MS Windows
briani 27239
teredo tunneling pseudo-interface
Fra : Klaus H

Dato : 03-08-11 15:23

Hej med jer.

Min datters Acer Aspire kom med melding om at Teredo var slået fra af
administrator.

Da ve selv er administratorer, gik jeg i enhedshåndtering og slettede
Teredo - i forventning om at den automatisk blev geninstalleret ved næste
opstart.
Det blev den ikke. Heller ikke når "skjult" visning er slået til i
enhedshåndtering.

Hvordan geninstallerer jeg den, da jeg ikke kan få hendes notebook på
hjemmegruppen?

Mvh

Klaus H

Fra : Snuden

Dato : 03-08-11 19:07

On Wed, 3 Aug 2011 16:22:58 +0200, "Klaus H" <khvaek@6705e.dk> wrote:

> [...]
>opstart.
>Det blev den ikke. Heller ikke når "skjult" visning er slået til i

Startknappen => Alle programmer => Tilbehør => højreklik på
Kommandoprompt => kør som administrator

Tast følgende kommandoer:
netsh interface ipv6 install [ENTER]
netsh interface ipv6 set Teredo enterprise client [ENTER]

Genstart evt. PC'en (det burde ikke være nødvendigt)

>Hvordan geninstallerer jeg den, da jeg ikke kan få hendes notebook på
>hjemmegruppen?

Det har intet med Teredo at gøre. Teredo bruges til at få kontakt med
IPv6 sites gennem et IPv4 NAT-interface

Fra : Klaus H

Dato : 05-08-11 14:21

cut>
>Min datters Acer Aspire kom med melding om at Teredo var slået fra af
>administrator.
cut

Fra : Snuden

Dato : 05-08-11 15:57

On Fri, 5 Aug 2011 15:20:40 +0200, "Klaus H" <khvaek@6705e.dk> wrote:

>cut>

Nu hvor jeg er lidt mere vågen end jeg var på det foregående svar:

Prøv at genstarte din router - det kan være noget så simpelt som en
router der er knækket over IPv6 trafikken. Det lyder tosset, ja, men
jeg har set det før.

Bruger din datter ZoneAlarm? ZoneAlarm er *elendig* til at håndtere
IPv6 trafik. Min anbefaling er at fjerne skidtet og erstatte det med
noget der rent faktisk fungerer.

Din tidligere melding om at du ikke kan få PC'en til at få fat i
homegroups leder mine tanker i retning af en syg IPv6 stak.

Kig efter om IPv6 overhovedet er aktivt på netkortet (Network and
sharing center => advanced adapter settings => højreklik på det
aktuelle netkort => Properties => er der flueben ud for IPv6). Hvis
ikke, så slå det til.

Hvis IPv6 er aktiv, så er det tilbage til kommandoprompten:

netsh interface teredo set state default [ENTER]

Hvis det ikke er nok:

netsh interface ipv6 reset [ENTER]

Den kræver genstart. Hvis det heller ikke er nok, så:

netsh winsock reset [ENTER]

Genstart er påkrævet.

Fra : Jakob

Dato : 05-08-11 17:21

Den 05-08-2011 16:56, Snuden skrev:

> Bruger din datter ZoneAlarm? ZoneAlarm er *elendig* til at håndtere
> IPv6 trafik. Min anbefaling er at fjerne skidtet og erstatte det med
> noget der rent faktisk fungerer.

Det kan jeg bekræfte. Jeg havde samme problem med da jeg installerede
Zonealarm på en Win 7 bærbar. Problemet forsvandt igen da jeg
afinstallerede skidtet.

Mvh
Jakob

Fra : Klaus H

Dato : 05-08-11 18:29

"Snuden" skrev i meddelelsen

> [...]

netsh interface ipv6 reset [ENTER]
>ingen brugerindstillinger angivet
Den kræver genstart. Hvis det heller ikke er nok, så:

Genstart er påkrævet.

Fra : Klaus H

Dato : 06-08-11 10:41

cut