Flytte græstørv
Fra : Andersen [3650]

Dato : 31-07-11 20:05

Vi er ved at gøre klar til at udvide vores ene terrasse og samtidig
sløjfer vi en anden. I den forbindelse vil vi flytte en del af
græsplænen fra der hvor vi udvidder over for at dække der hvor
den nedlagte har ligget. I den forbindelse vil jeg blot høre om
der er nogen der har erfaring med det. Vi påtænker at flytte det
i mindre tørv stykker og ligge det ovenpå det grus/sand/jord
som lå umiddelbart under fliserne. Men vi vil jo gerne vide om
græsset kan gro oven på dette. Det vil spare os for en hel del
flytten rundt på jord og sand mv. Og så passer højden også.

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-07-11 21:34

Andersen [3650] skrev:

> der er nogen der har erfaring med det. Vi
> påtænker at flytte det i mindre tørv stykker
> og ligge det ovenpå det grus/sand/jord

Jeg har prøvet nogle gange, men det giver
en urtolig ujævn overflade.

Det er bedre med noget god frisk jord og
en omgang rullegræs, så kan du også kalde
dig selv for tørvetriller

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg