Cd-omslag uden "godaw"
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-11 18:41

KEDELIGE CD-OMSLAG

KANDISs kyler en ny cd på markedet skråstreg gaden til september.
Jeg skal godt nok love for at cd-omslaget er kedsommeligt
jubi-nørde-smart-kedligt. Faktisk ret "gaaab"-agtigt. Prøv at se her:
http://www.kandis.dk/nyheder/?newsid=25381

HALLØJSOVS-ORKESTERET vælter også en ny cd ud på gaden skråstreg markedet
til august.
Jeg skal endnu engang godt nok love for at cd-omslaget er kedsommeligt
jubi-nørde-smart-kedeligt. Faktisk endnu engang ret "gaaab"-agtigt. Prøv at
se her: http://www.kim-og-hallo.dk/
Deres hjemmeside skråstreg homepage er sgu også kedelig. Gud ved om musikken
også er blevet kedelig, nu efter deres jubi-smarte-nørde-fremtræden.

Det bliver spæøndende. Det afsløres jo allerede i Vildsund i uge 30 - når
dansktoporkestrene invaderer byen, sammen med andre dansktop-navne

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-11 18:45

meddelelsen news:4e174123$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det bliver spæøndende. Det afsløres jo allerede i Vildsund i uge 30 - når
> dansktoporkestrene invaderer byen, sammen med andre dansktop-navne

Prøv forresten at se hvordan tyske orkestre forstår at sætte "godaw" på
deres musik-tingsværk: http://p139065.mittwaldserver.info/index.php

og hollænderne: http://www.jannesonline.nl/

De signalerer glæde, fest og "godaw" og de smiler og der er farver på - og
hele svineriet. Ja, det er rigtigt. De smiler. Prøv selv at se. Ret
usmageligt,

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-11 21:57

meddelelse news:4e174123$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> KEDELIGE CD-OMSLAG
>
> KANDISs kyler en ny cd på markedet skråstreg gaden til september.
> Jeg skal godt nok love for at cd-omslaget er kedsommeligt

Ja så svarer indpakningen jo fint til indholdet

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 07:48

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4e174123$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja så svarer indpakningen jo fint til indholdet

Ja, jeg foretrækker efterhånden også det livlige tyske slager i stedet for.
Den der "Nana nana nah nana nana nah" styrer f.eks. vildt, ikke?
Men der er jo også Sienekes nye hit. Der er så meget liv over det
hollandske.
Det er der ganske rigtigt ikke over KANDIS mere, som der har været.

Sienekes nye hit. Hun bliver ved (musikalsk). Hun tager arven op efter
"SJALA LI SJALA LA", må må man sandelig nok skrive hjem om.
http://www.youtube.com/watch?v=VNNmPdrRJIQ&feature=related

Ja, det er sandelig noget helt andet livligere musik end KANDIS?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 07:56

meddelelsen news:4e17f9b2$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sienekes nye hit. Hun bliver ved (musikalsk). Hun tager arven op efter
> "SJALA LI SJALA LA", må må man sandelig nok skrive hjem om.
> http://www.youtube.com/watch?v=VNNmPdrRJIQ&feature=related

Vi kan da lige snuppe den "på isen" også:
http://www.youtube.com/watch?v=AeOi8IGojAA&feature=related

Det er fra MUZIEKFEEST, dog ikke "Muziekfeest op het plein", i stedet fra
"Muziekfeest op het ijs" (Musikfest på isen)
Det er gewaldigt, hwa?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-07-11 08:36

On 09-07-2011 08:48, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=VNNmPdrRJIQ&feature=related

> Ja, det er sandelig noget helt andet livligere musik end KANDIS?

Åååh... herregud...

Da du er en så flittig 'skriver', er det yderst ærgerligt, at man ikke
kan få en 'seriøs' snak med dig om musik. Ikke engang indenfor din egen
interessesfære er du til at nå.
Jeg tor, at jeg ligesom Linaa må erkende, at du må opgives, selv om det
er ærgerligt.
Men man kan ikke blive ved med 'at koge suppe' på det samme igen og
igen, så du må i 'den sorte gryde'...

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 08:51

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Åååh... herregud...

Du taler da ellers meget om nogle der er for gamle. Her har du en af dine
teenagere på 19 år. Hvad er der nu galt.

> Da du er en så flittig 'skriver', er det yderst ærgerligt, at man ikke kan
> få en 'seriøs' snak med dig om musik.

Jeg synes da altid jeg skriver seriøst om musik og de nye hit ????

> Ikke engang indenfor din egen interessesfære er du til at nå.

Vi har da lige nået de nye hit med både Seineke og jannes ????

> Jeg tor, at jeg ligesom Linaa må erkende, at du må opgives, selv om det er
> ærgerligt.

Ja, jeg er ikke til den alternative musik. Jeg kan bedre lide musikken ude i
virkeligheden.

> Men man kan ikke blive ved med 'at koge suppe' på det samme igen og igen,

Arhhhh.... indenfor popmusik bruges det da meget. Så det kan man vel godt

så du må i 'den sorte gryde'...

Nå?
http://www.youtube.com/watch?v=efzDHhe_j5M&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-11 11:03

meddelelse news:4e17f9b2$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=VNNmPdrRJIQ&feature=related
>
> Ja, det er sandelig noget helt andet livligere musik end KANDIS?

Det lyder godt nok, som om Kandis har mistet sin varmeste fortaler...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 11:38

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det lyder godt nok, som om Kandis har mistet sin varmeste fortaler...
>
> M.V.H....Benny..

Ja, jeg stoppede med at købe deres cd-er for 5 år siden. Hidtil havde jeg
købt alle. De begyndte at drive rovdrift på udgivelser. Nogle indeholdt kun
enkelte nye sange, mens resten var opsamling.
Det gider jeg ikke. Dermed er de igang med at save den gren af de selv
sidder på.
Overdrivelse fremmer irritationen. Sådan gør prøjser-værket ikke. De
sidste cd-er jeg har købt er nu med hollandsk og tysk slager.

Så kan KANDIS lære det. ja, de kan.

Så tage de noget jubii-pop-nørde-smart tøj på og tror at de kan hverve
kunder hos pop-folket. Jeg tvivler dog stærkt. De mister dem de har og får
ingen nye.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-11 12:57

meddelelse news:4e182fa5$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Så tage de noget jubii-pop-nørde-smart tøj på og tror at de kan hverve
> kunder hos pop-folket. Jeg tvivler dog stærkt. De mister dem de har og får

Jamen Åge dog... Fordi man holder af Kandis, behøver man da ikke have
samtlige deres plader... Det er noget man har, hvis man er fanatisk
samler... Alle grupper udsender plader for deres forskellige typer af
publikum... Sådan er det også inden for Tysk & Hollandsk schlager... Alt
bliver brugt & genbrugt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 14:34

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jamen Åge dog...

Ja, dog

> Fordi man holder af Kandis, behøver man da ikke have samtlige deres
> plader... Det er noget man har, hvis man er fanatisk samler...

Jamen så var jeg "fanatisk samler". Ventede altid på årets nye Kandis-cd,
hvor alt var nyt. Sådan var det med de fleste dansktopgrupper indtil for ca.
5-6 år siden. Der kom en
ny cd hvert år og alt var nyt. Der var ingen "best of" blandet ind i det.
Man fik altid 16 sprit-nye numre. Sådan var det. Så det er ikke helt korrekt
hvad du fortæller.

> Alle grupper udsender plader for deres forskellige typer af publikum...

Ja, men ikke forskellige cd-er for deres forskellige publikum. Kandis har
altid blandet det hele sammen på den enkelte cd, så den fremstod som en let
anretning for hele
deres publikumskare. Og det var sådan en cd KANDIS udgav hvert år.

> Sådan er det også inden for Tysk & Hollandsk schlager...

Det har jeg aldrig bemærket indenfor tysk og hollandsk slager.

Alt bliver brugt & genbrugt.

Kun i forbindelse med en geninspilning af et gammelt hit. Behøver vi komme
ind på brandbils-sangen, hehe.
Det er ikke sådan noget jeg protesterer imod. Det er det med at KANDIS
fylder "gamle2 indpilninger på nye cd-er. Nogle hit, i samme indspilning,
som man har på de foregående cd-er.
Den går altdå bare ikke her. Lige meget hvor meget i lokker.
Det er slut-prut-finale med deres cd-er her.

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-11 11:11

meddelelse news:4e1858cb$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> som man har på de foregående cd-er.
> Den går altdå bare ikke her. Lige meget hvor meget i lokker.
> Det er slut-prut-finale med deres cd-er her.

Jamen der kan du jo bare se, du var ikke fanatisk samler...

Bare spørg en Deep Purple fan ...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-11 10:45

> [...]
>
> Det bliver spæøndende. Det afsløres jo allerede i Vildsund i uge 30 - når
> dansktoporkestrene invaderer byen, sammen med andre dansktop-navne

Nå ja, der er vist mange plader der priser sig lykkelige over.. At coveret
ikke kan afspilles

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 11:41

> Nå ja, der er vist mange plader der priser sig lykkelige over.. At coveret
> ikke kan afspilles

Ja, det er endnu værre indenfor pop-musik. Der er alle cd-omslag som regel
direkte syge.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-11 12:59

meddelelse news:4e18302a$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja, det er endnu værre indenfor pop-musik. Der er alle cd-omslag som regel
> direkte syge.
>
> Hilsen Åge

Jeg nævnte ikke nogen, så derfor glemte jeg heller ikke nogen.
Men nu var det jo også musikken det drejer sig om...
Coveret betyder mindre.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 14:36

> Coveret betyder mindre.

Pladeomslaget (engelsk: coveret) er den salgsfremmende indpakning, ligesom
med cornflakes og Kims fransk kartofler. Det er meget vigtigt.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-07-11 16:42

meddelelsen news:4e185929$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Pladeomslaget (engelsk: coveret) er den salgsfremmende indpakning, ligesom
> med cornflakes og Kims fransk kartofler. Det er meget vigtigt.

Måske for dig, der kan lide/ikke lide musik efter hvordan folk ser ud i
tøjet og nu også efter, hvordan deres cover ser ud.

Hvis jeg kan lide sangene, så er jeg da fuldstændig ligeglad med, hvad kluns
sangeren er iført og hvordan coveret ser ud.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 18:28

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis jeg kan lide sangene, så er jeg da fuldstændig ligeglad med, hvad
> kluns sangeren er iført og hvordan coveret ser ud.

Joh, men sån er der så meget. Hvis hele befolkningen var som dig hvad det
angår, så ville supermarkedets hylder bugne af varer der var pakket ind i
gråt papir,
hvorpå der bare stod:

CORNFALKES
SUKKER
FRANSKE KARTOFLER'
RØDBEDER
SALT
MAYONNAISE
OST

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 09-07-11 18:40

meddelelsen news:4e188f94$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Joh, men sån er der så meget. Hvis hele befolkningen var som dig hvad det
> angår, så ville supermarkedets hylder bugne af varer der var pakket ind i
> gråt papir,

HOLD da kæft hvor ville vi spare meget tid på affaldssortering/udgifter til
affaldshåndtering - du burde s'gu blive politiker Åge.

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 18:45

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> HOLD da kæft hvor ville vi spare meget tid på affaldssortering/udgifter
> til affaldshåndtering - du burde s'gu blive politiker Åge.

Jeg siger tak for de velmenende ord.
Men hvad med bogtrykkerierne?

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-07-11 18:56

> [...]
> angår, så ville supermarkedets hylder bugne af varer der var pakket ind i

Indpakningen står jo ikke altid mål med indholdet - hellere at indholdet er
OK og så indpakningen ikke så spændende end omvendt.

Og i øvrigt kender man jo som regel musikken og behøver derfor ikke vælge ud
fra udseendet på coveret.

De kan altså sælge dig syrerock og dødsmetal - bare coveret er i orden?

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 19:38

> De kan altså sælge dig syrerock og dødsmetal - bare coveret er i orden?

Det tror jeg ikke.
Kan de sælge dig ristede larver bare indpakningen er flot?

Du lever i en ønskeverden. Du kender jo også godt Arla Mælk. Alligevel
begynder de ikke at lave grå ensfarvede kartoner, hvorpå der bare står
"mælk".

Sådan er det jo bare. Men det må du tale med fødevareproducenterne om. Jeg
kan ikke gøre meget ved det.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-07-11 20:37

meddelelsen news:4e18a024$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> "mælk".
>
> Sådan er det jo bare. Men det må du tale med fødevareproducenterne om. Jeg

Nu taler jeg altså ikke om fødevarer - men om pladecovere.
Og er musikken i orden, så betyder coveret ikke noget - medmindre man sætter
mere pris på flot indpakning end på indholdet.

Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 21:03

> Og er musikken i orden, så betyder coveret ikke noget - medmindre man
> sætter mere pris på flot indpakning end på indholdet.

I så fald betyder indpakningen vel heller ikke noget på alt andet, hvis
produktet er i orden, f.eks. mælk, sukker og mel ???

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-07-11 21:08

meddelelsen news:4e18b3fd$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> I så fald betyder indpakningen vel heller ikke noget på alt andet, hvis
> produktet er i orden, f.eks. mælk, sukker og mel ???
>
> Hilsen Åge

Næ, hvorfor skulle det gøre det?

Men for folk som dig, er de jo nødt til at gøre det festligt og
farvestrålende.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 21:11

> Men for folk som dig, er de jo nødt til at gøre det festligt og
> farvestrålende.

Øhhh...... Jeg køber da ikke al ARLAs produktion af mælk ????

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-07-11 21:13

meddelelsen news:4e18b5c2$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Øhhh...... Jeg køber da ikke al ARLAs produktion af mælk ????
>
> Hilsen Åge

Nej, men du er nok en af de eneste, der ikke ville købe det, hvis det var i
en neutral pakning med kun producent og indhold trykt på varen.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 21:20

> [...]
>

> Nej, men du er nok en af de eneste, der ikke ville købe det, hvis det var
> i en neutral pakning med kun producent og indhold trykt på varen.

Ved du så hvordanm det kan forklares at erhvervslivet bruger så mange penge
på indpakning.
Tror du ikke de helst ville tjene så mange penge som muligt? - Man hører da
så meget om
besparelser i produktionen.
kan det forklares?'

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-07-11 21:26

meddelelsen news:4e18b80d$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> penge på indpakning.
> Tror du ikke de helst ville tjene så mange penge som muligt? - Man hører

Jamen, det er da på grund af købere som dig, der fokuserer mere på det ydre
end på indholdet.

Jeg er da flintrende ligeglad med hvordan emballagen på mælk ser ud - bare
det står økologisk minimælk.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 21:37

> Jeg er da flintrende ligeglad med hvordan emballagen på mælk ser ud - bare
> det står økologisk minimælk.

Jamen så er det jo dig de lever højt på. man skriver lige "økologisk" og så
sætter vi prisen op. Har du hørt om alle de afsløringer der
har været om at meget af det ikke er økologisk alligevel.

Haha, nu griner jeg, jeg kan forresten huske at jeg læste at ARLA havde
indrømmet at når de havde for meget økologisk mælk, så smed de reste
i de almindelige kartoner og solgte det til den sædvanlige lavere pris.
Jeg fik, hahaha, økologisk mælk, uden at betale så meget. hehe

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-07-11 21:44

meddelelsen news:4e18bbfb$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> i de almindelige kartoner og solgte det til den sædvanlige lavere pris.
> Jeg fik, hahaha, økologisk mælk, uden at betale så meget. hehe

Jamen, du kan da grine lige så tosset du vil - jeg køber økologisk mælk og
stoler på, at der er kontrol med det.

I øvrigt køber jeg helst fra små mejerier og ikke fra Arla.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 21:52

> Jamen, du kan da grine lige så tosset du vil - jeg køber økologisk mælk og
> stoler på, at der er kontrol med det.

Producenterne er glade ved dejlige ukritiske forbrugere. Du er en
mønsterforbruger.
Andre ville standse op og blive kritisk overfor de mange afsløringer af
at noget ikke var økologisk alligevel.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-07-11 22:53

meddelelse news:4e18bf73$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Producenterne er glade ved dejlige ukritiske forbrugere. Du er en
> mønsterforbruger.
> Andre ville standse op og blive kritisk overfor de mange afsløringer af
> at noget ikke var økologisk alligevel.

Æd og drik du bare hvad som helst Åge....verden ville ikke blive ringere af,
at du mistede din forplantningsevne....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-11 11:28

> [...]
> mønsterforbruger.
> Andre ville standse op og blive kritisk overfor de mange afsløringer af

Jamen nu er du jo ovre i den modsatte boldgade.. Nu trodser du loven.
Du må stadig gerne, sælge en Økologisk vare, som en normal vare..
Bare ikke omvendt.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-11 11:26

meddelelse news:4e18bbfb$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> i de almindelige kartoner og solgte det til den sædvanlige lavere pris.
> Jeg fik, hahaha, økologisk mælk, uden at betale så meget. hehe

Det gør ikke noget, du får en bedre vare, end den du betaler for...
Når bare det ikke er det omvendte...

Jeg må også sælge dig æg fra fritgående høns, som buræg...
Men jeg må ikke sælge buræg, som lagt af fritgående høns..

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-11 11:22

meddelelse news:4e18a024$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> "mælk".
>
> Sådan er det jo bare. Men det må du tale med fødevareproducenterne om. Jeg

Nej men de kan sælge mig " Labre larver " i en hvid papirspose..
Jo billigere, jo flere... Og jeg vil have den flotteste topmave dagen efter.
( Bare posen er stor nok ...)

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-11 11:14

meddelelse news:4e185929$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Pladeomslaget (engelsk: coveret) er den salgsfremmende indpakning, ligesom
> med cornflakes og Kims fransk kartofler. Det er meget vigtigt.

Det betyder ikke ret meget, når det er en plade i en fortsat række...
Alle de trofaste, ville købe den, om den så bare var i et hvidt papcover.

M.V.H....Benny..

Fra : P. Petersen

Dato : 09-07-11 16:47

> [...]
>
> Jeg nævnte ikke nogen, så derfor glemte jeg heller ikke nogen.
> Men nu var det jo også musikken det drejer sig om...

Benny du ved jo godt, at Aage er til det visuelle,
så selvfølgelig er Aage mere optaget af coveret end af den musik, der rent
faktisk ligger på cd'en.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 18:30

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Benny du ved jo godt, at Aage er til det visuelle,
> så selvfølgelig er Aage mere optaget af coveret end af den musik, der rent
> faktisk ligger på cd'en.

Hej Pelle Krautwald

Joh... men det er ens over hele verden. Indkøbscentre ude i den almindelige
verden bugner af ting i "flotte" indpakninger.

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 09-07-11 20:51

meddelelsen news:4e18902d$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Joh... men det er ens over hele verden. Indkøbscentre ude i den
> almindelige verden bugner af ting i "flotte" indpakninger.

Ja, og det er pga af folk som dig, at de gør sig så megen umage. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 21:06

> Ja, og det er pga af folk som dig, at de gør sig så megen umage. :)

Der skal jo være en genkendelses-faktor. Man skal nemt kunne finde hvad man
leder efter. Det var ikke nemt hvis der bare stod, mel, sukker salt, peber
og smør
på tingene. Der er jo også flere fabrikater af de enkelte produkter.

Det ville blive lidt kedeligt i et supermarked.

hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-07-11 22:55

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og det er pga af folk som dig, at de gør sig så megen umage. :)
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Ja der skal også være noget for dem, der kun kan "læse" billeder

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-11 11:44

> [...]
>

> Benny du ved jo godt, at Aage er til det visuelle,
> så selvfølgelig er Aage mere optaget af coveret end af den musik, der rent

Ja han har somme tider nogle sjove indfaldsvinkler ))

M.V.H....Benny..

Fra : Michel Husted

Dato : 09-07-11 14:16

> Nu taler jeg altså ikke om fødevarer - men om pladecovere.
> Og er musikken i orden, så betyder coveret ikke noget - medmindre man sætter
> mere pris på flot indpakning end på indholdet.

Jeg tror faktisk, at Åge har en pointe. Hvis man kan vælge to pakker
corn-flakes til samme pris, så tror jeg faktisk, at der er mange der
napper den med den flotteste indpakning.

Jeg giver dig dog ret i, at musikken naturligvis er det vigtigste, men
jeg foretrækker selv en købt cd i hånden fremfor noget downloadet,
hvor man selv skal sidde og printe ud, hvis det er musik, jeg brænder
for. Men det er naturligvis musikken, der er det væsentlige.

Og så bør dem, der laver cd'er, korrekturlæse dem. Jeg har fx købt en
med "Lena Home". Det skulle nok have været "Lena Horne".

Jeg har også en cd med Amii Stewart, der hedder "Konck on Wood",
hvilket muligvis skulle have været "Knock on Wood". Men jeg synes nu,
det er lidt noget sjusk...

Mange hilsner
Michel

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-07-11 21:38

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg har også en cd med Amii Stewart, der hedder "Konck on Wood",
hvilket muligvis skulle have været "Knock on Wood". Men jeg synes nu,

Jeg er slet ikke uenig med dig i, at hvis to varer koster det samme og har
samme indhold, så tager man nok den pakke, der tiltaler én mest.

Men hvis jeg står og skal købe en CD med f.eks.Dolly Parton, så fokuserer
jeg da ikke på, hvordan hun er klædt og hvordan coveret ser ud - jeg ved jo,
at indholdet er kvalitet, så det behøver jeg ikke.

Og at købe en CD med en ukendt kunstner bare fordi coveret ser hammergodt
ud - det har jeg nu aldrig gjort.

I øvrigt har jeg kun købte CD´ere, jeg downloader aldrig noget.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 21:48

> Og at købe en CD med en ukendt kunstner bare fordi coveret ser hammergodt
> ud - det har jeg nu aldrig gjort.

Nej men cd-omslagets motiv (engelsk: cd-coveret) kan alligevel give en
indikation om hvad noget er vi her har fat i, så du ligesom trækkes hen mod
cd-en og hiver den op og kigger på den.
Jeg mener hvis det er slager kunne man forestille sig at det hele er
meget farvestrålende, selv om det selvfølgelig kan snyde. Men producenterne
skal jon have dig trukket hen til cd-en, for
at få dig til at kigge nærmere på den.
Du lever i et produktions-samfund - det er ikke "Morten Korch"-samfundet
længere, hvis det nogensinde har været det.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-07-11 22:03

meddelelsen news:4e18be62$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Du lever i et produktions-samfund - det er ikke "Morten Korch"-samfundet
> længere, hvis det nogensinde har været det.

Jamen, hvis jeg ikke kender sangeren, så kan jeg da kigge på den lige så
tosset jeg vil - jeg køber den ikke alligevel.

Så det må være for dem, der lader sig lokke af et festligt cover, at
producenterne laver dem sådan.

Og bare fordi det er "slager" eller for den sags skyld "country", så ryger
CD´en ikke ned i kurven hos mig, hvis jeg ikke aner noget om den/dem, der
synger.

Så for at slå det fast med syvtommersøm - coveret betyder ikke en disse i
henhold til, om jeg vælger at købe produktet.
Udelukkende sangeren/sangerinden/gruppen.
Så skulle den ged vist snart være barberet.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 22:07

> Jamen, hvis jeg ikke kender sangeren, så kan jeg da kigge på den lige så
> tosset jeg vil - jeg køber den ikke alligevel.

Det er så synd for producenterne

> Så det må være for dem, der lader sig lokke af et festligt cover, at
> producenterne laver dem sådan.

Ja, de gør producenterne glade - det er nemlig lige præsis for dem.

> [...]
> henhold til, om jeg vælger at købe produktet.
> Udelukkende sangeren/sangerinden/gruppen.
> Så skulle den ged vist snart være barberet.

Vi skal bare huske at alle produkter er startet med at folk ikke kendte dem,
men lige måtte prøve dem.
Sådan er det i forbrugersamfundet.
Måske ikke lige for dig. Du er nemmere at tage fusen på med det økologiske ,
hehe

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 10-07-11 00:44

> [...]
> Du lever i et produktions-samfund - det er ikke "Morten Korch"-samfundet
> længere, hvis det nogensinde har været det.

Kære Aage.
Du er da en totalt taber.
Alle tager røven på dig.
Men underligt, at se, at du selv er den, der har klør fem mest oppe hvor det
strammer.
Du lever i Morten K. tidsalderen.
Ok, vi ses i næste uge på Fur.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-11 21:42

[...]

Det lyder ligesom de danske avisers stavning. Ordet "cyklerne" og
"præsterne" deles f.eks.

CY-
KLERNE

og

PRÆ-
STERNE

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-11 11:46

meddelelse news:4e18bd03$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> det er lidt noget sjusk...
>
> Det lyder ligesom de danske avisers stavning. Ordet "cyklerne" og

Det er ikke en fejl Åge... Sådan har de altid gjort.
Fordi hvis de skulle dele ordene rigtigt,
skulle de skrive med 8 typer i samme rubrik.
de deles derfor, forkert for at spare spalteplads.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-11 12:31

> Det er ikke en fejl Åge... Sådan har de altid gjort.
> Fordi hvis de skulle dele ordene rigtigt,
> skulle de skrive med 8 typer i samme rubrik.
> de deles derfor, forkert for at spare spalteplads.

Det er så ikke korrekt. Det er p.g.a. den nye teknik. Det er
computerprogrammmeringen der er skyld i det.
Når de skriver på computeren deles det sidste ord automatisk, af computeren,
hvis det altså kan deles.
Og det deles tit forkert.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-11 17:33

meddelelse news:4e198d63$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> computerprogrammmeringen der er skyld i det.
> Når de skriver på computeren deles det sidste ord automatisk, af

Hvordan får du det så til at passe med, at sådan gjorde de også.. Længe før
computeren... Så det er altså IKKE computerens skyld ... Så det er kort
og godt, for at udnytte spalterne bedst muligt... Derfor ses der stort på,
hvordan ordene deles. Det er i hvert fald den forklaring man fik, når man
var på rundvisning på Aalborg Stiftstidende, og for den sags skyld, også Ny
Tid samt Amtstidende... Nå ja, Ny Tid døde før Computeren kom, det tror jeg
faktisk også Amtstidende gjorde... Det var ganske enkelt fordi, en spalte
havde en bredde, og den skulle udnyttes til fulde... Så derfor deler man
sådan lidt tilfældigt...

I dag sker det jo nok ved, at man tager en tekst, og sætter ind i et
program, der i pænt bryder det op i spalteform... For der er vel næppe
sættere, og blyafstøbninger mere... Men teoretisk, er det samme filosofi der
ligger bag... Lige som hvis de stadig har et par sætterammer, er det vist
mest af nostalgiske årsager.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-11 17:37

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> I dag sker det jo nok ved, at man tager en tekst, og sætter ind i et
> program, der i pænt bryder det op i spalteform...

Ja, det har intet at gøre med at spare plads.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-11 17:38

meddelelsen news:4e19d52b$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

Nemlig. Teksten kommer dog ikke af sig selv. Den skal jo gerne skrives ind
på computer

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 09-07-11 17:13

On 9 Jul., 22:38, "Eva Schmidt" <saf...@gfnet.dk> wrote:
> Og at købe en CD med en ukendt kunstner bare fordi coveret ser hammergodt
> ud - det har jeg nu aldrig gjort.

Ups! Det er nu hændt, at hvis jeg er faldet over en cd til en 10'er i
supermarkedet eller på et loppemarked, hvor jeg gættede på, at
musikken lige var mig, så røg den med hjem. Der var mange træffere,
men jeg har også et skab, hvor smutterne ligger, og på et tidspunkt,
når jeg får taget mig sammen, ryger de i skraldebøtten. Jeg ville
såmænd gerne slæbe dem til en velgørende genbrugsbutik, men de vil
være usælgelige og blot fylde op. Jeg vurderede faktisk ud fra
coveret, men også om jeg måske kender producenten eller komponisten,
hvis kunstneren er ukendt for mig. Men en cd til de obligatoriske
149,95 lytter jeg til på nettet, før den ryger i kurven, hvis jeg ikke
har hørt noget fra den, men måske blot kender kunstneren.

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-11 11:43

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

149,95 lytter jeg til på nettet, før den ryger i kurven, hvis jeg ikke
har hørt noget fra den, men måske blot kender kunstneren.

Man kan jo sige, til en flad 10'er... Så kan det da heller ikke gå helt
galt.. En ny Jewel Case koster vel et par kroner i dag... Og sådan nogle,
skal man jo altid bruge

M.V.H....Benny..