VMWare.
Fra : Stig Johansen

Dato : 02-08-11 09:18

Hej alle.

Jeg gav en henvisning til VMWare i en eller anden tråd, men lavede en
forkert henvisning - beklager.

Men som der stod på det skilt jeg fik af knægten:
"En af de ting jeg savner mest af det jeg har glemt er - min hukommelse".

Det var VMWare player, der var/er fri, og ikke workstation.

For nogle år siden var den dog begrænset, så man kunne ikke:
1) Oprette ny maskine (jo - med lidt hack vha QEMM;)
2) Køre ordentlig grafik.

Derfor var det tilnærmelsesvist ubrugeligt.

Men i 'Dagens Danmark' kan den det nødvendige, formentlig pga. konkurrence
fra virtualbox.

NB: Jeg har intet med VMWare at gøre, og ønsker ikke at agitere, men blot
gøre opmærksom på, at det er en fantastisk løsning på mange
'problemstillinger'.

Med mindre man som Allan har nærmest ubegrænset antal maskiner og netværk
til rådighed ;)

Stig Johansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-08-11 22:23

Stig Johansen skrev:

> Med mindre man som Allan har nærmest
> ubegrænset antal maskiner og netværk til
> rådighed ;)

Det kræver jo ikke så meget, en maskine
skal bare have strøm og et netværkskabel,
der skal hverken skærm, tastatur og mus på.

Wake on LAN kan tænde den enkelte pc, og
så kan jeg lukke ned via TeamViewer.

På den måde har jeg lynhurtige maskiner med
IE5, IE6 og IE7 - der er ikke installeret andet
på maskinerne.

> Men i 'Dagens Danmark' kan den det
> nødvendige, formentlig pga. konkurrence
> fra virtualbox.

Jamen, jeg har da prøvet VMWare på en af
mine andre maskiner - den gik bare ned med
et brag (harddisken døde) og så var det
temmelig omstændeligt at skulle installere det
hele igen - så er min løsning meget nem

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-08-11 09:18

Allan Vebel wrote:

> Jamen, jeg har da prøvet VMWare på en af
> mine andre maskiner - den gik bare ned med
> et brag (harddisken døde) og så var det
> temmelig omstændeligt at skulle installere det
> hele igen - så er min løsning meget nem

Jamen du havde vel en, eller flere, kopier af din VM?

Så er det jo bare at starte VM'en op en en anden maskine.

Nåh, men bortset fra det med plads til 5 fysiske maskiner, kabler (kvinder
HADER kabler) osv, så har jeg fået løst et særligt problem med min 'park'.

Problemet var at jeg har programmet for nok mere end 100.000 kr, der er
installeret under Win2K og VIRKER.

Hvis jeg køber nye maskiner er der nok en til vished grænsende sandsynlighed
for at Win2K IKKE virker.

Endvidere er der nok en del at programmerne, der til vished grænsende
sandsynlighed IKKE virker under Win7.

Løsningen er simpel:
1) Lav en total backup under Win2K.
2) Installer en 'vanilla' Win2K under VMWare.
3) Lav en restore, alt inklusive, i denne 'vanilla'.

Pling plong dynamolygte - så har jeg min kendte maskine med opsætning,
baggrundsbilleder, installationer, opsætning af news/mail/kodeord osv.

Backup?

Det er blot at kopier et par filer til en usb-stick eller lign.

Transport?
Blot man medbringer denne usb-stick (eller disk), kan man køre sin egen
maskine i kendt miljø, blot VMWare er installeret.

Det er tilfældet her, hvor jeg kører min Suse 8.2 maskine på knægtens WinXP.

Nogle gange kører jeg min maskine på min Win7, men jeg bliver aldrig gode
venner med Win7.

Blot skal man huske, som Karl Erik påpegede, at når man gemmer state, så
gemmer man også dato/tid, så jeg skal huske at køre en ntpdate først.

Men da den starter i samme state, skal jeg blot trykke 'pil op' i konsollen,
så er den der.

Stig Johansen