fake mail fra tdc
Fra : ___P:Sir

Dato : 02-08-11 20:14

Min datter spørger mig, hvorfor tdc skriver til hende og vil have nogle
oplysninger om f.eks kreditkort...haha, hun er ikke engang abonnent hos
tdc...
Den er temmelig tyk, og der er et link til et skema, som hun bedes udfylde
og returnere til pgl. mailadresse, men skulle ikke undre mig om der er
mange, som ryger i med alle fire. De har jo brugt tdc`s logo osv.
Mit spørgsmål er: Hvor kan jeg anmelde denne svindel? Er der et specielt
"politi" for den slags forsøg på it svindel el lign?
preben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-08-11 20:21

___P:Sir skrev:

>De har jo brugt tdc`s logo osv.

der er masser af tumper der læser html-mails

nyhedsværdien i det aktuelle spam er overstået
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/08/01/133909.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 13-08-11 20:53

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det/klagevejledning

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Steen Thomassen

Dato : 14-08-11 00:04

Den 13-08-2011 21:53, Lars Raaby skrev:

> http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det/klagevejledning

Det er ikke noget for forbrugerombudsmanden. TDC ved det:
http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=29746

Og sagen er så kendt, så der er ikke nogen grund til at gøre noget.

Mvh
Steen