Jyske og fynske skifteprotokoller i Kbh?
Fra : AGN

Dato : 28-07-11 05:47

Kan man se (kopier af) jyske og fynske skifteprotokoller på
Landsarkivet Kbh eller på Rigsarkivet?

Min slægt er næsten udelukkende ærke-sjællandsk, plus en smule
udenlandsk, og min lille håndfuld jyske og fynske forfædre og
afstikkere er jeg først nu ved at kaste mig over for alvor. I den
forbindelse ved jeg at Viborg og Odense ikke udlåner skifteprotokoller
til LAK, men jeg er kommet til at spekulere på, om der monstro findes
kopier/affotografering i Kbh, eller er jeg nødt til at arrangere
udflugt eller bede om opslagsassistance?

MVH Anna

Fra : RUPO

Dato : 30-07-11 13:54

On 28 Jul., 13:46, AGN <gaupel...@gmail.com> wrote:
> [...]
> kopier/affotografering i Kbh, eller er jeg nødt til at arrangere
> udflugt eller bede om opslagsassistance?

Søg på Erik Brejl på Google, Han har mange skifter fra Skanderborg og
Horsens
Nu ved jeg jo ikke hvor i Jylland du mener; men Hørning Lokalarkiv
( ved Århus) har også mange skifter oversatte på deres hjemmeside.
Ligeledes Hammerum herred og sognet i midten. Prøv også DIS-Danmark