MS Windows
briani 27239
Original windows og ny pc ?
Fra : Allan

Dato : 04-08-11 08:36

Jeg har en pc med Vista installeret.

Det er en "fuld" Vista, altså ikke oem eller ligende.

Nu vil jeg købe en ny pc og skrotte den gamle. Kan jeg blot installere min
Vista på den nye eller hvordan ? Er den "registeret" på den gamle pc eller
kan jeg installere den og registrere den på den nye uden problemer ?

Ps. jeg ved godt win7 osv. men har været glad for min Vista og så hvorfor
ofre penge på en win7

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-08-11 08:43

Allan skrev:

>jeg ved godt win7 osv. men har været glad for min Vista og så hvorfor ofre
>penge på en win7

Du ved også at support af Vista udløber om 8 måneder, og der derfter ikke
kommer opdateringer til styresystemet

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-11 09:28

Ivan V. Klattrup skrev:

> Du ved også at support af Vista udløber om 8 måneder, og der
> derfter ikke kommer opdateringer til styresystemet

If it ain't broke, don't fix it.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-08-11 09:42

Bertel Lund Hansen skrev:

>If it ain't broke, don't fix it.

well it's vista.....

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per

Dato : 05-08-11 09:41

Ivan V. Klattrup wrote:

> Du ved også at support af Vista udløber om 8 måneder, og der derfter
> ikke kommer opdateringer til styresystemet

Jeg har godt hørt om udløb af support på Vista.

Men også slut på opdateringer, når SP2 er installeret ?? Har du noget
dokumentation ?

Mvh. Per

Fra : Ole C

Dato : 05-08-11 09:55

Per skrev blandt andet:

> Jeg har godt hørt om udløb af support på Vista.
>
> Men også slut på opdateringer, når SP2 er installeret ?? Har du noget
> dokumentation ?

Microsoft har:
http://support.microsoft.com/lifecycle/search/?sort=PN&alpha=WINDOWS+vista

--
vh
Ole C

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-08-11 08:48

"Allan" <familienpoulsen@famypolysen.com> crashed Echelon writing

> [...]
> installere min Vista på den nye eller hvordan ? Er den "registeret" på
> den gamle pc eller kan jeg installere den og registrere den på den nye

Hvis det er en retail licens, så kan du frit installere denne på en anden
maskine forudsat den altså skrottes på den gamle.
Men det kan være du skal forbi telefoni supporten ved internet
registreringen, fordi deres system ser en væsentlig ændring af hardwaren
(jeg ved ikke om Microsoft har fået styr på dette, men de burde).

> Ps. jeg ved godt win7 osv. men har været glad for min Vista og så
> hvorfor ofre penge på en win7

Fordi Win7 er så meget bedre (religion og visse fakta)

--
Bjarke Andersen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-08-11 20:00

Bjarke Andersen skrev:

> Fordi Win7 er så meget bedre (religion og visse fakta)

Egentlig ser jeg ikke den store forskel mellem Win7 og Vista, ud over at
Win7 er mindre hardwarekrævende.
Men alene af den grund er jeg da også meget godt tilfreds med at jeg
installerede Windows 7 på min stationære som ellers var født med Vista.

For trådstarter kan der selvfølgelig være det aspekt at et skift til
Win7 vil koste omkring 1500 kr (Home Premium), hvis man som jeg
foretrækker fulde versioner frem for OEM.

--
Philip

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-08-11 06:20

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> crashed Echelon writing

> Egentlig ser jeg ikke den store forskel mellem Win7 og Vista, ud over at
> Win7 er mindre hardwarekrævende.

Interfacet blev lavet lidt mere inituitivt, som en sammenkogning af Vistas
nye design og XP grænseflade, og så ja test viser at Win7 er mindre
hardware krævende, især mindre RAM slugende.

> For trådstarter kan der selvfølgelig være det aspekt at et skift til
> Win7 vil koste omkring 1500 kr (Home Premium), hvis man som jeg
> foretrækker fulde versioner frem for OEM.

Medmindre OP kan nøjes med en upgrade til sin Vista.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-11 09:28

Allan skrev:

> [...]

> Vista på den nye eller hvordan ? Er den "registeret" på den gamle pc eller
> kan jeg installere den og registrere den på den nye uden problemer ?

Det er nemt at ringe til Microsofts support og få en automatisk
guide til en nyregistrering af en Windows der har været brugt.

Ja, den er p.t. låst til din gamle pc.

--
Bertel

Fra : Allan

Dato : 04-08-11 09:40

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4e3a57f5$0$310$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er nemt at ringe til Microsofts support og få en automatisk
> guide til en nyregistrering af en Windows der har været brugt.

> [...]

Ok tak for hjælpen.