VILDSUND: dagen i Vildsund
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-11 22:09

Så er der gang i slagerfestivitassen i Vildsund.

Har lige være en tur ude i virkeligheden.

Besøgte TIVOLISCENEN hvor Kisser og Søren sang kl. 15 og 17 - Det var der nu
ikke så meget "godaw" i. Jeg er ikke tilhænger af det der med at stille en
kasse op, som spiller musikken,
når sangeren træder på en pedal.

Nej, så var det noget helt andet med KIM OG HALLO i ølteltet. Der var en
henning Jensen ungt publikum. Omkring 300 i teltet da klokken var 18.00. Det
er ret voldsomt på dette tidlige tidspunkt, synes jeg. Der var gang i den
traditionelle dansktop, som AJAJAJ. De spillede også TO MENNESKER PÅ EN
STRAND. Det var wældigt. Folk var meget livlige med klapperi og ølgælassene
klirrede.

Videre op forbi nogle kræmmere. Kigge nærmere på de mange enorme
slagermusik-boder, hvor der var tusindvis af slager-cd-er. Alle boderne
havde udelukkende dansktop og tysk slager. de sagde at de ikke kunne sælge
andet. Ingen ville købe pop og rock - og slet ikke i Vildsund. De fortalte
at salget i Vildsund var større end på Hjallerup og Vorbasse marked. De
lyder voldsom, for der er ikke helt så mange boder. Men det er da wældigt.
Så er det Danmarks største folkefst hvad angår salg for boderne. dem jeg
talte med kommer nemlig på alle markederne.

Nå, men nu så jeg en bod som solgte en KANDIS cd, som jeg manglede. Den
kostede 100 kr. Jeg sagde at jeg ville give 50 kr. Så ville han have 80 kr.
Så ville jeg give 60 kr. Så ville han ikke gå længere ned. Så gjorde jeg som
om jeg var ved at gå, men så vendte jeg mig om og sagde. Så pyt. Midt i
mellem. Du får 70 kr. OK, sagde han. Haha, sagde jeg.

For lige at skifte emne så så jeg 24 sokker til 600 kr. Manden spurgte mig
om jeg ville købe billige sokker. Jaeg sagde, "meget gerne, men det kan jeg
da ikke her, kan jeg se". JOJO, sagde han. Du får dem til halv pris, men
ikke sig det til noget. Du får de 24 sokker for kun 300 kr. Så sagde jeg,
NÅ!, men jeg vil kun give 200 kr. Så sagde han "Så tag dem". Tak, sagde jeg
og gik med 24 par sokker for 200 kr.
Nu kommer det "sjove". Ved en af de følgende boder stod der, ved nøjagtig
samme slags sokker "24 par sokker - 180 kr.
GRRRRRRR.............! Fnys!. Nå pyt. 20 kr. i tab på sokker, opvejes af
KANDIS cd-en som jeg fik presset 30 kr. ned. Alt i alt 10 kr. i min favør.
Det kunne jeg sgu have gjort bedre.

Pigerne i KIM OG HALLO teltets musikbod var dog umulige at have med at gøre.
Jeg sagde at jeg kendte Jacob i bandet (min gamle cykelhandler) og sagde at
han havde talt om at jeg kunne få den nye cd til 100 kr. i stedet for 140
kr. - ER DET IKKE RIGTIGT JACOB. Han kiggede og jeg kiggede på pigerne og
sagde "han siger vist noget med at de er i orden". De to piger i boden
bestilte ikke andet at få et grineflip af mig. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg
forsøgte at lyde meget sur, men måske kom jeg til at grine lidt selv. De
troede aldrig på en skid af det jeg sagde. De sagde at den kostede 140 kr. _
jeg spurgte om de vidste at det her var et marked hvor priserne bare er
vejledende og slet ikke det som tingene var værd. Så grinte de bare endnu
mere. De sagde at det ikke var et marked herinde i teltet. Det var kun
udenfor. NÅ!, sagde jeg.
Så sluttede jeg samtalen af med at sige at KIM OG HALLO kunne være stolte
af jer, så dygtige i er til at få fuld pris. Så sagde de bare "Tak". Så
sagde jeg at det sgu sgu ikke var sådan ment. Haha.
Nå men i kan lade være med at hilse Jacob fra mig. I kan bare sige til ham
at jeg synes han har nogen flotte natbukser på, på den nye plakat. (PS: han
har gyselige ternede bukser på, på den nye plakat).
Grunden til at de synes det hele var så sjovt, var nok at de fik fuld
pris for cd-en.
Men Gud hjælpe mig om de så ikke sprugte om jeg ville købe en KIM OG
HALLO-t-shirt. Hvad koster den. Den koster kun 75 kr. Så spurgte jeg hvorfor
hun sagde "kun". Jeg vil kun give det den er værd. Du får 35 kr. Men den
koster 75 kr., sagde hun. Det kan godt være men jeg vil kun give hvad den er
værd.
Så sagde jeg "tak for en god handel". Så sagde de "selv tak". Så sagde
jeg at jeg altså mente. tak fordi I har gjort en god handel.

Det kan altså godt være lidt kompliceret at handle på sån et marked. Det er
et "gede"-marded, hvad det angår.

Men KANDIS spillede og¨så wældigt. Kl. 19 var der nok omkring 600 personer i
teltet. Et ungt Henning Jensen-publikum.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 07:34

meddelelsen news:4e2f2cd0$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]

> KANDIS cd-en som jeg fik presset 30 kr. ned. Alt i alt 10 kr. i min favør.

HOV! - jeg købte jo den Kim og Halløjsovs-cd til 140 kr., men fandt den i en
bod til 120 kr. - Så er det jo faktisk alt i alt 10 kr. i minus i mit favør.
Det kan jeg ikke have hængende på mig, som perlekrans-producenten sagde.
Øhhh.... jeg må vist derop igen og købe noget mere. Så skal jeg Sateme
skrue bissen på. HÆHÆ.

Har i været deroppe i år. Var der gang i Kim- halløjet og Kandis-haløjet
senere på kvælden?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 08:54

meddelelsen news:4e2fb156$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4e2f2cd0$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Der er kombineret brand- falck- og politistation på pladsen, ved indgangen
fra Åsvej.
¨
HILSEN TIL ØSTERILD
Og lad os da lige sende en hilsen til aktivisterne i Østerild, få kilometer
fra Vildsund. Held og lykke. Dejligt arbejde de laver. Godt at de laver lidt
kaos i det deroppe, selv om
ødelæggelserne nok ikke kan stoppes helt. Men måske kan det medvirke til at
planerne nedgraderes eller stoppes. Lad os alle bede.

Dem der er u-enige i denne hilsen kan jo lige gøre opmærksom på det. Men
det er der nok ingen der er.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 08:56

meddelelsen news:4e2fc417$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> at planerne nedgraderes eller stoppes. Lad os alle bede.
>
> Dem der er u-enige i denne hilsen kan jo lige gøre opmærksom på det.

Til Københavnerne
http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/RegionMidtjylland/2011/07/27/091358.htm

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 09:03

meddelelsen news:4e2f2cd0$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så er der gang i slagerfestivitassen i Vildsund.

Halløj-værket i Vildsund er nu blevet så voldsomt stort at der nu er
SSP-medarbejdere i stor stil på pladsen. de vimser rundt overalt så jeg, da
jeg var deroppe igår.
http://www.nordjyske.dk/thisted/forside.aspx?ctrl=10&data=144,3626358,5,3

Hvis der er nogen der ikke kan lide slagermusikken i Vildsund, så har man nu
lavet et "løb" så man kan løbe væk fra den dejlige musik. HAHAH
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/144/3915301/3/regn%20eller%20sved%20p%E5%20panden

Hilsen Åge

Fra : kjaer

Dato : 27-07-11 09:25

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Men KANDIS spillede og¨så wældigt. Kl. 19 var der nok omkring 600
> personer i teltet. Et ungt Henning Jensen-publikum.

Så du slet ikke nogen heste på det hestemarked?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 11:24

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så du slet ikke nogen heste på det hestemarked?

Jov, jeg var også en smut nede på hestemarkedet.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 12:04

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så du slet ikke nogen heste på det hestemarked?

Dem er der ikke mange af. Markedet har langsomt ændret karakter til at
musikken og tivoliet er det dominerende.
Der er faktisk kun 150 kræmmere
Publikumsmæssigt er det dog den 3. mest besøgte folkefest /marked
150.000 gæster plejer man at sige

Vorbasse har 250.000 gæster og Hjallerup har 200.000 gæster - men de har
bare mange flere pruh-heste og 4 gange så mange kræmmerboder

Kræmmerbodernes indehavere fortæller dog at det salgsmæssigt største sted er
Vildsundm så mon ikke det også publikumsmæssigt er den største, selv om man
siger at den
"kun" er nr. 3. - Det er vel måden man opgør det på. Det kan jo være meget
svært at sige et deltagerantal.

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 27-07-11 19:33

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Det lyder ikke sådan. Det lyder som om du er hvor du altid har været.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 20:22

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder ikke sådan. Det lyder som om du er hvor du altid har været.

Nej, jeg bor ikke i V. Vildsund

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-11 10:05

meddelelse news:4e2f2cd0$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Men KANDIS spillede og¨så wældigt. Kl. 19 var der nok omkring 600 personer
> i teltet. Et ungt Henning Jensen-publikum.

Jamen Åge dog...

Du ved da godt, varer skal købes, når man skal hjem... For hvorfor dog gå og
slæbe rundt på varerne, når man vader rundt på markedet. Med det i tankerne,
kan du nå at snuse priserne på hele markedet, og du ved hvilke kræmmere, du
skal / kan handle med...

Så havde du ikke tabt penge, helt ned til sokkeholderne ) Og som dagen
gik på hæld, kunne priserne jo også være blevet dumpet lidt, hvis nu ikke
salget var gået alt for godt...

Jamen sådan er det... Du kender jo kvinder.. Ganske vist er de varme om
hjertet, men kolde ved kassen

M.V.H....Benny...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 21:27

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> og slæbe rundt på varerne, når man vader rundt på markedet. Med det i
> tankerne, kan du nå at snuse priserne på hele markedet, og du ved hvilke

YES! - ok, det vil jeg gøre. jeg var deroppe igen idag.

Hørte Richard Ragnvald kl. 15 og 17 og hørte Kim og Halløjsada kl. 18-19 og
Kandis kl. 19-120. Vildsund er er rent slager-Mekka i de 3 dage.

Nå men jeg så på cd-er i Kandis-fan Butik i SIK-teltet. Jeg ville have
Kandis 13 (Den stod til 160 kr.) og Kandis Gold 2 (Den stod til 100 kr.).
Altså ialt 260 kr. Meeennnnnn sån leger vi ikke.
Jeg snusede lidt og tog Kandis 13 op og sagde til den venlige
shop-ekspedient at den stod til 160 kr., men at jeg kun ville give 150 kr.
for den + at jeg ville have Kandis Gold 2 til 100 kr., med'
i prisen, som en bonus. Gud hjælpe mig om hun ikke sagde "tag dem begge til
150 kr. - det er i orden".
Hmmmmmmmm......... da jeg kom hjem internettede jeg lidt om hvad de
kostede i shopper på nettet, for jeg synes godt nok hun var hurtig til at
acceptere mit bud.
Jeg fandt Kandis 13 til billigste pris på 70 kr. og Kandis Gold 2 til
billigste pris 60 kr. Altså ialt 130 kr. - Og jeg gav 150 kr. - Men handlen
var nu god nok alligevel, for de 130 kr. i netshop
løber nok over 150 kr. med forsendelse.
Værre var det med den spritnye Kim Og Hallo Slagere, som udkom på Fur i
fredags. Den var i Kim og hallo Fanbutik i Vildsund til 140 kr. - Jeg købte
den jo fluks, for jeg regnede med at det nok var normalt for en spritny cd.
Men Fanden fileme om ikke der var en bod på markedet der kun tog 120 kr. -
Nu kommer det "sjove". Jeg fortalte det til indehaveren af en af de andre
dansktopboder deroppe.
Han grinede HAHAHAAH og sagde at det da var træls for mig, at jeg kunne have
sparet 20 kr., for ´ved du hvad, så vil jeg sgu sætte den til 50 kr. - Så
lavede kan et gult skilt og skrev
KIM OG HALLO NY CD: Pris: 50
Jeg hyggesnakkede med ham og han grinede løs og sagde: "hahaha, der
kunne du have sparet 90 kr. ved at handle hos mig", men du kan da altid få
en bajer og den her cd med rock´n´roll, for hylsteret er i stykker. TAK TAK
som byder, sagde jeg. Venlig mand - og så havde jeg ikke engang købt af ham.
Nå men nu udtænkte han noget sjovt. Han smaskede en flot rød prisseddel
på den nye cd og sagde til mig om jeg ikke lige kunne prøve at vise at jeg
havde købt denne cd til 50 kr., til den bod hvor de tog 120 kr. - Jojo jo.
Så jeg gik hen til den anden bod og kiggede på deres Kim-cd til 120 kr. og
manden spurgte om jeg ikke ville købe den. Nej, jeg har lige købt den til 50
kr. derovre i den bod der.
Neej det kan ikke passe sagde han. Så tog jeg den op af posen og viste ham
den - der stod 50 kr. - Så var han ved at besvime. HAHAHAH
Nå, men jeg gik tilbage til den anden bod og vi grinede og klappede og
gjorde ved. haha. Vil du ikke ha en øl mere, sagde han. Århhh, så pyt.

Jo det er wældigt i nordvest tirs- , ons- og torsdag i uge 30

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-11 21:35

meddelelsen news:4e307489$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jo det er wældigt i nordvest tirs- , ons- og torsdag i uge 30

Det var en meget venlig bod-indehaver. Der sad mange thyboer omme bagved,
som han havde givet en øl. Men nu fandt han på noget rigtigt sjovt. Vi sad
jo 5 mand med en øl og nu tog bod-indehaveren 6 tilfældige cd-er, fra sin
disk. Han holdt dem frem for os. Vi skulle hver trække en cd. Den der trak
den cd, hvis tittel startede med det laveste bogstav i alfabetet, skulle
give en omgang Thy-øl til de andre. HAHAHAH.
Han var vist ved at blive små-fuld. Forøvrigt falder hans priser når han
bliver fuld. Det er vigtigt at huske. Man får en ordentlig stak cd-er, der
næsten koster gratis, når promillerne begynder at gøre sit indtog hos ham.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-07-11 11:08

meddelelse news:4e307679$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> næsten koster gratis, når promillerne begynder at gøre sit indtog hos ham.

Det vil sige, det gælder om at komme, tæt på slukke ned tid

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-07-11 11:07

meddelelse news:4e307489$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> gjorde ved. haha. Vil du ikke ha en øl mere, sagde han. Århhh, så pyt.
>
> Jo det er wældigt i nordvest tirs- , ons- og torsdag i uge 30

Det lyder ret så typisk ... Der er jo ikke mange kræmmerboder tilbage..

Det er altsammen bare butikker, der er flyttet ud på markedspladsen... Ikke
fordi det nødvendigvis er en ulempe, for er det tilfældet, følger alle dine
forbrugergoder jo med.... Så du skal bare vide, hvem du handler med, så du
kan aflevere eventuelle klager o.s.v... På rette sted.... Så har du præcist
samme rettigheder, som havde du købt i butikken.

Jeg ville da også sige, til de priser du gav, dem kunne jeg godt finde
billigere, endda uden at gå på marked )...

Som min Tante engang kom til at sige, på Grønttorvet i Aalborg " 5 pund
Tomater for en daler " Nu hører det så med, at Tante ikke var nogen lille
dame, men et stort og pragtfuldt kvindemenneske, med en stemme der passede
til hende... Altså tilpas kraftfuld.... Så der var straks en der bed på "
Hvor kan man få det ? "
Hvortil Tante grinede og sagde " Det ved jeg ikke, Men det er Fa.... Billigt
" )

M.V.H....Benny..