Bruse/badekar-armatur "drypper"
Fra : Annette

Dato : 02-08-11 22:34

Jeg har et armatur over badekarret, skrue op for vandet til vestre,
termostat til højre og hanen i midten med "træk"-knappen ovenpå for at
vandet kommer ud af bruseren.
Når jeg trækker i "knappen", kommer der vand ud af bruseren men også stadig
en lille stråle ud af hanen. Hvad skal jeg gøre/spænde/skifte for at den
igen kun sender vand ud af bruseren når "knappen" er trukket op.

Annette

Fra : Armand

Dato : 03-08-11 14:02

Den 02-08-2011 23:34, Annette skrev:
> [...]
> stadig en lille stråle ud af hanen. Hvad skal jeg gøre/spænde/skifte for
> at den igen kun sender vand ud af bruseren når "knappen" er trukket op.

Tjaeh :-/
Måske at det ligefrem er en dyrt køb ingeniør-konstrueret detalje, som
skal sikre at bruseren og slangen/røret dertil tømme samme vej når man
slukker vandet!

Prøv at se om ikke at der løber vand efter at du har slukket, ifald er
det jo en praktisk detalje som måske gør at du kan leve med en lille
lækage fra hanen under douchen!?

--
Armand.

Fra : Annette

Dato : 05-08-11 16:53

Jeg kan se at det er et Grohe-armatur.
Det er lige blevet over 2 år gammelt, så det kan jo ikke sendes ind til rep.
Det har ladrig været sådan før. Når man har slukket for vandet så var der
slukket.
Det er ret irriterende, for lige præcis den indstilling hvor det er en
behagelig stråle at bade i, der kan den ikke holde, så jeg skal skrue mere
op, for at der kommer vand ud af bruseren.

Annette