køb hos vistaprint
Fra : E

Dato : 28-07-11 17:41

Jeg har bestilt noget hos Vistaprint med levering d. 11. august da portoen
jo er billigere jo længere leveringstid.
Jeg bestilte også nogle vareprøver hos dem til ca. 7 kr

Jeg kan se de har trukket de ca. 400 kr for varer + porto, men i dag modtog
jeg så vareprøverne til ca. 7 kr.

Jeg har modtaget en mail om de kun har sendt vareprøverne og resten kommer
til den 11. august. De er ikke begyndt at trykke det bestilte endnu.

Må de gerne trække alle pengene nu, og ikke sende det hele?

Fra : Henning

Dato : 29-07-11 06:28

On Thu, 28 Jul 2011 18:40:37 +0200, "E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> wrote:

> [...]
>til den 11. august. De er ikke begyndt at trykke det bestilte endnu.
>
>Må de gerne trække alle pengene nu, og ikke sende det hele?

Ja, når der er tale om "specialopgaver", specielt fremstillet til kunden, som det lyder til at være
i denne opgave.

Fra : E

Dato : 29-07-11 15:59

> Ja, når der er tale om "specialopgaver", specielt fremstillet til kunden,
> som det lyder til at være
> i denne opgave.

Okay, jeg har nemlig prøvet at læse mig frem til noget med hvornår de
trækker pengene, men kan intet se.

Jeg må bare vente og se, hvornår det kommer i postkassen.

Fra : E

Dato : 29-07-11 17:34

> Jeg må bare vente og se, hvornår det kommer i postkassen.

Nå de har af en eller anden grund annulleret min ordre, og deres
kundeservice er på engelsk. Træls altså.

Fra : Hauge

Dato : 29-07-11 18:11

Den 29-07-2011 18:34, E skrev:
> Nå de har af en eller anden grund annulleret min ordre, og deres
> kundeservice er på engelsk. Træls altså.

Måske pga. den fine reklame du fik disket op med her? Hvem ved.

Mvh Hauge

Fra : E

Dato : 29-07-11 19:34

> Måske pga. den fine reklame du fik disket op med her? Hvem ved.

Nå ja, men det var nu bare for at høre om de måtte trække pengene før det
var sendt. Har ikke handlet sådan før. Har kun handlet hvor de trækker
pengene, når de sender.

Fra : Preben

Dato : 29-07-11 07:12

Den 29.07.2011 kl. 07:28 skrev Henning <no.mail@all.invalid>:

> Ja, når der er tale om "specialopgaver", specielt fremstillet til
> kunden, som det lyder til at være
> i denne opgave.

Kan du henvise til en lov?

--
mvh/Preben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-11 07:27

Den 29-07-2011 08:11, Preben skrev:

> Kan du henvise til en lov?

Der er ikke nogen lov, der siger, om de må eller ikke må.
Betalingen reguleres af en aftale mellem butik og
kortindløseren, typisk Nets, hvis det er en dansk
virksomhed. Nets har en regel om, at pengene først må
trækkes ved levering.

Vistaprint er ikke dansk, så det er meget muligt, at de ikke
benytter Nets men en anden kortindløser. Og så er de
naturligvis ikke forpligtet af Nets' regler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : alexbo

Dato : 29-07-11 08:27

"E" skrev

> Jeg har modtaget en mail om de kun har sendt vareprøverne og resten kommer
> til den 11. august. De er ikke begyndt at trykke det bestilte endnu.

> Må de gerne trække alle pengene nu, og ikke sende det hele?

De må trække beløbet når de går i gang med arbejdet, det behøver så ikke
være selve trykningen, det hænger sammen med samtidighed i betaling og
levering, ved en specielfremstillet vare starter leveringen når
fremstillingen starter.

Du har formentlig også givet afkald på din fortrydelsesret, ellers udløber
den alligevel inden du får varen, Vistaprint kan
jo ikke sælge brevpapir med dit navn på til andre så fjernsalgsloven
bestemmelser om fortrydelsesret kan fraviges.

mvh
Alex Christensen