Wenn de Musi spielt - Nu er ZDF med
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 22:50

Så er ZDF med.

Lidt forsinket

Det er på lørdag kl. 20.15, at vi skal huske det. Der er en del "godaw". Det
så jeg på ORF i lørdags

Her er noget af det.

Der er høns med: http://www.youtube.com/watch?v=qMV3jICR9Bc

og Trenwalder: http://www.youtube.com/watch?v=TFQOSfzvM3U

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-07-11 23:46

On 27-07-2011 23:50, Åge Halldorsson wrote:

> Det er på lørdag kl. 20.15, at vi skal huske det. Der er en del "godaw".
> Det så jeg på ORF i lørdags

Er konen ikke sidst i 60'erne?
Hun var sikkert god for 30 år siden, men det eneste hun kan imponere med
nu, er tilsyneladende botox.

Dette er i øvrigt stadig musikgruppen - dine tv-sangere hører hjemme i
den anden gruppe.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 08:47

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Er konen ikke sidst i 60'erne?

Jo, det tror jeg.

> Hun var sikkert god for 30 år siden, men det eneste hun kan imponere med
> nu, er tilsyneladende botox.

Jaja ja. Rolig nu. Undskyld jeg kom til at bringe et klip med en så gammel
sangerinde. hehe.
Vi ved godt at du er så vild med de teenagerunge slagersangere.
Er hende her for gammel?:
http://www.youtube.com/user/Vanessaglueck#p/a/u/1/h2tPKHkdw7E

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 08:49

meddelelsen news:4e3113e9$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er hende her for gammel?:
> http://www.youtube.com/user/Vanessaglueck#p/a/u/1/h2tPKHkdw7E

HAHAH. Det var vist forkert klip.

Det skulle være det her: http://www.youtube.com/watch?v=dEUCP0SV1xI
Her er tale om en Hening Jensen-ung slagersangerinde

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-07-11 09:00

On 28-07-2011 09:49, Åge Halldorsson wrote:

> Det skulle være det her: http://www.youtube.com/watch?v=dEUCP0SV1xI
> Her er tale om en Hening Jensen-ung slagersangerinde

Er der noget at sige til at man undrer sig! Det er sådanne klip du
bringer mange af!
Du er besat af småbørn.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 09:06

> On 28-07-2011 09:49, Åge Halldorsson wrote:

> Er der noget at sige til at man undrer sig!

Du plejer da altid at være mest til de unge slagersangere. Det har du jo
altid snakket så meget om. Hvad er der nu galt?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-07-11 09:13

On 28-07-2011 10:06, Åge Halldorsson wrote:

> Du plejer da altid at være mest til de unge slagersangere.

Det er en løgnehistorie du har gentaget så mange gange, at du nu selv
tror på den.
Jeg kan ikke døje dine schlagersangere hverken de unge eller de gamle.
Og dem midt imellem linker du aldrig til, for de er for dyre i dine
discount-TV-udsendelser, så dem kender du slet ikke.

Dit schlagerunivers er enten skolebørn eller Hansi-gruppen - altså noget
de gamle kan sidde og savle over.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 09:24

> Og dem midt imellem linker du aldrig til, for de er for dyre i dine
> discount-TV-udsendelser, så dem kender du slet ikke.

Godt ord igen. Rolig nu. Jeg ved jo ikke lige hvor unge du vil have
sangerne.

Jamen hvad så med dem her. De er vil "midt imellem" Ved ikke om de er for
gamle?

Vi spupper "Ruck zuck" m. Isatalerne
http://www.youtube.com/watch?v=I2DCfaPmEeM

Die bayeriche sieben - ude fra virkeligheden i Stuttgart:
http://www.youtube.com/watch?v=J9c2RzZHwQw

Er det ikke sån "midt imellem".

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-07-11 09:32

On 28-07-2011 10:24, Åge Halldorsson wrote:

> Die bayeriche sieben - ude fra virkeligheden i Stuttgart:
> http://www.youtube.com/watch?v=J9c2RzZHwQw

Die bayeriche sieben er det de giver sig ud for at være, og det er ok.

Men igen glemmer du at fortælle hvad der er så specielt godt ved dem, at
du føler trang til at linke til dem?
Hvad er grunden til at du ikke blot har sendt linket til YouTube? Så
ville de blot være en af tilfældighederne der dukkede op.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 09:53

> Men igen glemmer du at fortælle hvad der er så specielt godt ved dem, at
> du føler trang til at linke til dem?

Nå, men det er fordi de har den der typiske tyske slagersound med trompeter
som blæser i vilden sky. Det lyder rigtigt godt.
Jeg kigger altid bare på den musikalske udførelse og i den forbindelse
er jeg piftende kølig overfor dere alder.

Skjal vi nupse en mere "midt i mellem". Det er DIE SCHÄFER. Det er
über-klasse: http://www.youtube.com/watch?v=rKwQlvUz3zI
Det går jo løs med slager i Vildsund i disse dage, så jeg syntes lige vi
skulle høre "Halli hallo". haha

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 11:48

meddelelsen news:4e312375$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

og den er her http://www.youtube.com/watch?v=Vfpg61c2Ohw

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 11:55

meddelelsen news:4e313e50$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4e312375$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> og den er her http://www.youtube.com/watch?v=Vfpg61c2Ohw

Nej, hvor hun ligner Birgit Lystager, hende der Schäfer-damen:

Birgit Lystager
www.productiondessinee.com/catalogue/img/l_038_Birgit_Lystager.jpg

Schäfer-damen: http://i.ytimg.com/vi/mMgYuAB3grs/0.jpg

Hwa?

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 28-07-11 16:22

> Birgit Lystager
> www.productiondessinee.com/catalogue/img/l_038_Birgit_Lystager.jpg
>
> Schäfer-damen: http://i.ytimg.com/vi/mMgYuAB3grs/0.jpg

Ja, hun ligner da en smule!

Bianca App fra "Die Schäfer" havde jeg i øvrigt fornøjelsen af at møde i
Horsens i marts i år. Hun gav sig god tid, og jeg fik da også en autograf.
Fik øvrigt også autografer fra de 3 andre "Schäfer".

John

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-11 10:03

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Die bayeriche sieben er det de giver sig ud for at være, og det er ok.

Men det er IKKE live.
Det må nok lyde så fælt i virkeligheden, at man har været nødt til at
eftersynkronisere det med en cd :)

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-07-11 10:45

On 28-07-2011 11:03, Alex Linaa wrote:

> Men det er IKKE live.
> Det må nok lyde så fælt i virkeligheden, at man har været nødt til at
> eftersynkronisere det med en cd :)

Du har selvfølgelig ret, eksemplet er ikke live, og Åge burde have valgt
et andet link. Åge har formentlig blot valgt det første der dukkede frem
i en tilfældig søgning. Selv har han sikkert aldrig hørt om dem før.
Der er nu eksempler på Tuben hvor gruppen synger live, det gør det dog
hverken værre eller bedre. I mine øren og øjne er de blot en flok unge
mennesker der kan lide at optræde, og som gør det på det plan som de nu
engang formår. Og det synes jeg trods alt er bedre end Åges sædvanlige
glatpolerede og hårsprayede "TV-stars".

Fuldstændig det samme kan siges om den anden gruppe som Åge nævnte her i
trådens start, "Trenwalder". Dem er der også nogle live-link med, på Tuben.
De er særdeles dårlige, eller retter ganske elendige, live.
Men det TV-link som Åge præsenterer er om muligt langt værre. Der hopper
de rundt på en scene med plasticsne medens de forøger at mime til
nummeret i bedste Hansi-stil.
De er rene amatører og det kan man høre på live-klippene, men som
dårlige amatører er de trods alt bedre, end de er i det umpa-link med
plastic-sneen som Åge henviste til.

Men igen, hvorfor bragte Åge lige netop link til disse?
Han må da beskrive hvorfor de er så specielle at han føler behov for at
præsentere dem, linke til dem?

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-11 10:55

> Men igen, hvorfor bragte Åge lige netop link til disse?
> Han må da beskrive hvorfor de er så specielle at han føler behov for at
> præsentere dem, linke til dem?

Du kender jo godt svaret.
Åges behov er alene at blive hørt, og Åges referenceramme er så smal at der
kommer tilsvarende skodmusik ud hver eneste gang.
Åge er en pendant til en person, der aldrig har læst andet end Barbara
Cartland, hvis litterære dybde ikke går længere end dette. Den eneste
forskel er, at jeg ikke har hørt om nogle af de andre omtale sig selv som
litteratureksperter. Jeg tror godt de ved det ville lyde latterligt, så på
det punkt undergår Åge dem med flere længder.

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-07-11 11:19

On 28-07-2011 11:55, Alex Linaa wrote:

> Åge er en pendant til en person, der aldrig har læst andet end Barbara
> Cartland, hvis litterære dybde ikke går længere end dette.

En avanceret sammenligning vil jeg hævde. Nu er også du positiv.
Husk på at der kan være mange ord i en Cartland! Og Wiki skriver, at der
selv efter hendes død endnu er 160 u-udgivne romaner.

Så mistænk ikke Åge for Cartland eller det der ligner. Det ville
forhindre ham i megen dårlig TV-umpa-se'ning.
Når Åge er kulturel, mon han så ikke snarere er til "Pingu" og Bindi Irwin?

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-07-11 08:56

On 28-07-2011 09:46, Åge Halldorsson wrote:

> Vi ved godt at du er så vild med de teenagerunge slagersangere.
> Er hende her for gammel?:
> http://www.youtube.com/user/Vanessaglueck#p/a/u/1/h2tPKHkdw7E

Ja, jeg jeg foretrækker aktuelle sangere. Ikke dine børne"stjerner" og
ej heller dine gamle afdankede fortidslevn.

Her er en du vil falde i svime over, Sissi med et nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=YXfw02hHJmU

Læg mærke til det unge talent der dukker op ca. 0.30 inde i videoen. Når
han om føje tid smider sutten og begynder at synge, så må du endelig
holde gruppen orienteret.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-11 21:05

> Her er en du vil falde i svime over, Sissi med et nummer:
> http://www.youtube.com/watch?v=YXfw02hHJmU

Det var dog en usædvanlig god sang og hun er da også et stort sangtalent.
Hende har jeg aldrig hørt om.
Hun har aldrig været i de store slagershow. Her er hun i talkshow på tysk
tv. hehe: http://www.youtube.com/watch?v=88fzSsaqyj4&feature=related

Nå, videre. Jeg kvitterer fluks med et godt hollandsk link til en ung
sangerinde for dig. Ved ikke om du synes hun er for gammel. Det tror jeg
ikke.
Det er en rigtig god sang:
http://www.youtube.com/watch?v=dEU0MS82sD4&feature=related

Hilsen Åge