Gæt et træ eller to
Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-11 13:05

Nogen der tør give et bud på hvad disse træer er
Link:
https://picasaweb.google.com/BjarneJK/Skov?authkey=Gv1sRgCNq8s82HmcCwzgE#

De første 2 billeder ?

Supplerende oplysninger.
Billederene er vel 1 måned gamle. Bærerne er dog stadig helt grønne. Der er
forsvundet en del (sikkert fugle)

Det 3. billede ?

Supplerende oplysninger.
På billede 4 og 5 er der et blad fra henholdsvis de/de viste træ(er) og så
fra mit Linde træ. Synes bare ikke de viste stammer ligner andre lindetræer,
jeg har set, men jeg kan sagtens tage fejl. Barken kan lige skrælles af,
hvis man skærer en gren af, og laver et snit med en kniv (skulle bruge nogle
spidse pæle en dag

Tillægsspørgsmål.
Var forleden dag ligen en tur igennem skoven igen, og kom da forbi et andet
træ, der havde blade der ligner de viste til forveksling. Oversiden var ru,
og jeg mener at lindeblade normalt er helt glatte. Har prøvet med diverse
opslagsværker, men kan kun finde blade der ligner hvis jeg kigger under
lind/småbladet lind.
Så findes der i det hele taget andre træer, der har blade som linds, eller
er det bare fra forskellige underarter ?

Bjarne K.

Fra : Kaj E. Sørensen

Dato : 04-08-11 08:54

Jeg vover et bud: De to første billeder mener jeg kan være glansbladet hæg.
Det tredie billede er svært at vurdere, men kunne der være tale om avnbøg??

mvh
Kaj

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-08-11 10:11

"Kaj E. Sørensen" <kasorklatten@mail.dk> wrote in message
> Jeg vover et bud: De to første billeder mener jeg kan være glansbladet
> hæg. Det tredie billede er svært at vurdere, men kunne der være tale om
> [...]

Jeg tror du har ret med Hæg. For bærerne sidder/sad i klaser, som på de
billeder jeg har kunnet finde på nettet.
Vil lige prøve om der er en sten i.

Ang de sidste 3 billeder, så kan jeg ikke få det til at passe med, at det
skulle være avnbøg, men som det vist tydeligt skinner, så er træer ikke lige
mit gebet. Kan dog prøve at taget et bedre billede af stammerne.

Avnbøg, var inde var inde i mine overvejelserne om træet under
"tillægsspørgsmål"
Jeg gik lige forbi i går, og kunne se, at der var ret stor forskel på
bladene på træet. Nogle ligner lindeblade, mens andre har "hele tre" spidser
yderst på pladet.
Lidt svært at forklare, men jeg kan jo lige uploade et par billeder mere i
aften.
(De ligner godt nok ikke lige de billeder af avnbøg blade, jeg har fundet på
google)

Tak for hjælpen.

Bjarne K.

Fra : Kaj E. Sørensen

Dato : 04-08-11 20:50

> [...]
> aften.
> (De ligner godt nok ikke lige de billeder af avnbøg blade, jeg har fundet

Er det muligt, at de sidste billeder, (stammer og blade) kan være
asp/poppel?. Er bladets stængel fladtrykt (fra siderne) er det nok bævreasp.

mvh
Kaj

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-08-11 12:32

"Bjarne K." <no@niet.ik> wrote in message

> [...]
> spidser yderst på pladet.
> Lidt svært at forklare, men jeg kan jo lige uploade et par billeder mere i

Fik lige uploadet billederne af bladene. Billederne (6+7)
Begge blade er fatisk fra samme træ.

Tror jeg nu hælder mere til at det er hassel.

--

med venlig hilsen

Bjarne K.