"Papdatter og søn", arv, adoption.
Fra : Kbh.

Dato : 30-07-11 09:19

Jeg er gift. Hustruen to særbørn, nu begge over 40 år.
Nu er der opstået nogle voldsomme familiemæssige problemer, som
betyder, at jeg (papfar) kraftigt overvejer muligheden for at adoptere
den ene p.g.a. hustruens og min samlede formue.
Kan det lade sig gøre?

Fra : Hauge

Dato : 30-07-11 16:27

Den 30-07-2011 17:18, Kbh. skrev:
> [...]
> betyder, at jeg (papfar) kraftigt overvejer muligheden for at adoptere
> den ene p.g.a. hustruens og min samlede formue.

Ja, det gjorde min far mht. sin papdatter/min papsøster, og hun er 45.
Så bare kom i gang.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 30-07-11 16:27

Den 30-07-2011 17:26, Hauge skrev:
> Ja, det gjorde min far mht. sin papdatter/min papsøster, og hun er 45.
> Så bare kom i gang.

Glemte bare lige at skrive, at det skete for 1 år siden, så der var hun 44.

Mvh Hauge

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 30-07-11 18:25

> Ja, det gjorde min far mht. sin papdatter/min papsøster, og hun er 45.
> Så bare kom i gang.
>
> Mvh Hauge

Hvis "barnets" rigtige far stadig lever, så skal han vel godkende
adoptionen?

Hilsen Matthias

Fra : Hauge

Dato : 30-07-11 18:28

Den 30-07-2011 19:24, Matthias H. Matthiessen skrev:
> Hvis "barnets" rigtige far stadig lever, så skal han vel godkende
> adoptionen?

Hvis barnet er over 18 år? Nope.

/Hauge

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 30-07-11 18:53

Den 30-07-2011 19:27, Hauge skrev:

> Hvis barnet er over 18 år? Nope.
>
> /Hauge

OK. Det var jeg så ikke klar over. Troede ikke man bare kunne "stjæle"
et barn fra en far.

Hilsen Matthias

Fra : Martin [TMM]

Dato : 30-07-11 18:55

Hej
On 30-07-2011 19:52, Matthias H. Matthiessen wrote:
> OK. Det var jeg så ikke klar over. Troede ikke man bare kunne "stjæle"
> et barn fra en far.

Hvis "barnet" selv er aktivt med i adoptionen, så er det da heller ikke
at stjæle.

Mvh
Martin

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 30-07-11 19:04

Den 30-07-2011 19:55, Martin [TMM] skrev:
> Hej
>
> Hvis "barnet" selv er aktivt med i adoptionen, så er det da heller ikke
> at stjæle.
>
> Mvh
> Martin

Hvis den biologiske far ikke ønsker at afstå sit barn, så "stjæler" man
da barnet fra ham.
Men han behøves åbenbart ikke at blive spurgt.

Hilsen Matthias

Fra : Hauge

Dato : 30-07-11 19:07

Den 30-07-2011 20:03, Matthias H. Matthiessen skrev:
> Hvis den biologiske far ikke ønsker at afstå sit barn, så "stjæler" man
> da barnet fra ham.
> Men han behøves åbenbart ikke at blive spurgt.

Det er da rart, at man som voksen selv må bestemme over sit liv.

Mvh Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-07-11 19:44

Matthias H. Matthiessen skrev:

> Hvis den biologiske far ikke ønsker at afstå sit barn, så "stjæler" man
> da barnet fra ham.

"Stjæle" er et meget malplaceret ord uanset om det er i
anførselstegn.

--
Bertel

Fra : Kbh.

Dato : 02-08-11 08:57

On 30 Jul., 20:43, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:

> "Stjæle" er et meget malplaceret ord uanset om det er i
> anførselstegn.
>
> --
> Bertelhttp://bertel.lundhansen.dk/         http://fiduso.dk/

Tak for de gode svar.
Beklager, men glemte at nævne, at biologiske fader er død for mange år
siden.
Atter engang mange tak.