Vægbeklædning: orkla Spånplade eller OSB k~
Fra : Flemming & Lone Kans~

Dato : 04-08-11 00:49

Halløj

Jeg skal snart til at beklæde værkstedet, og i den forbindelse har jeg
fået et kanon godt tilbud på 16 mm spånplade (http://kortlink.dk/
99x5). Det er mest fordi jeg har fået 10 plader foræret, så hele
værkstedets vægge kan beklædes for ca. 800,-.

Jeg er dog lidt betænkelig ved styrken af den plade, og havde
oprindeligt tænkt mig at bruge 15 mm OSB krydsfiner - ala denne:
http://kortlink.dk/99x6. Det betyder dog prisen stiger til over
2500,-.

Er det overkill at bruge OSB'en - prisforskellen taget i betragtning?
Værkstedet er 21 m2, bliver isoleret i gulv, væg og loft, men skal
ikke opvarmes til andet end frostfrit om vinteren. Der kommer derfor
heller ikke dampspærre i. Træskelettet kan måske anes her: http://kortlink.dk/99x7
(yderst til højre).

Jeg forventer ikke at hænge noget tungt i pladerne - der hvor jeg skal
det, finder jeg en regel eller stolpe bagved.

Hvad synes gruppen?

pft,
Flemming

Fra : CC

Dato : 04-08-11 15:46

Den 04-08-2011 08:48, Flemming & Lone Kanstrup skrev:
> [...]
>
> Jeg forventer ikke at hænge noget tungt i pladerne - der hvor jeg skal
> det, finder jeg en regel eller stolpe bagved.

Uanset om du vælger den ene eller den anden løsning skal der en klat
maling til. Hvorfor ikke finde nogle hvidpigmenteret prilbrædder på
tilbud et eller andet sted.

Fra : CC

Dato : 04-08-11 17:47

Den 04-08-2011 16:46, CC skrev:

> Uanset om du vælger den ene eller den anden løsning skal der en klat
> maling til. Hvorfor ikke finde nogle hvidpigmenteret prilbrædder på
> tilbud et eller andet sted.

Ludbehandlet profilbrædder i 125 mm bredde fås i jem & fix til 100 kr/m2
og de er pt ikke på tilbud