Hit i Holland - Zakka zakka nr. 5
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-11 21:15

ARJON hitter i denne uge kraftigt på den hollandske single-hitliste, med
Zakka Zakka

http://www.youtube.com/watch?v=Fr2xZvW3uXI

Den er egentlig rå-god.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-11 21:20

meddelelsen news:4e2c7d5c$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ARJON hitter i denne uge kraftigt på den hollandske single-hitliste, med
> Zakka Zakka
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Fr2xZvW3uXI
>
> Den er egentlig rå-god.

Man kan da egentlig selv bladre i den hollandske single-hitliste. Klik på
sangen og den spiller: http://top20.sterren.nl/

Blandst de allerøverste kan jeg umidelbart stærkt anbefale øhhhh.......
næsten allesammen. Flest stjerner får dog nr. 1, 3, 5, 6 og 9

Hvilke foretrækker i på den hollandske single-hitliste?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-07-11 22:10

On 24-07-2011 22:15, Åge Halldorsson wrote:
> ARJON hitter i denne uge kraftigt på den hollandske single-hitliste, med
> Zakka Zakka
> http://www.youtube.com/watch?v=Fr2xZvW3uXI
> Den er egentlig rå-god.

Han er umådelig ringe og han er da overhovedet heller ikke med på den
hollandske top 40 hitliste, og han er heller ikke med blandt de
hollandske top 40 solister:
http://www.top40.nl/index.aspx?week=29&jaar=2011&month=7

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-11 23:02

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hanog han er heller ikke med blandt de hollandske top 40 solister:
> http://www.top40.nl/index.aspx?week=29&jaar=2011&month=7

Han er nr. 5 på det hollandske public-service-tvs officielle SINGLE-hitliste
http://top20.sterren.nl/
Det er den hitliste der bliver bragt på det landsdækkende stats-tv NEDERLAND
1

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-11 23:10

meddelelsen news:4e2c9646$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> SINGLE-hitliste
> http://top20.sterren.nl/
> Det er den hitliste der bliver bragt på det landsdækkende stats-tv

Forøvrigt, klik midt på billedet og TOP 10, fra Nederland 1 drønes igennem

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-07-11 07:52

On 25-07-2011 00:01, Åge Halldorsson wrote:

> Han er nr. 5 på det hollandske public-service-tvs officielle
> SINGLE-hitliste

igen en umpa-TV-sanger. Der er faktisk sangere udenfor TV, undgår du dem
eller ved du det ikke?

Henning:

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-11 08:41

> igen en umpa-TV-sanger. Der er faktisk sangere udenfor TV, undgår du dem
> eller ved du det ikke?

Nej nej, godt nok er der mest slager på den officielle hitliste, men der er
sandeligen også noget der støjer meget. Simpelthen ren pop. Det kan faktisk
godt være
så meget som mellem hver 3., plade og i extreme tilfælde helt op til
halvdelen af sangene.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-07-11 08:55

On 25-07-2011 09:40, Åge Halldorsson wrote:
> Nej nej, godt nok er der mest slager på den officielle hitliste, men der
> er sandeligen også noget der støjer meget.

Kan du forklare hvorfor du synes at det nummer du linker til, ikke er en
gang fuldstændig ligegyldigt tv-umpa-støj?
Hvem har skrevet nummeret og hvorfor?
Hvad er det gode ved denne sanger og hans umpa-nummer?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-11 09:07

> [...]
> gang fuldstændig ligegyldigt tv-umpa-støj?
> Hvem har skrevet nummeret og hvorfor?
> Hvad er det gode ved denne sanger og hans umpa-nummer?

"Godaw"-faktoeren (fest og farver) er ret høj. Der er megen "heja heja" over
den og så er den melodiøs og synge-med-venlig.
Det er ikke sån en sang der er analyserings-venlig, hvor man sidder i en
debatgruppe i et skummelt kælderrum og diskuterer tekstens relevans
og Fanden og hans pumpetok og al det der Krutte-noget.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 25-07-11 22:51

> Han er umådelig ringe og han er da overhovedet heller ikke med på den
> hollandske top 40 hitliste, og han er heller ikke med blandt de hollandske
> top 40 solister:

Her er jeg meget enig med dig! Ganske forfærdelig sang!

Jeg kan jo godt lige schlager, men dette ligger meget under den standard jeg
forlanger til sådan noget musik!

Derudover skal schlager også helst være på tysk!

John

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-11 23:31

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Han er umådelig ringe og han er da overhovedet heller ikke med på den
> hollandske top 40 hitliste, og han er heller ikke med blandt de hollandske
> [...]

Jeg er lige hjemkommet efter en uge i Amsterdam, og som det gjorde sig
gældende for Tyskland, så har Åge absolut intet begreb om hvad der rykker i
Holland.
Jeg hverken så eller hørte schlagermusik, hverken ude i virkeligheden, eller
på TV.

Ganske som i Tyskland, er schlagermusikken så marginal, at man skal lede
længe for at få øje på den. Og jeg har festet igennem flere nætter, på MANGE
forskellige steder, så hvis det havde været det, ville jeg have hørt det.

Åge ville blive dybt rystet over bare 2 timer i Amseterdam, det er helt
sikkert. Både over at vikeligheden absolut ikke har nogen sammenhæng med
hans TV-shows, og så også over de "sjove" mennesker man møder der

/Alex

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-07-11 00:16

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sikkert. Både over at vikeligheden absolut ikke har nogen sammenhæng med
> hans TV-shows, og så også over de "sjove" mennesker man møder der

Der er vist ingen fare for, at Åge bevæger sig til hverken Tyskland eller
Holland - det ville bare få hans verdensbillede til at krakelere

Nu har han lige været påVildsund Marked og der var der dansktop musik i
hobetal - så nu er det efter hans mening det populæreste i Danmark og måske
endda også i omliggende lande *GG*

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-07-11 00:35

> Åge ville blive dybt rystet over bare 2 timer i Amseterdam, det er helt
> sikkert. Både over at vikeligheden absolut ikke har nogen sammenhæng med
> hans TV-shows, og så også over de "sjove" mennesker man møder der

Det er sgu ærgerligt at han er sådan en hjemmefødning, at han end ikke kan
lokkes syd for Kongeåen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-11 10:22

meddelelse news:4e2c7d5c$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ARJON hitter i denne uge kraftigt på den hollandske single-hitliste, med
> [...]

Det må være alle de unge piger, der trækker den helt op på femte pladsen.
Sangen i sig selv, var næppe en jeg ville forbinde med en hitliste..

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 25-07-11 11:28

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det må være alle de unge piger, der trækker den helt op på femte pladsen.
> Sangen i sig selv, var næppe en jeg ville forbinde med en hitliste..

Nej det her er vist en klassisk "Aage".
Aage har lyttet til en gang ligegyldigt skidt med øjnene.
I dette tilfælde ikke store svulstige kulisser og feststemte pensionister
men
nogle indimellem ganske kønne, unge piger.

Med venlig (sommer?)hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-11 11:49

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> men
> nogle indimellem ganske kønne, unge piger.

¨Hej Pelle-dreng. Hvordan har far-Krutte det idag? - Han var noget
deprimeret igår.

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 25-07-11 22:42

meddelelsen news:4e2d4a1d$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> ¨Hej Pelle-dreng. Hvordan har far-Krutte det idag? - Han var noget
> deprimeret igår.
>
> Hilsen Åge

Tak Aage.
Jeg har det dejligt. Har besøg af min datter og svigersøn fra Norge, så det
går godt.
Allan kan jeg ikke svare for. Du må ringe og spørge ham.
Håber du nyder slagerfestiv.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-11 22:47

> Allan kan jeg ikke svare for. Du må ringe og spørge ham.

I ses ikke meget i familien?

> Håber du nyder slagerfestiv.

Af hjertet tak.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-07-11 17:42

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men
> nogle indimellem ganske kønne, unge piger.

Tja, man må da indrømme, at Grafisk set, har de en meget brugervenlig
overflade )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-11 21:29

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Sangen i sig selv, var næppe en jeg ville forbinde med en hitliste..

Hvorfor forbinder du ikke typisk hollandsk single-hitlistemusik med
hitlistemusik ? ? ? -

Jeg ved ikke lige hvad der skulle gøre den her sang specielt
ikke-hitlisteagtig. Den ligner da de fleste andre på single-hitlisten. Hvad
med den
der Jannes-sang "nanana nanna" (nr. 9), der blev så omtalt her i gruppen
for kort tid siden. Og hvad med Wolter Kroes "Lat de sommer in je hart" (nr.
1) og Marianne Webers "Amore" (nr. 3) og Django
Wagners "Zwarte haren" (nr. 4) - bare for at nævne TOP 10.

http://top20.sterren.nl/ (Her kan TOP 20 høres, nummer for nummer)

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-07-11 17:54

meddelelse news:4e2dd21a$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> (nr. 1) og Marianne Webers "Amore" (nr. 3) og Django
> Wagners "Zwarte haren" (nr. 4) - bare for at nævne TOP 10.

Hej Åge

Jamen hvorfor jeg ikke gør det, er vel fordi, den for mig lyder som nummer
14 i dusinet... Den er ikke dårlig, men altså som sagt, nummer 14 i dusinet,
hvilket altså vil sige, der er 13 der vil stå først, for at blive testet til
hitlisten.... Den lyder for mig, som sådan en party sang, som egentligt lige
så godt kunne have været en børnesang, lidt a la min kat den danser tango...
Når man Zakker sig igennem adskillige vers, lyder den for mig, mere som en
spiritus prøve, end som en hitliste sang. Men jeg kunne ikke undgå at
bemærke, alle disse dejlige unge damer... Men Okay, set herfra, kunne de
såmænd trække, selv en helt dårlig sang, op på en femteplads ) Bare for
at få lov til at se dem igen...

M.V.H....Benny..