Hvem har I flest cd'er med?
Fra : Michel Sanomi

Dato : 28-07-11 13:19

Hej,

Det er jo lidt agurketid, men jeg er lidt nysgerrig på, hvem I har
flest cd'er med.

Her er min egen top fem:

1. BZN - mere end 20 cd'er. Chokket var stort, da jeg for nogle år
siden var i Amsterdam og så en dobbelt-cd med titlen "Adieu BZN". De
var opløst. Cd'en kom naturligvis med hjem.

Her er de på italiensk med lidt forårsstemning:
BZN: "La Primavera" - http://www.youtube.com/watch?v=cgmjnBNQl-Q

2. Tjah, jeg har vel 20 cd'er med italienske Rondo Veneziano.
Blandingen af pop og barok er jeg vild med.

Rondo Veneziano: "Alla corde del re" (ved kongens hof) -
http://www.youtube.com/watch?v=EcumV00c4po

3. Jeg kan ikke lyve mig fra det. Boney M!

Boney M: "Jambo (Hakuna Matata)" . http://www.youtube.com/watch?v=97rYevYr8_o

Og på fjerdepladsen ligger såmænd nok ABBA;

4. ABBA: "Arrival" - http://www.youtube.com/watch?v=A3yMnNj6xJ8

Så genialt kan det gøres! Formidabelt!

Nok Baccara eller måske Luv eller Maywood. Det bliver så Baccara....

5. Baccara; "The Devil sent you to Loredo" - http://www.youtube.com/watch?v=nb61Z58WzrU

Hvad er de cd'er, der fylder op på reolerne hos jer?

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 20:27

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

Hvad er de cd'er, der fylder op på reolerne hos jer?

Mange hilsner
Michel

Dem jeg har fles med er følgende:

Kandis: 6 kasettebånd + 19 cder
Bjørn og Okay: 18 kasettebånd + 11 cder
Kim og Hallo: 9 cder
Jimi og Rene: 11 kassettebånd

Hilsen Åge

Fra : Steen F.

Dato : 29-07-11 01:25

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 20:50

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
Hej,

Go´daw

1. BZN - mere end 20 cd'er. Chokket var stort, da jeg for nogle år
siden var i Amsterdam og så en dobbelt-cd med titlen "Adieu BZN". De
var opløst. Cd'en kom naturligvis med hjem.

Chocket var stort. Jaja, Rolig nu! - ingen grund til panik. BZN er reelt
IKKE nedlagt. Der er bare tale om et nyt navn.

Halvdelen af BZN kører videre i bedste velgående. Nu hedder gruppen "JAN OG
ANNY". BZNs forsanger Jan Keizer kører videre med et andet BZN-medlem, som
hedder Anni Schillder.
Sangstemmen er den samme og musiklyden er den samme. BZN-lyden
eksisterer stadig i bedste velgående.
BZN, øhhh undskyld "Jan og Anni" hitter i denne tid voldsomt med "Take Me To
Ibiza". Den rå-spilles i de store hollandske slagershow på stats-tv, selv om
den er nogle måneder gammel.

Kan du høre det er BZN?, øhh jeg mener"Jan og Anni":
http://www.youtube.com/watch?v=Xxvws2xboYI og
http://www.youtube.com/watch?v=gsvLMSdK3_E&feature=relmfu

Det svarer nogenlunde til at VIKINGARNE er nedlagt, men det kører jo
alligevel videre som om ingenting er sket, med samme forsangere og en
musiklyd, så man ikke kan høre forskel. Nu hedder VIKINGARNA bare CHRISTER
SJØGREEN.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-07-11 21:03

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
Hej,

Det er jo lidt agurketid, men jeg er lidt nysgerrig på, hvem I har
flest cd'er med.

Nu skriver du CD'er...mon ikke vi kan regne vinylerne med?
Tjah...det må vel være nogle af dem, der har haft en lang karriere og derfor
har mange udgivelser bag sig.
Kunne derfor være:
Beatles
Rolling Stones
Pink Floyd
har dog ikke været rundt og tælle dem op
Der kan måske godt gemme sig overraskelser, det er lidt svært at overskue
1.100 LP'er + 600 CDer + alt det løse.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-07-11 21:05

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har dog ikke været rundt og tælle dem op
> Der kan måske godt gemme sig overraskelser, det er lidt svært at overskue

Hold da op, hører du dem, eller står de bare og samler støv

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-07-11 21:13

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hold da op, hører du dem, eller står de bare og samler støv
>
> mvh Eva

De bliver skam da hørt
Det er jo meningsløst med en musiksamling, der ikke bliver brugt.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-07-11 21:29

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> De bliver skam da hørt
> Det er jo meningsløst med en musiksamling, der ikke bliver brugt.

Det er da rigtigt nok - men nogle må vel blive skubbet lidt i baggrunden?
Jeg har det sådan, at når jeg har købt en CD og hørt den et par gange - hvis
den så ikke rigtigt fænger, så bliver den byttet til noget andet.

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-07-11 22:01

> [...]
> Jeg har det sådan, at når jeg har købt en CD og hørt den et par gange -
> hvis den så ikke rigtigt fænger, så bliver den byttet til noget andet.

Klart at når noget er nyt, bliver det hørt oftere end gamle skiver.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-07-11 21:03

[...]

Jeg har ikke det eksakte antal, men disse har jeg i hvertfald mange CD´er
med, så det er dem, der fylder på mine hylder:

Jim Reeves
Marty Robbins
Dolly Parton
Merle Haggard
Ricky van Shelton
Daniel O, Donnel
Vikingarna
Don Williams
John Denver

Hvis nogen har fået en mistanke om, at jeg er glad for country, så er det
ganske rigtigt.
Det er den genre, der fylder mest hos mig.

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-07-11 21:05

> Hvis nogen har fået en mistanke om, at jeg er glad for country, så er det
> ganske rigtigt.

Den havde jeg ikke lige set

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-07-11 21:09

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Den havde jeg ikke lige set

Det var jo ikke sikkert, du vidste, hvem de var/er - nogle kender jo kun
dem, de selv kan lide, ikke?

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-07-11 21:16

> Det var jo ikke sikkert, du vidste, hvem de var/er - nogle kender jo kun
> dem, de selv kan lide, ikke?
>
> mvh Eva
Jo kender da næsten dem allesammen. Noget af det ville jeg sikkert også godt
kunne lytte til, selvom country ikke lige er det, jeg dyrker
Så længe musik for mig indeholder en eller anden form for kvalitet, kan jeg
da lytte til det...og det gælder inden for de fleste genrer...men det
betyder så ikke, at det nødvendigvis er noget, jeg køber.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 21:09

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis nogen har fået en mistanke om, at jeg er glad for country, så er det
> ganske rigtigt.

Det vidste jeg da ikke ?

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-07-11 21:12

meddelelsen news:4e31c1e5$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Det vidste jeg da ikke ?
>
> Hilsen Åge

Så ved du det nu - jeg kan høre på det i timevis uden at køre træt af det.
Tror jeg vil sætte mig hen og komme en cd på spillen og så sidde og slappe
af og nyde musikken

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 21:23

> Så ved du det nu - jeg kan høre på det i timevis uden at køre træt af det.
> Tror jeg vil sætte mig hen og komme en cd på spillen og så sidde og slappe
> af og nyde musikken

Du får lige et par numre med Horsens Hardy, fra øhhhh.... ja - Det er
sentimental country på dansk og det er bare så godt. Snøft snøft.

BAG FÆNGSLETS MURE:
http://www.youtube.com/watch?v=lKeStr8V_-g&feature=related

BREV TIL EN DOMMER:
http://www.youtube.com/watch?v=4hDRjvtjTkM&feature=related

Det er dansk country på extremt højt niveau.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-07-11 21:38

meddelelsen news:4e31c538$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> BREV TIL EN DOMMER:
> http://www.youtube.com/watch?v=4hDRjvtjTkM&feature=related
>
> Det er dansk country på extremt højt niveau.

Tak for linksene - ham har jeg ikke noget med og det tror jeg nu heller
ikke, at jeg får

Derimod har jeg flere CD´er med en norsk countrysanger, der hedder Björo
Holand, tror ikke, han er ret kendt herhjemme

http://www.youtube.com/watch?v=a5a5ps0UD1U&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ho9THx-dXmU&feature=related

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-07-11 22:04

> Tak for linksene - ham har jeg ikke noget med og det tror jeg nu heller
> ikke, at jeg får

Det kan jeg godt forstå...manden har jo ingen stemme og kan ikke holde
tonen....og det er ikke rigtig country med de der germaske umpha rytmer

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 22:13

> [...]

> Derimod har jeg flere CD´er med en norsk countrysanger, der hedder Björo
> Holand, tror ikke, han er ret kendt herhjemme

Ham har jeg aldrig hørt om. Det er jo mere Arly karlsen man hører om når det
er norsk country, ja altså bortset fra Heidi Hauge selvfølgelig.
Men ham fidusen, synger da rigtig god norsk country.

Hwa med Arly. Ham kender du jo nok. I Norge er han nok nummer to i
popularitet, efter Heidi Hauge: http://www.youtube.com/watch?v=_7M7CoULBRA

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-07-11 23:07

meddelelsen news:4e31d0cb$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Men ham fidusen, synger da rigtig god norsk country.
>
> Hwa med Arly. Ham kender du jo nok. I Norge er han nok nummer to i

Jo, jeg kender godt Arly - og jeg har da vist også en enkelt CD med ham.

Heidi Hauge kender jeg også, men jeg har ikke nogen CD´er med hende.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 22:18

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Tak for linksene - ham har jeg ikke noget med og det tror jeg nu heller
> ikke, at jeg får

Hwa så med færøsk country?. Jeg kan ikke finde andet end det her ene nummer
med ham, men jeg har et par country-cder med ham henne på hylden skråstreg
reolen.

Værsågod. Her er SIMON VON KUNOY, dog på dansk. Han indsynger sine sange på
begge sprog
http://www.youtube.com/watch?v=SKaCy44xSYc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-07-11 22:36

http://www.youtube.com/watch?v=h5zNK--DUDg

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-11 18:12

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in

> http://www.youtube.com/watch?v=h5zNK--DUDg

Det er sgu klasse. Tak for det

Venligst
Lars

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-07-11 23:08

meddelelsen news:4e31d1f3$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> skråstreg reolen.
>
> Værsågod. Her er SIMON VON KUNOY, dog på dansk. Han indsynger sine sange

Det er så ikke lige min smag

mvh Eva

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-07-11 14:01

Eva Schmidt wrote:
> [...]
> det ganske rigtigt.
> Det er den genre, der fylder mest hos mig.

Bortset fra 'Dulle Doll' er jeg helt enig. - Til min liste kunne jeg da
have tilføjet - udover dem, du allerede har nævnt, - en masse med både
Hank Williams, Jimmie Rodgers, Roy Rogers, Tennessee Ernie Ford, Alan
Jackson, Bill Anderson, Hank Locklin, George Hamilton IV osv.. - Jeg har
vel i alt omk. 12-1300 titler i country musik - mest på LP...

mvh. Erik Richared

Fra : Steen

Dato : 29-07-11 15:52

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> Jackson, Bill Anderson, Hank Locklin, George Hamilton IV osv.. - Jeg har
> vel i alt omk. 12-1300 titler i country musik - mest på LP...

Hank Williams er jeg helt med på - det samme med Hank Williams III, men
nummer to har aldrig sagt mig en disse
--
Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-07-11 17:05

Steen wrote:

> Hank Williams er jeg helt med på - det samme med Hank Williams III, men
> nummer to har aldrig sagt mig en disse

Det er da ellers Jimmie Rodgers, der er Hank Williams' store
forbillede. - Faktisk er der mange af nutidens country sangere, der
hævder, at de 'skylder' Hank Williams deres karriere...

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 29-07-11 17:17

> [...]

> forbillede. - Faktisk er der mange af nutidens country sangere, der
> hævder, at de 'skylder' Hank Williams deres karriere...

Med nummer to mente jeg Hank#2
--
Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-07-11 20:15

Steen wrote:

> Med nummer to mente jeg Hank#2

Nååh... Ham kan jeg faktisk bedre li' end Hank Williams III. - Jeg
synes, Hank III's musik er mere over i poprock end regulær country, og
det er da også noget af det, han er blevet klantret for...

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 29-07-11 22:27

> [...]

> synes, Hank III's musik er mere over i poprock end regulær country, og
> det er da også noget af det, han er blevet klantret for...

Ja Hank Williams III er en rebel, en vild fætter der blander country,
garagerock og punk
--
Steen

Fra : Steen

Dato : 28-07-11 22:48

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> Hej,
>
> Det er jo lidt agurketid, men jeg er lidt nysgerrig på, hvem I har
> flest cd'er med.

AC/DC 20 albums
Toy Dolls 14 albums
Pro-Pain 14 albums
Enuff Z´Nuff 12 albums
Blackfoot 10 albums

Det er vist dem der løber op i 2-cifrede antal
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-11 23:52

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> Hej,
>
> Det er jo lidt agurketid, men jeg er lidt nysgerrig på, hvem I har
> flest cd'er med.

Joe Satriani - 17
Opeth - 14
Dream Theater - 10
Bad Religion - 9
Dark Tranquility - 8

/thomas

Fra : Steen F.

Dato : 29-07-11 01:35

Den 28-07-2011 21:19, Michel Sanomi skrev:
> Det er jo lidt agurketid, men jeg er lidt nysgerrig på, hvem I har
> flest cd'er med.

Ud af mine ca. 1100 cd'er har jeg flest med Depeche Mode (32), The Cult
(17) og... ja Frankie Goes To Hollywood (15). De udgav et hav af maxier
(både 12" og cdm) i midten af 1980'erne i alle mulige remixes.
Alt ligger på NAS og Sonos i dag i flac-format for nemhedens skyld. Men
det hænder skam at jeg finder en cd eller lp frem for at mindes gamle
dage Lyden er også lidt bedre fra cd-afspilleren end fra Sonos må
jeg indrømme (skyldes nok en ringere D/A converter i Sonos). Jeg regner
dog med at købe en cd-afspiller med digital indgang inden længe, så kan
Sonos'en køre gennem cd'en og alt er fryd og gammen

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 29-07-11 01:38

On Fri, 29 Jul 2011 00:06:55 +0200, Eva Schmidt wrote:

> Heidi Hauge kender jeg også, men jeg har ikke nogen CD´er med hende.
>
> mvh Eva

Heidi Hauge - Turn it on, turn it up, turn me loose
http://www.youtube.com/watch?v=CthhKZgMRn4

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-07-11 08:02

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Hvad er de cd'er, der fylder op på reolerne hos jer?

Runrig. Alt hvad de har udgivet + et par stykker, som de ikke har

Jan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-07-11 10:36

[...]

Tja, indtil engang jeg kommer igennem en kraftig udtynding..

Så tror jeg faktisk at det bliver en Dansker der bliver topscorer.

Så vil jeg faktisk tro, at det vil kommer til at ligne noget i denne
retning..

01. Sebastian ( Men der er jo en del dubletter )

02. Shubidua ( Ville nok være et godt gæt på denne plads.

03. Status Quo ( Tror jeg ville placere sig her )

04. Bamses Venner...

05 Bjørn & Okay, men det kunne også være Birthe Kjær...

Ikke helt nemt at sige, da der for tiden står en god del Boxe, som endnu
ikke er blevet skrevet ind, og de dubletter der derved er opstået, er derfor
heller ikke fjernet endnu... Så når engang det er overstået, vil rækkefølgen
nemt kunne ændres betydeligt... For 3 Boxe med Sebastian, er jo automatisk
30 albums, plus det man havde i forvejen....

Da jeg jo så også har haft ideen om, at skulle have den nye store Shubidua
box, bare for at få de numre, der IKKE er på de andre plader, så vil de jo
indtage førstepladsen, indtil databasearbejdet er fuldført.... Så reelt vil
jeg tro, Status Quo, er den relle 1'er...

BZN slår på en eller anden gammel kendt streng... Var det ikke dem med "
Sweet silver Annie " Engang for rigtigt mange år siden ?

M.V.H....Benny..

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-07-11 11:36

On Thu, 28 Jul 2011 12:19:06 -0700 (PDT), Michel Sanomi
<fantasi@webspeed.dk> wrote:

>Hej,
>
>Det er jo lidt agurketid, men jeg er lidt nysgerrig på, hvem I har
>flest cd'er med.
>
>Her er min egen top fem:

Satte lige "Music Collector" til at tælle for mig og det gav følgende:
1. Sebastian - 51 stk
2. Shubidua - 29 stk
3, Paul McCartney - 27 stk
4. The Beatles - 26 stk
5. Queen - 22 stk

Det er hvad jeg indtil nu har fået registreret. En mindre del kan være
på LP'er. Og så har jeg lige cirka 5000 lp + 1000 singler stående i
kælderen som ikke er registreret, så der kan være enkelte mindre
forskydninger.

Vi skal i øvrigt snart have nye vinduer i kælderen, så jeg skal derned
og ryde op meget snart, ERdet ikke herligt.

Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-07-11 13:45

Michel Sanomi wrote:
> [...]
>
> 5. Baccara; "The Devil sent you to Loredo" - http://www.youtube.com/watch?v=nb61Z58WzrU
>
> Hvad er de cd'er, der fylder op på reolerne hos jer?

Hm, jeg kan vist ikke nøjes med en Top 5..-)

1, Elvis Presley (+50 CD, +75 LP)
2, Johnny Cash (+50 CD, +40 LP)
3, The Carter Family (22 CD, komplet undt. 2, ingen LP)
4, Bruce Springsteen (komplet på CD)
5, Cliff Richard & The Shadows (+50 CD, +50 LP)
6, Ten Years After (+15 CD, +10 LP)
7, Louis Armstrong (+35 CD, +50 LP)
8, Sidney Bechet (+30 CD, +10 LP?
9, Hank Snow (+40 CD, +10 LP)
10, Dire Straits & Mark Knopfler (komplet)
11, U2 (+30 CD, +10 LP)
12, The Dubliners (ca. 25 CD og ca. 30 LP)
13, Jean-Michel Jarre (+20 CD, er stort set komplet)
14, TV2 (ca. 15 CD, +20 LP)
15, Gnags (ca. 20 CD, +20 LP)
16, Eric Clapton (ca. 25 CD, ca. 20 LP)
17, Bjørn Eidsvåg (komplet, 26 CD + 8 LP)
18, John Lee Hooker (+35 CD, ca. 10 LP)
19, Duke Ellington (+30 CD, +15 LP)
20, Roger Whittaker (ca. 20 CD, +25 LP)
21, John Denver (+25 CD, +40 LP)
22, Roy Orbison (+20 CD, +25 LP)
23, Gasolin & Kim Larsen (+30 CD, +20 LP)
24, Olivia Newton-John (ca. 20 CD, ca. 25 LP)
25, Aretha Franklin (ca. 20 CD, ca. 15 LP)

...Og så de 'seriøse'...

1, G.F.Händel (+60 CD, +30 LP)
2, J.S.Bach (+40 CD, +50 LP)
3, W.A.Mozart (+40 CD, +40 LP)
4, Antonio Vivaldi (+25 CD, +20 LP)
5, Peter I. Tschaikowsky (+15 CD, +40 LP)

mvh. Erik Richard

Fra : P. Petersen

Dato : 29-07-11 14:26

[...]

Uha svært at overskue da jeg har ca. 4000 cd'er og et par tusind L.P.'er.
Men når jeg lige kigger i arkivet er det vist noget med Pink Floyd,
Led Zeppelin, Die Toten Hosen, Ozzy Osbourne, Nirvana.
Det er altså inkluderet med div. bootlegs og hvad der ellers ligger.
Og så skal vi da lige ha' en sommermelodi med Led Zep.
http://www.youtube.com/watch?v=vWntqReJH4E

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Steen

Dato : 29-07-11 15:52

P. Petersen <psp@ka-net.dk> wrote:

> [...]
> Det er altså inkluderet med div. bootlegs og hvad der ellers ligger.
> Og så skal vi da lige ha' en sommermelodi med Led Zep.

Hvad skuer mit øje - en anden Hosen-fan?
Dem er der sørme ikke mange af, her til lands

--
Steen

Fra : P. Petersen

Dato : 29-07-11 16:12

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad skuer mit øje - en anden Hosen-fan?
> Dem er der sørme ikke mange af, her til lands
>

> --
> Steen

Nej det har du ret i. :)
Har heldigvis også fået opdraget min søn på 15.
Så er vi da 3. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Steen

Dato : 29-07-11 17:17

> [...]

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej det har du ret i. :)
> Har heldigvis også fået opdraget min søn på 15.

Jeg har også indoktrineret en bekendt, så nu er vi allerede 4
--
Steen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-11 23:14

[...]

Pjat. BZN er her stadig og laver nye plader.

Her er BZN før: http://www.youtube.com/watch?v=Xv8qKxDRYGY

Her er "BZN" idag: http://www.youtube.com/watch?v=gsvLMSdK3_E

Er der forskel at høre. Det er samme forsanger og damen er også fra BZN

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 31-07-11 05:44

On 28 Jul., 22:03, "Eva Schmidt" <saf...@gfnet.dk> wrote:
> [...]
> ganske rigtigt.
> Det er den genre, der fylder mest hos mig.

Det er da bestemt en god genre, hvis man spørger mine ører.

Jim Reeves, Dolly Parton og John Denver er da en del af samlingen her.
Og ikke mindst Emmylou Harris, som jeg synes er guddommenlig.

Emmylou Harris & Dave Stewarts: "My Antonia" - http://www.youtube.com/watch?v=R7uEr1_v6EY

Jeg har på lokalradioen haft fornøjelsen at være tekniker, da Tamra
Rosanes kom på besøg, og hun er udover at være en fantastisk sanger så
utroligt sød.

Tamra Rosanes: "I just wanna dance with you" - http://www.youtube.com/watch?v=Gz-kHCpG99I

Mange hilsner
Michel

Fra : CeeJay

Dato : 08-08-11 12:02

> [...]
>
> 5. Baccara; "The Devil sent you to Loredo" - http://www.youtube.com/watch?v=nb61Z58WzrU
>
> Hvad er de cd'er, der fylder op på reolerne hos jer?

Hej,

Det kan jo opgøres på mange forskellige måder - men hvis jeg tæller
fysiske LPer og CDer - er der nok ca 120 Bruce Springsteen udgivelser
med CD singler og det hele. Nærmeste efter kommer vel Gasolin med en 25
stykker. Men der er mange med mere end 20 - Stones, Pink Floyd, Clapton
osv. Men der er svært at bevare overblikket med 3800 CDer og 1500 LPer.

Jeg ahr desuden ca 700 live koncerter med Springsteen på CD.

Mvh

Carsten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-11 14:18

CeeJay wrote:
> Jeg ahr desuden ca 700 live koncerter med Springsteen på CD.

Hm, du skulle vel ikke også have "Bruce Springsteen, Live in San
Fransisco"? - Skulle være fra ca. 1985 (måske fra "The Born in the U.S.A
Tour"?). - Coveret er/var rød-brunt, og titlen står med hvidt i en blåt
bånd øverst.

Jeg så den engang i BILKA her i Tilst, men valgte ikke at købe den, da
de havde vel nærmest en halv palle. - Jeg havde travlt, så jeg ville
vente, til jeg kom derud igen et par dage efter, men da var den fjernet...

Jeg har så senere fået at vide, at det ikke var en officiel udgivelse,
men en bootleg/pirat, og det var derfor, den blev fjernet igen. - Deet
er en af de få af hans 'store koncerter' fra den periode, jeg mangler,
så har du den, er jeg meget interesseret i en kopi...

mvh. Erik Richard

Fra : CeeJay

Dato : 10-08-11 08:19

Den 08-08-2011 15:18, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> er en af de få af hans 'store koncerter' fra den periode, jeg mangler,
> så har du den, er jeg meget interesseret i en kopi...

HejErik RichaRD,

Jegmener ikke Bruce spillede ikke i San Francisco i forbindelse med Born
in the USA touren. De fleste bootlegs, der hedder noget i den retning er
fra 1992.

Kan du huske hvilke sange (evt. et par stykker) der skulle være med på den?

Mvh

Carsten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-08-11 13:46

CeeJay wrote:

> Jeg mener ikke Bruce spillede ikke i San Francisco i forbindelse med
> Born in the USA touren. De fleste bootlegs, der hedder noget i den
> retning er fra 1992.

Hm, jeg har ihvertfald et par stykker fra både 1984 og 1985, men også et
par stykker fra senere. - Her er nogle af dem - kun i lydudgaver.
Desuden har jeg et par i video også...

1984 Born in the USA Tour, Opening Night
1992 Wild New Jersey, Meadowlands NJ 07.31.1992
1993 Meadowlands Night

Der er et par flere, men dem, er jeg ikke sikker på, er fra Born In The
USA Tour', fordi der er numre med, der ikke er med på sættet fra 1984.

> Kan du huske hvilke sange (evt. et par stykker) der skulle være med
> på den?

Bl.a. - Johnny 99, Atlantic City, Glory Days, The Promised Land, Born In
The U.S.A, Badlands

De her nævnte er fra "1984 Born in the USA Tour, Opening Night" CD 1.
Sættet indeholder 3 CD. Har fået fat i den via en fanclub edition...

Jeg mener at kunne høre, at både "Johnny 99" og "Badlands" er samme
udgaver som på det officielle Live sæt - "Bruce Springsteen, Live
1975-1985"...

mvh. Erik Richard

Fra : CeeJay

Dato : 11-08-11 07:48

Den 10-08-2011 14:45, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
>
> Jeg mener at kunne høre, at både "Johnny 99" og "Badlands" er samme
> udgaver som på det officielle Live sæt - "Bruce Springsteen, Live

Hej Erik,

Jeg forstår ikke helt - du starter i 84/85 Born in the USA - jeg kan
ikke finde oplysninger om at denne tour var forbi San Francisco....

Så prøver at finde ud af hvad du leder efter....

Mvh
Carsten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-08-11 12:15

CeeJay wrote:

> Jeg forstår ikke helt - du starter i 84/85 Born in the USA - jeg kan
> ikke finde oplysninger om at denne tour var forbi San Francisco....
>
> Så prøver at finde ud af hvad du leder efter....

Hej Carsten - Det kunne da være sjovt, om det kunne lykkes at få
fingrene i den. - Men som jeg skrev i parantesen - "(måske fra "The Born
in the U.S.A Tour"?)", - så er jeg ikke sikker på, det er fra den tourné.

Jeg har tidligere forsøgt at finde den gennem et andet forum, og fik
dengang at vide, at det /kan/ have været en såkaldt 'aid invitation
concert' for en lukket kreds, hvor han så har brugt sange fra den
igangværende tour. - Den slags har jeg også et par stk. af - svjh. bl.a.
fra et college i Oakland...

Og så kunne det være rigtig sjovt, hvis man kunne få en optagelse i god
kvalitet fra hans koncert i Herning. Desværre kan jeg rent fysisk ikke
holde til at komme til sådanne koncerter, men jeg har hørt, at det har
været en af hans bedste i mange år - helt på niveau med Parken og Dublin
2007, - og det siger ikke så lidt endda...

mvh. Erik Richard

Fra : P. Petersen

Dato : 11-08-11 15:51

"Erik Richard Sørensen" skrev i meddelelsen

CeeJay wrote:

> [...]

været en af hans bedste i mange år - helt på niveau med Parken og Dublin
2007, - og det siger ikke så lidt endda...

Der findes en optagelse fra Herning 2009, men der er vist temmelig meget
publikumssnak ind over. :(
Har ikke kunnet finde en Live fra SF, fra ca. 1985, (3 cd'er) men der er en
fra 1978.
Med flg. numre:
GOOD ROCKIN' TONIGHT / BADLANDS / RENDEZVOUS / SPIRIT IN THE NIGHT /
DARKNESS ON THE EDGE OF TOWN / INDEPENDENCE DAY / THE PROMISED LAND / PROVE
IT ALL NIGHT / RACING IN THE STREET / THUNDER ROAD / JUNGLELAND / IT'S HARD
TO BE A SAINT IN THE CITY / SANTA CLAUS IS COMIN' TO TOWN / THE FEVER / FIRE
/ CANDY'S ROOM / BECAUSE THE NIGHT / POINT BLANK / MONA - SHE'S THE ONE -
GLORIA / BACKSTREETS / ROSALITA (COME OUT TONIGHT) / BORN TO RUN / DETROIT
MEDLEY - WHOLE LOTTA SHAKIN' GOING ON / TENTH AVENUE FREEZE-OUT / QUARTER TO
THREE

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : CeeJay

Dato : 11-08-11 16:20

Den 11-08-2011 16:50, P. Petersen skrev:

> [...]
> - SHE'S THE ONE - GLORIA / BACKSTREETS / ROSALITA (COME OUT TONIGHT) /
> BORN TO RUN / DETROIT MEDLEY - WHOLE LOTTA SHAKIN' GOING ON / TENTH

Hej,

Det er det jegprøver at antyde - Jeg tror ikke Bruce spillede i San
Francisco i midtfirserne... Mener den første i firserne er i 1988 - det
må være i forbindelse med Tunnel Of Love turneen.

Jeg har en optagelse fra Herning - men den ligger i en kælder - skal
lige checke om den er noget værd . Har faktisk alle de danske
koncerter - også de berømte strøg video fra København, og Hungry Heart
med Malurt i 1981 fra Malurts koncert...

Mvh

Carsten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-08-11 18:11

CeeJay wrote:

> Det er det jeg prøver at antyde - Jeg tror ikke Bruce spillede i San
> Francisco i midtfirserne... Mener den første i firserne er i 1988 - det
> må være i forbindelse med Tunnel Of Love turneen.

Nej, det er - som svaret til Pelle, ikke den.

> [...]
> koncerter - også de berømte strøg video fra København, og Hungry Heart
> med Malurt i 1981 fra Malurts koncert...

Også den fra Tivolis Koncertsal? - Den blev vist kaldt for 'The
Invitation Concert' eller noget i den retning... Jeg havde faktisk en
billet - inkl. overnatning - på hånden, men ville ikke tage afsted, da
min kone var meget dårlig på det tidspunkt.... - Det er da lidt sjovt,
hvis man kunne få alle de danske også. - Indtil nu er det kun hans
'gadesangerkarriere', jeg har her fra Danmark.

mvh. Erik Richard

Fra : CeeJay

Dato : 01-09-11 06:12

Den 11-08-2011 19:10, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> hvis man kunne få alle de danske også. - Indtil nu er det kun hans
> 'gadesangerkarriere', jeg har her fra Danmark.

Hur du nogen som helst dokumentation for en koncert i Tivolis'
koncertsal - den oplysning er ny for mig.

Forveksler du den med Toma Joad koncerten i Falkoner, som er den mest
"eksklusive" koncert han har givet i Danmark.

/Carsten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-11 12:25

CeeJay wrote:

> [...]
>
> Forveksler du den med Toma Joad koncerten i Falkoner, som er den mest
> "eksklusive" koncert han har givet i Danmark.

Muligt - tidsmæssigt - 1995/96 - passer det ihvertfald meget godt, men
så forstår jeg ikke helt, hvorfor jeg hele tiden ser billedet af Tivolis
scene foran mig, når jeg tænker på den koncert... - Men som sagt
ovenfor, kan det måske hænge sammen med min kones sygdom, og at jeg
assicierer det med en anden begivenhed i Tivoli på samme tidspunkt.....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-08-11 17:26

P. Petersen wrote:

> [...]
> 2007, - og det siger ikke så lidt endda...

> Der findes en optagelse fra Herning 2009, men der er vist temmelig meget

Ja, det er lidt et problem med for meget baggrundsstøj. - Men jeg har
ladet mig fortælle, at der er en prof optagelse, så det er nok bare et
spørgsmål om tid, inden den kommer ud i div. fora og fanklubber.

> [...]
> - SHE'S THE ONE - GLORIA / BACKSTREETS / ROSALITA (COME OUT TONIGHT) /
> BORN TO RUN / DETROIT MEDLEY - WHOLE LOTTA SHAKIN' GOING ON / TENTH

Den har jeg, - det er hans juleshow... Og det er ikke den.

mvh. Erik Richard