Bernd Clüver er død
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-11 12:10

Den kendte tyske slagerstjerne Bernd Clüver døde torsdag aften, da han fald
ned af en trappe og slog hovedet, i sit hjem på Mallorca.

BILD skriver at det skete under "mystiske omstændigheder", hvad der så end
menes med det.

Bern Clüver sang et hit som stort set alle kender. "Der junge mit der
mundharmonika". Den blev et mega-hit i Tyskland.
http://www.youtube.com/watch?v=i5FuQWm970U&NR=1

......men ikke nok med det.
I Danmark blev sangen indspillet af "Joans Family" under titlen "Drengen med
sin mundharmonika". Sangen er blevet en evegreen og er nok kendt af enhver
dansker.

Om Bernd Clüver også står for "Marmor, Stein und Eisen bricht" kan jeg ikke
helt gennemskue. Måske nogen ved noget om det?. '
Men sangen blev jo genudgivet for få år siden, i en udgave med
"Isertaler Hexen" og den var rigtig god.
http://www.youtube.com/watch?v=i4zvL5uPUjU

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-11 12:13

meddelelsen news:4e32950c$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den kendte tyske slagerstjerne Bernd Clüver døde torsdag aften, da han
> fald ned af en trappe og slog hovedet, i sit hjem på Mallorca.

Beklager - Forkert gruppe'

Hilsen Åge

Fra : B. Sørensen

Dato : 29-07-11 12:18

> [...]
> I Danmark blev sangen indspillet af "Joans Family" under titlen "Drengen
> med sin mundharmonika". Sangen er blevet en evegreen og er nok kendt af

minus undertegnede

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-07-11 13:02

In news:4e329707$0$308$14726298@news.sunsite.dk,
B. Sørensen <curly@stofanet.dk> typed:
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4e32950c$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> minus undertegnede

Man skal nok være fan af tysk schlagermusik for at kende ham. Jeg har for
min del aldrig hørt hans navn før, men derfor er det jo alligevel en tragisk
ulykke.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Fjåge Hallhjerne

Dato : 30-07-11 09:56

Åge Halldorsson våsede:

> [...]
> I Danmark blev sangen indspillet af "Joans Family" under titlen
> "Drengen med sin mundharmonika". Sangen er blevet en evegreen og er

Sikke noget vås!
Det svarer til at jeg postulerer at stort set alle danskere kender nummeret
"Farewell To Devotion" af det danske metal band Raunchy
http://www.youtube.com/watch?v=ETbxPpuvoHI

Schlager er ikke så populært som du propaganderer for.

Fra : Steen

Dato : 30-07-11 12:07

Den 30/07/11 10.56, Fjåge Hallhjerne skrev:

*LOL*
Et navn med humor