Åbning af openoffice filer
Fra : steffen

Dato : 03-08-11 14:36

Hej Drenge.

Jeg sidder og laver et html dokument som jeg skal bruge til at
samle mine notater osv i. Det er til skolen.

Dertil kunne jeg godt tænke mig at åbne et open office dokument,
direkte fra browser vinduet.

Hvordan skriver jeg link koden så den gør dette?

Evt kan open office filerne laves om til en anden slags fil som
dette kan gøres med?

Håber i forstår.

Mvh Steffen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-08-11 16:59

On 03-08-2011 15:35, steffen wrote:
> [...]
>
> Hvordan skriver jeg link koden så den gør dette?
>
> Evt kan open office filerne laves om til en anden slags fil som

Det kan du ikke.

Microsoft lavede vist nok en gang et plug-in, så Word, Excell mv. kunne
åbne i Internet Explorer.

Eneste format der er fælles for alle tekstbehandlere er .rtf (Rich Text
Format). Men det mangler en del vedr. formatering.

Du må bide i det sure æble og ty til .pdf. Men det kræver også at folk
har installeret et pdf-plug-in, for at det åbnes i browseren.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-08-11 17:08

On 03-08-2011 17:58, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
>
> Du må bide i det sure æble og ty til .pdf. Men det kræver også at folk
> har installeret et pdf-plug-in, for at det åbnes i browseren.

Med mindre du tænker på et link som åbner dokumentet i OpenOffice?
Men så skal OpenOffice være installeret på computeren.
Så er linket:

Hvis OpenOffice ikke er på computeren, fås bare en save-dialog.

Karl Erik.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-08-11 21:37

Med mindre man har Microsoft Office med odt (fra MS) plugin
installeret.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-11 18:30

steffen skrev:

> Dertil kunne jeg godt tænke mig at åbne et open office dokument,
> direkte fra browser vinduet.

Hvordan et system reagerer på et givet link, er et spørgsmål om
opsætning af det. Det er ikke noget man kan bestemme som designer
af hjemmesiden.

På mit system åbner xls- og ods-filer i OpenOfficePortableCalc,
men på andre kunne det være at de åbnede i Excel og på endnu
andre åbner de slet ikke.

> Hvordan skriver jeg link koden så den gør dette?

> Evt kan open office filerne laves om til en anden slags fil som
> dette kan gøres med?

Det ville ikke ændre situationen.

--
Bertel

Fra : Asger-P

Dato : 03-08-11 22:49

Hej steffen

On the: 03. of august-2011 At: 15:35 steffen wrote:

> [...]
>
> Hvordan skriver jeg link koden så den gør dette?
>
> Evt kan open office filerne laves om til en anden slags fil som

Hvis du gemmer filerne i MickeySoft office formatet .doc, det kan
gøres med open office, så vil filerne åbne i det tekst behandlings
program brugeren har til at håndtere .doc filer.
SÃ¥ skal du bare bruge et almindeligt link til filerne.

p.s. lad være med at vælge det sidste nye doc format, jeg plejer
at bruge mickeysoft word 2000 når filerne skal deles.

Venlig hilsen
Asger-P