Genial musik video.
Fra : P. Petersen

Dato : 26-07-11 13:37

Faldt lige over denne her efter anbefaling fra Madsen på P4.
Det er da vist den mest originale video jeg har set i mange, mange år.
http://www.youtube.com/watch?v=x29l5eHHoXo&ob=av2n
Nyd den.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 26-07-11 18:05

On Tue, 26 Jul 2011 14:37:23 +0200, P. Petersen wrote:

> Faldt lige over denne her efter anbefaling fra Madsen på P4. Det er da
> vist den mest originale video jeg har set i mange, mange år.
> http://www.youtube.com/watch?v=x29l5eHHoXo&ob=av2n Nyd den.

Flot klaret!

Det må være noget med at indspille nummeret, høre det hele i
hovedtelefonerne og så mime til, filme hele "ruten" og så lægge lyden på
filmen bagefter. Men det kræver timing.

Uanset hvordan det er blevet til, så er det en sjov ide og veludført!

Det er lidt i familie med et klip hvor der er en der slår et par slag med
en trommestik, anslår et par tangenter og laver et par andre lyde. Det
hele bliver så klippet sammen til en musikvideo.

Jeg aner bare ikke hvad jeg skal skrive i søgefeltet for at finde den!

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-07-11 22:28

Martin Mose Larsen skrev:

> Det må være noget med at indspille nummeret, høre det hele i
> hovedtelefonerne og så mime til, filme hele "ruten" og så lægge lyden på
> filmen bagefter. Men det kræver timing.

Der står jo "recorded live", og det skal vist tages bogstaveligt. Man
kan læse i Youtube-kommentarer og blogs, at han bruger en looppedal, og
at han optræder på lignende vis til koncerter. Nøjagtig hvordan det
fungerer, ved jeg dog ikke.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 26-07-11 22:41

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Nøjagtig hvordan det
> fungerer, ved jeg dog ikke.

Måske noget i den her retning:

http://www.youtube.com/watch?v=vRq1JtvaG78&feature=share

Fra : P. Petersen

Dato : 27-07-11 00:59

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en
> [...]

Fedt underfundigt eksempel på sampling.
:)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ib

Dato : 29-07-11 09:03

> Måske noget i den her retning:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=vRq1JtvaG78&feature=share

Ikke helt, det mr McCartney laver er vist "bare" en harddiskrecording. En
looppedal er mere som det her.....tror jeg
http://www.youtube.com/watch?v=HYEU91d8ngc

--
Ib

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-07-11 11:03

On Fri, 29 Jul 2011 10:03:01 +0200, "Ib" <ingen@somhelst.dk> wrote:

>Ikke helt, det mr McCartney laver er vist "bare" en harddiskrecording. En
>looppedal er mere som det her.....tror jeg
>http://www.youtube.com/watch?v=HYEU91d8ngc

Forskellen på det som Paul McCartney og det som KT Tunstall laver er
vel kun et spørgsmål og lager medie og bruger interface. Begge dele
giver i princippet samme resulktat.

Poul Erik

--
==__o