Bagbremse check - Hvilken side?
Fra : Steffen

Dato : 03-08-11 16:48

Hej - Jeg vil checke og rense bagbremsen på min nyanskaffede; men brugte
Peugeot Buxy. Jeg er i vildrede med fra hvilken side jeg går i gang.
Er det fra højre side, med afmontering af udstødningen m.v., eller fra
venstre side, med afontering af ganske mange dele. Støddæmper. kickstarter,
skjold og mm. Eller er der en helt anden og mere enkel metode?

På forhånd tak.

Fra : Steffen

Dato : 08-08-11 10:59

Det var der ikke mange der vidste ;)

Jeg kan så informere om, efter at have gennemført "prøv-dig-frem" metoden,
at det snedigste er at angribe fra højre side, og lukke luften ud af dækket,
for så kan hjulet lige akkurat sniges ud mellen navet og udstødningen.
Enkelt og simpelt - når man ved det.

Så nu ved I det. ;)