Myrer i frugttræer
Fra : TDN

Dato : 01-08-11 10:05

Hej!

Jeg har et par frugt træer hvor der er mange myrer der kravler rundt.

Er myrer i frugttræer nyttedyr eller skadedyr?

Mvh
Thomas

Fra : Preben

Dato : 01-08-11 10:11

Den 01.08.2011 kl. 11:04 skrev TDN <tdnfjerndette@net.telenor.dk>:

> Hej!
>
> Jeg har et par frugt træer hvor der er mange myrer der kravler rundt..
>
> Er myrer i frugttræer nyttedyr eller skadedyr?

Mig bekendt er myrer stort set aldrig nyttedyr. Tilstedeværelsen i
frugttræer kunne tyde på, at de "holder" bladlus for at opsuge deres søde
afføring. Fjern bladlusene, som bestemt ikke er nyttedyr og myrerne
forsvinder.

--
mvh/Preben