MS Windows
briani 27239
Usynlig tekst i startmenuen
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-07-11 12:18

Igennem et stykke tid er især teksten i min start-menu
blevet mere og mere sløret. I dag ser den sådan ud:

http://farumjensen.dk/junk/startmenutekst.png

Jeg tænkte først at det var et hardware problem,
men hvorfor er det så kun start-menuen det går
ud over?

Kan nogen genkende problemet?
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-07-11 13:35

Den 29-07-2011 13:18, Jørgen Farum Jensen skrev:
> [...]
>
> http://farumjensen.dk/junk/startmenutekst.png
>
> Jeg tænkte først at det var et hardware problem,
> men hvorfor er det så kun start-menuen det går

Måske fordi iconcache.db er gået omkuld
%userprofile%\AppData\Local\IconCache.db

Filen kan som udgangspunkt bare slettes, men explorer skal være dræbt imens.

Prøv med denne vejledning:
http://www.winhelponline.com/blog/how-to-rebuild-the-icon-cache-in-windows-vista/
(gælder også til win7)

Fra : mogens

Dato : 30-07-11 07:44

Hej
Det er næppe et problem med icon-cache eftersom ikonerne er intakte.
Har du prøvet at ændre skærmens opløsning? Hvis nej, så prøv med
skærmens "egenopløsning" og ellers med standardopløsninger.

Hilsen mogens