envejsskruer
Fra : Per Andreasen

Dato : 31-07-11 09:09

Jeg har på min terrassedør en ikke gennemgående lås, jeg meget gerne vil
omstille, så den er mage til de andre låse i huset. Den sidder i et
indvendigt greb, som er fastskruet med envejsskruer af stål. Det er
nødvendigt at skrue dette greb af for at afmontere og omstille
låsecylinderen, men det er en besværlig sag, da det netop er monteret med
envejsskruer. Det er selvfølgeligt gjort for at en tyv ikke bare skal kunne
skrue grebet af og komme ud af døren med husets indbo. Jeg vil nødigt
ødelægge lås, greb eller dør under forsøget på afmontering. Er der en eller
anden, der kan give mig en god ide til at løse dette problem?

På forhånd tak for hjælpen Per
Andreasen

Fra : Martin Bak

Dato : 31-07-11 09:14

"Per Andreasen" <phjaelp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødigt ødelægge lås, greb eller dør under forsøget på afmontering. Er der
> en eller anden, der kan give mig en god ide til at løse dette problem?

Se tråden fra den 23. juli af Søren, med emnelinjen "envejsskruetrækker"

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Per Andreasen

Dato : 31-07-11 16:02

Jeg må prøve at se mig lidt bedre for næste gang.

mvh Per