MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
xp prof-sp3 - adgangskode (adm) hacked....
Fra : Flemming

Dato : 03-08-11 19:27

Hej - Ms Security E. melder "adgangskode hacked" og " to elementer skal
fjernes" - eller sådan noget lignende - det forsvandt meget hurtigt inden
jeg kunne nå at reagere.
PC'en lukker ned (og slukker Outlook) og genstarter - nu får jeg "Systemet
kunne ikke logge dig på..."osv - har søgt på nettet, men finder ikke rigtig
noget -imo - brugbart.
Jeg har adgang til PC'en fra en Win7 maskine på samme lokalnetværk og har
også backup af "systemstate" fra i går på en ekstern hd......,Hvordan kan
jeg logge på iden på XP'eren ?
På forhånd tak for gode råd her i gruppen!

mvh Flemming

PS Der er ikke tale om besøg på pornosider eller andre "sjove sider" -
faktisk kun mail via Outlook......

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-08-11 21:22

Flemming <nobody@nobody.com> wrote:

> Hvordan kan jeg logge på iden på XP'eren ?

Du logger som "Administrator" og nullstiller password på den pågældende
konto.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Flemming

Dato : 03-08-11 21:31

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Du logger som "Administrator" og nullstiller password på den pågældende
> konto.
>

> --
> Ikke ham på Facebook.

Hej og tak for svar - det virker bare ikke, altså Brugernavn "Administrator"
Adgangskode = den oprindelige eller blank - alt uden "

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-08-11 22:31

Flemming <nobody@nobody.com> wrote:

<snip>

> Hej og tak for svar - det virker bare ikke, altså Brugernavn "Administrator"
> Adgangskode = den oprindelige eller blank - alt uden "

Hvis det ikke lykkes med det forslag Jens Peter Karlsen kommer med,
kunne du se på denne artikel fra Alt om Data:

http://www.altomdata.dk/csi_i_en_usb_noegle

Gå til side 12, hvor du kan læse om hvordan man gør med Chntpw.

Du kan selvfølgelig bruge en anden distro end BT4, som er den der
omtales i artiklen.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Flemming

Dato : 04-08-11 11:50

Tak for forslaget - det ser ud til at Chntpw virker.

mvh Flemming

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-08-11 21:48

Boot på din Windows XP cd. Vælg at starte "Repair console". Herfra kan
du genskabe et gendannelsespunkt. Skriv "help" i konsollen hvis du er
i tvivl.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Flemming

Dato : 03-08-11 22:06

Hej og tak for svar - jeg er ikke sikker på at jeg har en CD - det er en
gammel Zitech slæbbar, hvor der var noget "recovery" på hd'en, men måske
skal jeg liiiige ind og kigge på raden af gamle cd'er - eller var det DVD'er
? Et andet problem er, at CD-drevet nok er stået af for lang tid
siden........så det ser ikke for godt ud!

Fra : Ole C

Dato : 03-08-11 22:30

Flemming skrev blandt andet:

> [...]
> var det DVD'er ? Et andet problem er, at CD-drevet nok er stået af
> for lang tid siden........så det ser ikke for godt ud!

Det lyder godt nok også som om den er moden til udskiftning.....

--
vh
Ole C

Fra : Flemming

Dato : 03-08-11 22:53

Ja, Ole, men løser det lige mit problem ?

Fra : Flemming

Dato : 04-08-11 11:49

Hej og tak for input - fandt Recovery CD'en, men den (genopret) gik helt i
stå efter nogen tid. Eneste alternativ var en ny installation med tab af
data til følge.
Jeg tror jeg forsøger med Chntpw - forslag fra Axel/Bjarke.

mvh Flemming

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-08-11 07:11

"Flemming" <nobody@nobody.com> crashed Echelon writing

> [...]
> har også backup af "systemstate" fra i går på en ekstern
> hd......,Hvordan kan jeg logge på iden på XP'eren ?

Hvis der er tale om nogle har skiftet adgangskoden remote, så hent UBCD
brænd denne til CD.

Kobl computeren af internettet

Boot på denne CD og find programmerne/programmet til nulstilling af
password. Disse tools fungerer bedst ved at ændre passwordet til blankt
password, så gør dette.

Boot maskinen op, log på med administrator og skift password for alle
brugerkonti, og skift det til noget nyt og til et stærk password (store og
små bogstaver, tal og tegn og over 8 karakterer)

Sikre dig at ingen gæste konti har andet end gæsterettigheder på dit
system.

Derefter maskinen på internettet og så gennemtjek den for vira og malware.
Brug evt. de mange online scannere hos større producenter (Trend Micro,
McAfee m.v.)

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming

Dato : 04-08-11 11:52

Alletiders - har fået nulstillet og bootet igen - det virker. Kører nu total
scanning af pc'en og foreløbig ser det ud til, at der er noget "snavs" et
eller andet sted.
Tusinde tak for hjælpen.
mvh Flemming

Fra : Flemming

Dato : 05-08-11 21:40

Hej til gruppen igen - og tak for de goderåd.
Antivirus osv. kører og alt er "grønt" - MEN, da jeg ville køre den daglige
backup, ja, så står den bare stille med "Forbereder sikker
hedskopiering...osv"
HD kører ikke (lys glimter ikke) - den står bare stille....
Nogen der har et bud på løsningen af problemet ?

mvh Flemming

Fra : Henning

Dato : 06-08-11 14:49

On Fri, 5 Aug 2011 22:39:48 +0200, "Flemming" <nobody@nobody.com>
wrote:

>Hej til gruppen igen - og tak for de goderåd.
>Antivirus osv. kører og alt er "grønt" - MEN, da jeg ville køre den daglige

Kør Sysemgendannelse et par dage eller uger tilbage.

Fra : Flemming

Dato : 06-08-11 15:34

Hej - fik det løst med chkdsk /f - der var åbenbart noget galt med nogle
klynger.....

mvh Flemming