Efterlysning: Nummer om ulykkelig kærlighe~
Fra : -=JF=-

Dato : 07-07-11 20:59

En kollega hørte et nummer for 5-10 år siden som hun nu ikke kan finde,
og spurgte om jeg kunne hjælpe.
Hun havde ikke mange oplysninger at komme med, og intet af det sagde
mig noget - så nu spørger jeg jer:

Kender i et pop/rock nummer der handler om en mand og en kvinde der er
håbløst forelsket i hinanden, men de er begge gift og vil ikke risikere
deres ægteskaber med en affærre, så de må nøjes med at elske hinanden
på afstand.

Er der nogen bud, ud fra disse sparsomme oplysninger?

--
Mvh. John

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 08-07-11 01:12

On Thu, 07 Jul 2011 21:58:49 +0200, -=JF=- wrote:

> [...]
> afstand.
>

> Er der nogen bud, ud fra disse sparsomme oplysninger?

Det kunne måske være denne her:
Walk on by
http://www.youtube.com/watch?v=q203am0zFjw

Jeg ved ikke om den duer, men det er da et bud!

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : -=JF=-

Dato : 09-07-11 20:43

On 2011-07-08 02:11:51 +0200, Martin Mose Larsen said:

> Det kunne måske være denne her:
> Walk on by
> http://www.youtube.com/watch?v=q203am0zFjw
>
> Jeg ved ikke om den duer, men det er da et bud!

Et rigtigt god bud, og tak for det, men det var ikke den.

--
Mvh. John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-07-11 06:00

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> afstand.
>

> Er der nogen bud, ud fra disse sparsomme oplysninger?

Hvilket sprog... Og var det et nyt nummer dengang, eller allerede dengang,
en gammel traver...

Walk on by, den er jo så gammel, så Johnny Reimar dårligt havde fået hår
under armene

M.V.H....Benny..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-07-11 20:51

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> en gammel traver...
>
> Walk on by, den er jo så gammel, så Johnny Reimar dårligt havde fået hår

Ikke desto mindre har han endda indsunget den med The Clifters i 1962.

Det kunne godt være 'Walk On By', da den jævnligt indsp8illes igen og
igen. - Den sidste, jeg har hørt den med, er John Anderson i en
indspilæning fra 2002/03.

Danske og skandinaviske indspilninger bl.a....
Bamses Venner 1977 (Live opt. DR)
Johnny Reimar & The Clifters 1962
Blue Notes 1963
Four Jacks 1963 (på engelsk)
Vikingarna 1972
Four Hawaiians 1958
Tore Skoglund 1960
Spotnicks 1958 (instrumental)

Engelske og amerikanske indspilninger...
Jimmie Rodgers ca. 1946
Jimmie Rogers Jr. ca. 1948 (ikke at forveksle med Jimmie Rodgers)
Johnny Horton 1957
Jim Reeves 1952 (Grand Ol' Opry)
Sleepy LaBeuf 1952
Guy Michell 1958
Leroy Van Dyke 1963 (nr. 1 på Top 20 i Danmark)
Calin Twins 1962 (& 1982 sammen med Cliff Richard i et TV show)
Hank Snow 1942/43 (indsp. år usikker), 1968
Hank Locklin 1962
Connie Fransis 1962
Connie Smith 1958
Dean Martin 1968 (duet med Sammy Davis Jr., TV show)
Oak Ridge Boys 1962
Peter Kraus 1960 (på tysk)
Peter Kraus & Conny Froboes 1960 (duet på engelsk)
The Everly Brothers 1962
Burl Ives 1952, 1958, 1973
Blind Willie McTell 1932/33 (indsp. år usikker)
Charley Pride 1972
Dick Curless 1965
Kitty Wells 1952
osv.osv....

Det er nok en af country genrens mest indspillede sange overhovedet...

mvh. Erik Richard

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-11 10:41

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse

Benny Mortensen wrote:

> [...]

Kitty Wells 1952
osv.osv....

Det er nok en af country genrens mest indspillede sange overhovedet...

Ja det var jeg ikke meget i tvivl om, men min mistanke gik nu på, at det
næppe var den der var tænkt på... Mest med tankerne rettet imod, at den
formodentligt bare var hørt med et halvt øre... Så lige frem at kunne huske
så meget af teksten, og endnu mere, drage den betydning ud af det. Så
derfor var min mistanke, at det formodentligt var et Dansk nummer... Og her
gik mine tanker jo så i retning af Country Palle's Kan man bli'e gift med en
engel... Som jo lige som ikke efterlader lytteren i tvivl, en nok lidt mere
religionsbestemt betydning, da skilsmisse åbenbart ikke er en mulighed, for
som han synger " For døden må skille, før vi følges ad ".

M.V.H....Benny..

Fra : -=JF=-

Dato : 09-07-11 20:47

On 2011-07-08 06:59:41 +0200, Benny Mortensen said:

> Hvilket sprog... Og var det et nyt nummer dengang, eller allerede
> dengang, en gammel

Den var på engelsk, sunget af en mand, og var sandsynligvis fra da hun
hørte den, hvilket vel vil sige fra 2000 - 2005-agtigt.

Men, der er så lidt at gå efter, at det nok nærmest bliver en gang blindebuk...
Personligt tror jeg at spørgsmålet kan arkiveres under X-files - men
tak for interessen!

--
Mvh. John