Fejlinformeret om nedgavet olietank
Fra : lschalde@yahoo.dk

Dato : 01-08-11 01:24

Jeg har i 2009 købt hus og på daværende tidspunkt oplyser
ejendomsmægler, at sælger (Arvinge/dødsbo) har oplyst, at der ingen
nedgravet olietank er på grunden. Men der har været en overfladetank,
der er fjernet. Kommunen oplyser ligeledes at der ikke er nedgravet
olietank på grunden. Nu finder jeg ud af i forbindelse med oprydning
på grunden, at der alligevel forfindes en nedgravet olietank.
Ejerskifteforsikring eller ejendomsmægleren vil ikke gå ind i
sagen....

Er der nogle med erfaringer omkring dette??

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-11 08:37

> [...]
> Ejerskifteforsikring eller ejendomsmægleren vil ikke gå ind i
> sagen....
>
> Er der nogle med erfaringer omkring dette??

Sålænge tanken er meldt som "sløjfet", så hænger du på regningen for
bortskaffelse (hvis den ønskes bortskaffet).
Du kan evt. læse mere hér:
http://www.mst.dk/NR/rdonlyres/93E95E81-34D3-4C46-85E5-F7263855CAB7/0/F%C3%A5dinolietank.pdf

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Henning

Dato : 01-08-11 15:51

On Mon, 1 Aug 2011 00:24:17 -0700 (PDT), lschalde@yahoo.dk wrote:

>Jeg har i 2009 købt hus og på daværende tidspunkt oplyser
>ejendomsmægler, at sælger (Arvinge/dødsbo) har oplyst, at der ingen
>nedgravet olietank er på grunden. Men der har været en overfladetank,

Hvis huste er købt som dødsbo, afspejler prisen typisk at der ikke kan tegnes ejerskiftforsikring.
Er det ikke korrekt?

Fra : Jean

Dato : 01-08-11 19:27

Henning skrev:
> Hvis huste er købt som dødsbo, afspejler prisen typisk at der ikke kan
> tegnes ejerskiftforsikring.
> Er det ikke korrekt?

Jeg har lige købt et dødsbo, og der fik jeg på ligefod med andre tilbudt en
ejerskifteforsikring af sælgers ejendomsmægler.

Mvh JEan.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 01-08-11 19:54

<lschalde@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis jeg var dig ville få undersøgt om tanken har lækket olie. Du kan få
ørene så eftertrykkeligt i maskinen hvis der har været nedsivning af olie.
udfgifterne til bortskaffelse af tanken kan være peanuts i forhold til hvis
grunden skal renses. Det kan jo være at tanken ikke har lækket noget.

Fra : lschalde@yahoo.dk

Dato : 02-08-11 01:41

On 1 Aug., 20:54, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)" <l...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> udfgifterne til bortskaffelse af tanken kan være peanuts i forhold til hvis
> grunden skal renses. Det kan jo være at tanken ikke har lækket noget.

Ejerskifteforsikringen dækker forureningen, men vil ikke dække
fjernelse af tanken, da det ikke er en skade... Ved du hvem der
undersøger sådanne forhold??

Fra : lschalde@yahoo.dk

Dato : 02-08-11 01:44

On 1 Aug., 09:24, lscha...@yahoo.dk wrote:
> [...]
> Ejerskifteforsikring eller ejendomsmægleren vil ikke gå ind i
> sagen....
>
> Er der nogle med erfaringer omkring dette??

Hsuet er købt som dødsbo med ejerskifteforsikring

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 02-08-11 15:38

> [...]
> sagen....
>
> Er der nogle med erfaringer omkring dette??

Hsuet er købt som dødsbo med ejerskifteforsikring'

Må det være tilladt at bemærke at ovennævnte forsikring har været omtalt i
medierne bla fordi mange forsikringstagere ikke kunne få erstatning fra
selskaberne, Jeg ville absolut ikke tage en evt erstatning for givet, uanset
om du så har ret til erstatning, Jeg husker sagen om minister Søren og hans
daværende kone (de er begge jurister) og de ku ikke få erstatning og det på
trods af de begge er jurister, ja så kunne forsikringen køre rundt med dem,
at han så fik erstatning til sidst skyldes uden tvivl den medieomtale sagen
fik.

Fra : lschalde@yahoo.dk

Dato : 02-08-11 01:40

On 1 Aug., 09:37, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Sålænge tanken er meldt som "sløjfet", så hænger du på regningen for
> bortskaffelse (hvis den ønskes bortskaffet).
> [...]

Tanken er ikke meddelt sløjfet - men ikke eksisterende. Men der er
handlet på forkert grundlag. Der er tegnet ejerskifteforsikring

Fra : Klaus G.

Dato : 02-08-11 18:30

>Er der nogle med erfaringer omkring dette??
Ja, grav den selv op...

Nu ved jeg ikke hvor den ligger henne af. Men da jeg overtog det hus her, så
prøvede egendomsmægleren også lige at liste et ekstra punkt på kontrakten.
Jeg fik en Kopi Tirsdag og Torsdag da der skulle skrives under, stod der
pludselig at der var en olietank på grunden. Så jeg skulle lige undersøge
hvad det ville koste at få sådan en gravet op i græsplænen og så hældt sand
i hullet. 1200-1500kr. fik jeg en pris på af den lokale maskinstation. Det
endte dog med et afslag i salgsprisen i stedet for.

Olietanken kom op samtidig med at hele haven blev gravet op. Så den er væk
nu.

Så spørgsmålet er, hvor meget gider du gøre ud af det for 1500kr?

--
Klaus G.