Sætte en sandfangsbrønd
Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 04-08-11 00:08

Går og overvejer at få lavet faskiner til at tage vandet fra tagrenderne i
stedet for at sende det videre.
Har læst mig til at vandet - inden det rammer faskinen - skal gennem en
sandfansgbrønd.
Må man selv sætte sådan en op (eller vel nærmere ned) eller skal der en
kloakmester til?

Ole Gaarde Kristensen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 04-08-11 00:32

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sandfansgbrønd.
> Må man selv sætte sådan en op (eller vel nærmere ned) eller skal der en

Typisk - fandt selv svaret kort tid efter jeg havde postet.
Vores kommune - Næstved Kommune - har postet en folder om emnet, og der står
at man godt selv må sætte brønden.
Folderen kan ses på
http://www.nk-forsyning.dk/ext/nedsivningaftagvandifaskiner//index.html
Eneste der tilsyneladende kræver en autoriseret kloakmester, er frakoblingen
af den eksisterende løsning (der sender det ud i kloaksystemet).

Ole Gaarde Kristensen