Rocke enøje
Fra : Allan G

Dato : 31-07-11 20:17

Ja Rocke Enøje

Hvis jeg dog viste hvad han tænker.

Rocke har en ide med kun at bruge 1 øje, dvs. Når han vågner fra dyb
snorkende søvn er det nok at åbne 1 øje for at se hvem der vækkede ham.

Det der er mærkeligt er at det ikke er samme øje der er lukket, så han kan
vist se på begge.

Her lige før var det Spot der vækkede ham og der blev øjet lukket igen, Spot
var åbenbart ikke provokerende nok til at vække ham

Hmm er det normalt ?

Ellers går det fint, Kattene har ikke fundet huller i hegnet,
Jeg tror nu heller ikke at Spot tør at gå udenfor denne`hans ´verden.
Og Rocke er blevet for tung bagi til udeture. håber jeg.

Spørgsmålet er ? Er det kun Rocken der kan nøjes med at kigge med 1 øje
Eller er det helt normalt blant dovne katte

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-11 22:26

In news:4e35aa2f$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan G <allan_roskilde@hotmail.fjerncom> typed:

> Spørgsmålet er ? Er det kun Rocken der kan nøjes med at kigge med 1
> øje Eller er det helt normalt blant dovne katte
>
> Mvh Allan

Det er da ganske normalt. Hvorfor i alverden besvære sig med at åbne begge
øjne, når man nu kan nøjes med ét. Det gør Mini da meget tit.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anelise

Dato : 01-08-11 07:48

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Det er da ganske normalt. Hvorfor i alverden besvære sig med at åbne begge
> øjne, når man nu kan nøjes med ét. Det gør Mini da meget tit.

Det har jeg nu aldrig set hos mine katte, men derimod de allermindste
sprækkeøjne for at finde ud af, hvad det var, der forstyrrede.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Allan G

Dato : 01-08-11 07:57

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det har jeg nu aldrig set hos mine katte, men derimod de allermindste
> sprækkeøjne for at finde ud af, hvad det var, der forstyrrede.

Han har altid gjort det.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Allan&picnumber=8236

heldigvis er det ikke same øje, så der er vist intet galt med synet.
Det er vist bare en doven kat jeg har

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 01-08-11 08:05

> [...]
>

> Det er da ganske normalt. Hvorfor i alverden besvære sig med at åbne begge
> øjne, når man nu kan nøjes med ét. Det gør Mini da meget tit.

Hehe men Tove Rocke kan vågne så meget at han rejser sig og skyder ryg før
han åbner øje nr 2

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-11 11:55

In news:4e365011$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe men Tove Rocke kan vågne så meget at han rejser sig og skyder

Det er jo netop det dejlige, at ikke alle vore katte er ens. Jeg tror
bestemt ikke at hans øjne fejler noget, men det ser da ret skægt ud.

Fra : Allan G

Dato : 05-08-11 19:09

Jeg har ellers haft svært ved at skrive på pc denne uge.
For Rocke bed mig i min skrivehånd i mandags.

Den var godt nok hævet hånden Tirsdag, og Onsdag.

Det var nu ikke kun Rockes skyld, Nå historien er den
at jeg hørte en fugl der skreg og jamrede sig,
den var i munden på Spot.
Heldigvis er det nemt at få Spot til at afleverer, det er kun at sige det er
min og så tage det,
Hehe det er sikkert nok at tage det for han forstår aligevel ikke hvad man
siger, men det virker rarere at sige, det er min

Det var en stær eller solsort ? jeg tror det var en stær. for den var
grå/brunspættet

Og om det var en unge ved jeg ikke, jeg ved ikke om der er unger lige nu,
men der fløj en anden rundt og larmede.

Den var ivertifald godt dum, den så ikke ud til at felje noget, ingen blod
og ingen brækkede vinger, så jeg kastede den over hegnet så den kunne flyve
sin vej.
Det gjorde den så ikke, Fuglen lagde sig der hvor den landede og trykkede
sig, Det så spot, så Spot lagde sig ved hegnet, som var ved lågen ud, og
stak poten ud og prøvede at fange fuglen.
Hehe fuglen var jo 2M fra lågen så Spot havde en dårlig plan troede jeg, så
jeg gik ind.

Så var der larm igen derude, og igen rende Spot rundt i haven med fuglen i
munden.

Igen blev fuglen tjecket, og fejlede intet, og igen smed jeg den over hegnet
så den kunne flyve væk i kastet.
Og igen lå fuglen der hvor den landede,
Men denne gang strøg Spot ud fra haven der hvor han havde ligget og stukket
poten ud, der var sprunget en maske i hegnet.

Portene er lavet som en ramme med en dør i, og der hvor der var sprunget en
maske var under den nederste bjælke i rammen til døren.
Det er utroligt at Spot kunne klemme sig ud der men det kunne han fint.

Spot løb lige så hurtigt ind i haven med fuglen i munden som han løb ud
Så det var ikke for at stikke af, det var kun for at hente fuglen, dygtig
kat.

Så sidste gang fik jeg tjecket fuglen, og lukket midlertidigt for hullet,
og kastede igen fuglen ud over hegnet.

Det kan lyde slemt at jeg kaster med fugle, men Rocke vejer 7 kg og Spot 6
og de vil meget gerne have fugle, så det er mest for min egen sikkerheds
skyld at de bliver kasted over hegnet.
Og normalt, når de er fundet skadefri så flyver de fint væk.

Nå jeg gik ind for at hente en hammer og nogle cramper til at slå nyt hegn
på hullet, og da jeg kom ud, ja der hørte jeg en kat der lød rigtigt sur.

Det var naboens kat som Rocke havde fundet på den forkerte side af hegnet,
Rocke er lidt for frembrusende når han gerne vil i kontakt med fremmede
katte, Han vil dem intet ondt men det ved de jo ikke.

Rocke har ellers været så sød og holdt sig indenfor på matriklen i ca 3/4 År
nu, nok fordi han vil værer et godt eksempel for sin kat Spot.

Men det var Rocke der var på den gale side af hegnet, Han er så dum Rocke,
for da han hørte mig kom han løbende og gjorde sig lækker udenfor hegnet.
At gøre sig lækker er for Rocke ar man storspindende lægger sig på ryggen og
blotter mave med alle 4 ben strittende op i luften, og hvis man kan gnide
oversiden af næsen mod jorden samtidigt så er det helt perfekt

Nu kender jeg Rocke så jeg ved at hvis jeg ikke fanger ham i første hug så
er der ikke andet at gører en at vente på at han selv kommer ind.

Og det var der han bed mig, da jeg kom ud til ham fik jeg hapset ham i
ryggen og trak ham ind, det gjorde avs på Rocke så han kviterede som refleks
med et bid på min overhånd.

Det var slet ikke Rockes skyld, med min hånd, men hold da op hvor sådan et
lille bid kan lave en hånd om til en boksehanske.

Og hvad kan man så lærer af denne historie Man keder sig ikke med 2 stk
indhegnede MCO hankatstrater

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-08-11 21:06

In news:4e3c3200$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> sådan et lille bid kan lave en hånd om til en boksehanske.
>
> Og hvad kan man så lærer af denne historie Man keder sig ikke med

Hej Allan.

Pyh-ha, det var da noget af en gyser.

Du må endelig ikke tage det for let med en hånd der i den grad svulmer op
efter et kattebid. Jeg prøvede det jo for et par år siden, og min hånd var
helt blåsort og opsvulmet, så jeg måtte på skadestuen dagen efter biddet og
fik en stivkrampesprøjte og penicillin. Det burde du egentlig også gøre, for
som lægen sagde til mig, er sådanne bid meget farlige, da det er uhyggeligt
så mange bakterier der er på bl.a. kattetænder. Du burde ihvertfald få en
penicillin-indsprøjtning. Hvis du har fået en sprøjte mod stivkrampe inden
for de sidste 10 år (tror jeg det er), så skulle du være dækket ind i den
retning.

Fra : Allan G

Dato : 05-08-11 21:33

> [...]
> stivkrampe inden for de sidste 10 år (tror jeg det er), så skulle du være

Hehe Tove Nu var hånden jo kun hævet og jeg har lige overlevet endnu en
Roskildefestival
Mandag bidt
Tirsdag stor
Onsdag Stor
Torsdag øm
Fredag Fin

Jo du har selvfølgelig ret, og det er vist 25 år siden jeg sidst fik en
stivkrampevaxination

Den tager jeg næste gang

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-08-11 22:27

In news:4e3c538e$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> Torsdag øm
> Fredag Fin
>
> Jo du har selvfølgelig ret, og det er vist 25 år siden jeg sidst fik

Hehe. Du lever godt nok livet farligt min ven.