendte plantekasser
> hvis du vil...pas dog på du ikke får jordet i hovedet

--Ja, heldigvis er der ikke regler om alt.
Nogle gange kan man godt få godkendt alm. sund fornuft.....

//Henrik

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-08-11 13:04

Henrik Nielsen wrote:
> "Portner" <info@peporte.dk> skrev i en meddelelse

> --Ja, heldigvis er der ikke regler om alt.
> Nogle gange kan man godt få godkendt alm. sund fornuft.....

Der er blot nogle regler om udførelsen af eventuelle lampeudtag i
loftet, det kan godt betale sig at få det gjort rigtigt. Jeg ville
spørge i news:dk.teknik.el herom hvis du har nogen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Anders Majland

Dato : 09-08-11 17:56

> Der er blot nogle regler om udførelsen af eventuelle lampeudtag i loftet,
> det kan godt betale sig at få det gjort rigtigt. Jeg ville spørge i
> news:dk.teknik.el herom hvis du har nogen.

Der er også nogle brandkrav der skal overholdes - men hvis det ikke er i en
lejlighed er det sikkert ok. I et enfamiliehus er det afair 18mm brædder der
er tilstrækkeligt og så gør et extra lag jo ingen skade hvis det er lovligt
det der sidder der i forvejen

/A - der har fjernet ulovligt opsat listeloft i en lejlighed og derfor sat
sig lidt ind i det.

Fra : Leif

Dato : 06-08-11 13:41

"Laitom" <dahl.danmark@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej. Jeg vil have vendt retningen på et ældre rustikloft. Er det
lovligt at sætte nye rustikbrædder direkte på de gamle på tværs af
disse hvis resten af loftet er ok?

Husk der er en minimum loftshøjde - forskellig
for de forskellige rum, der skal overholdes.
Og om der er mekanisk ventilation installeret.

Kan ikke huske dem lige nu.

/Leif