Jakob steg op af "himmelstigen" for at nå ~
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 03-08-11 08:34

Det behøver han, eller andre ikke at gøre. Eksklusivt for dk.edb.mac:

Man åbner diskværktøj og lader den vise partitioner. Man lader den
lave en ny partition og kalder den f.eks. SnowL i Mac journalized.
Lige ud af landevejen.
Så sætter man Snow leopard skiven i og installerer på den nye
partition.
Du får lov at installere Snow leoprad på SnowL partitionen!
Lad være med at overfør indstillinger lige nu, selv om det kan lade
sig gøre. Det gjorde jeg, men så ville den ikke godkende password for
opstart. Det blev en ommer. Iøvrigt tog det lang tid.
Når den er færdig, så har du et system der dualbooter Snow Leopard og
Lion. Du holder "Alt" knappen nede ved boot og vælger opstarts-system.

Starter du op i Snow så har du jo ikke installeret programmer.Men
skægt nok kan du køre programmerne fra "Lion's Programmappe!" Du
kan også opgradere et Lion-program til Snow leopard programmappen! og
du kan når du har opgraderet Snow hente dine købte programmer ind fra
App-store.
Fra downloadmappen i Lion kan du installere programmer i Snow og mange
andre sjove ting.
Men bedst af alt kan jeg nu igen køre Sigma Chess via Rosetta i
SnowLeopard.

Dualbooten er fin så kan man følge med i Lion, uden at mangle Rosetta
og Snow Leopard. men ellers skulle det være en smal sag at flytte
tilbage til Snow og derefter slette Lion partitionen. Lettere kan det
ikke gøres! Tror jeg!

Ingen bekymring. Det går glat

MvH
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-11 21:27

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> og Snow Leopard. men ellers skulle det være en smal sag at flytte
> tilbage til Snow og derefter slette Lion partitionen. Lettere kan det

Jamen er du da blevet træt af Lion? Ud over det med Sigma Chess altså.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 04-08-11 04:34

Den 03/08/11 22.27, Henrik Münster skrev:

> Jamen er du da blevet træt af Lion? Ud over det med Sigma Chess altså.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Næ, men måske skal man vente med nye systemer til de når hen omkring
version 2, eller 1.2?

Objektivt set så kan Lion lidt mere på brugerfladen, med
kradsebræts-udvidelser. Jeg er dog Magic Mouse-bruger.
Så kan den Airdrop. Men den har jeg ikke haft brug for endnu.

Til gengæld kan SnowL. med-Rosetta køre klassiske programmer. Den er
også kompatibel med samtlige programmer, stort set.

Jeg vil bruge dualbooten. Så har jeg det bedste fra de to verdener. Man
er bestandig nødt til at have det nyeste hvis man ikke vil være en
gammel mand der har forladt alt "det nymodens"
Hvordan har du det med Lion?

MvH
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-11 22:37

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Hvordan har du det med Lion?

Jeg må tilstå, at jeg ikke har installeret det endnu. Jeg har
installeret det på en ældre MacBook, jeg har som reserve. Det gik helt
uden problemer. Jeg har bare ikke fået prøvet det ret meget. Teoretisk
er jeg meget begejstret for de nye funktioner. Særligt autosave og
versions lyder godt, men også mange andre funktioner. Når iCloud kommer
bliver det helt perfekt. Jeg glæder mig til, at mine dokumenter bliver
holdt ajour på alle mine enheder på én gang helt automatisk.
Mit problem er, at hver gang der kommer en ny version af Mac OS
X, sætter jeg mig for, at nu vil jeg rydde op på computeren og få
fjernet en masse af det skrammel, der hober sig op. Jeg har bare
uendeligt svært ved at få tid til det. Jeg kæmper stadig med at få tid
til at installere Lion med omhyggelig oprydning, men det ender nok med,
at jeg giver op og installerer den oveni det gamle system. Det plejer jo
også at virke fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg