Sommer stafet
Fra : ASKF

Dato : 13-07-11 08:21

Find frihedssange efter 1980:

And One: The great commandment
http://www.youtube.com/watch?v=_Zc7wmTEZcM

Simple Minds - Mandela Day
http://www.youtube.com/watch?v=FFnJmz5pWc4

Forslag: vinder af sommer stafet, starter staffet til efterår
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : P. Petersen

Dato : 13-07-11 11:48

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
> can hear you only through the filter of the paradigm he holds."

Lyder som en fin ide.
Her et par bidrag. Alle tyske.
Længe siden, der er blevet spillet andet tysk her, end slager. :)
En af mine store favoritter.
Westernhagen. Freiheit.
http://www.youtube.com/watch?v=queDnG9ZeNk

Unheilig. Freiheit.
http://www.youtube.com/watch?v=gedkXBJuZss

Böhse Onkelz. Worte Der Freiheit.
http://www.youtube.com/watch?v=wfbxBIkjUyc

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-07-11 14:31

On 13-07-2011 09:20, ASKF wrote:
> Find frihedssange efter 1980:

Et år-ti før og et par år-tier efter 1980:

En af dem der er ved at dukke frem af glemslen, og som har været med til
at præge historien, er Milan Mejla Hlavsa og hans hans band "Plastic
People of the Universe".
http://en.wikipedia.org/wiki/Milan_Hlavsa

Her med "Poets of the Silence":
http://www.youtube.com/watch?v=7QI1gi6L_9M

Henning

Fra : P. Petersen

Dato : 14-07-11 00:59

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i meddelelsen
> Find frihedssange efter 1980:

Kom nu folkens.
I sidder vel ikke allesammen på Kreta eller lignende.
Aage, du sidder vel som sædvanlig på Fur, kom nu i sving.
Der er vel slagere, der handler om frihed?

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-07-11 06:39

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Aage, du sidder vel som sædvanlig på Fur, kom nu i sving.
> Der er vel slagere, der handler om frihed?

Rolig nu.

Umidelbart kan jeg komme i tanker om to af slagsen, men de er desværre fra
før 1980. Det er dem her:

Fredom come - fredom gove
http://www.youtube.com/watch?v=CXOpO8Oyd1A

På dansk i en udgave som hedder: "Frihed her - frihed nu" (Peter Brothers):
http://danskehitlister.dk/?artist_id=347

og så er der Eddie, som lige har en enkelt sang af slagsen:
En enkelt sang om frihed: http://www.youtube.com/watch?v=zaGIOC5iI8s

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-07-11 07:23

On 14-07-2011 01:59, P. Petersen wrote:

> Kom nu folkens.
> I sidder vel ikke allesammen på Kreta eller lignende.

Så får du en mere.

En nylig international sangkonkurrence ("Lend Your Voice For Those Who
Have No Voice" april 2011), afholdt af "Inter American Press
Association", om nye sange der protesterer og opponerer mod vold og mord
på journalister, blev vundet af den unge sanger og sangskriver Juliana
Castro fra Argentina.
Præmien var 5000 dollar og udgivelse af en CD med vindersangen.
Her Juliana Castro med "No temas":

http://www.youtube.com/watch?v=XFCAwJnvKnQ

Henning

Fra : P. Petersen

Dato : 14-07-11 12:07

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> fra Argentina.
> Præmien var 5000 dollar og udgivelse af en CD med vindersangen.

Musikken, eller rettere sangerinden, var måske ikke lige noget for mig. Men
et vigtigt budskab og
en stærk billedside på videoen.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-07-11 08:22

ASKF skrev:

> Find frihedssange efter 1980:
>
> And One: The great commandment
> http://www.youtube.com/watch?v=_Zc7wmTEZcM
>
> Simple Minds - Mandela Day
> http://www.youtube.com/watch?v=FFnJmz5pWc4

1980: Redemption Song
http://www.youtube.com/watch?v=MJHgMD1S0bg

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Michel Sanomi

Dato : 14-07-11 06:03

On 13 Jul., 09:20, ASKF <nos...@askf.dk> wrote:
> Find frihedssange efter 1980:

Denne er nok i gråzonen, men nu får I den:

Eddy Grant: "Gimme hope Joanna" - http://www.youtube.com/watch?v=2qPmgeuLyLU

Og fra dansk Melodi Grand Prix 1990:

Jørgen Olsen: "Berlin" - http://www.youtube.com/watch?v=YDRwmEF9Ma4

Mange hilsner
Michel

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 06:26

Michel Sanomi ytrede sig i
<4c38f63e-e730-4189-9e1e-06d7eadc4ca9@n5g2000yqh.googlegroups.com> med
dette:

>Denne er nok i gråzonen, men nu får I den:

> [...]

Jeg beklager at jeg ikke fik udråbt Michal til vinner. En tandbyld og at
hjælpe en ven med byggeri har afholdt mig fra at bruge tid på usenet.

Eddy Grant: "Gimme hope Joanna" er jo en "moderne" evergreen som stadig
kan spilles på diskoteker og folk synger med...

Michael start en ny stafet, før den næste gør

Fra : Ib

Dato : 14-07-11 15:02

En af Peter Gabriels bud på anti-apartheid :
http://www.youtube.com/watch?v=rY_5e5ew12I

--
Ib

Fra : ASKF

Dato : 13-08-11 06:16

Ib ytrede sig i <4e1ef6bd$0$32721$9f626990@news.telelet.dk> med dette:

>En af Peter Gabriels bud på anti-apartheid :
>http://www.youtube.com/watch?v=rY_5e5ew12I

Jeg kendte det faktist kun som et Simple Minds nummer.
Her er det som fælles optræden:
SIMPLE MINDS & Peter Gabriel - Biko Mandela 70th Wembley 1988
<http://www.youtube.com/watch?v=ewK_Pdj0GCQ>

En optræden jeg gerne vill have på en god vinyl udgivelse for der er
lagt følelser i...