Internetkøb - fortrydelsesretten ...
Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-07-11 05:06

Jeg er ellers flittig bruger af køb over nettet, men det er første gang
jeg har købt for over 1.000 kr. (3.113 for at være helt præis). Det var
en mærkevare, købt direkte hos producenten og kun fordi dette pristilbud
KUN kunne købes på den måde.

Varen svarer SLET ikke dit mine forventninger (jeg havde været i flere
fysiske forhandlerbutikker netop for at vurdere varen og købe den der).

Det hele kom i een stor papkasse og enkeltdelene var i hver sin karton
og plasticposer m.m. For at pakke grejet ud, måtte jeg jo "ødelægge"
plasticposerne, bryde forseglinger m.m.

Kan det være rigtigt, at jeg (som nogen nu har fortalt mig) har fuld
returret på det i den tilstand? Sælger kan jo ikke sælge det videre, når
inderemballagen er i så misserabel stand.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Klaus H

Dato : 28-07-11 05:52

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-11 08:34

Den 28-07-2011 06:06, Kurt Hansen skrev:

> Kan det være rigtigt, at jeg (som nogen nu har fortalt mig)
> har fuld returret på det i den tilstand? Sælger kan jo ikke
> sælge det videre, når inderemballagen er i så misserabel stand.

Det afhænger af varen. Som udgangspunkt har du
fortrydelsesret, men der er undtagelser. Undtagelserne
gælder fx visse plomberede varer, visse elektroniske varer,
og varer som er tilpasset køberen.

Du må altså fortælle lidt mere om, hvad det er, du har købt,
hvis du vil have et mere præcist svar.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-11 10:30

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen

> Kan det være rigtigt, at jeg (som nogen nu har fortalt mig) har fuld
> returret på det i den tilstand? Sælger kan jo ikke sælge det videre, når
> inderemballagen er i så misserabel stand.

Jeg har netop modtaget en vare, hvor brugsanvisninger, CD m.m. lå i en pose,
der var lukket med et stykke tape. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at
varen - som er en typisk vare man kun har brug for en gang i sit liv - er
blevet benyttet til det den skal bruges til og derefter er sendt retur og
solgt igen til mig.

Om det er den originale brugsanvisningspose jeg har fået ved jeg ikke. Men
jeg er sikker på at forretningerne nok kan finde nogle plastikposer, som de
bruger når din vare sælges igen. Varen skal nok blive solgt :)

--
Per
www.campingogbil.dk