Carola's "Främling" på dansk...?
Fra : Tue Sorensen

Dato : 06-07-11 22:34

Hej - jeg forsøger at finde (info om) den danske udgave af Carola's
1983 MGP hit "Främling". Den findes på engelsk og på hollandsk, men
jeg kan ikke finde noget info om den danske version på nettet. Jeg er
ellers ret sikker på at jeg husker, der blev spillet en dansk version
i radioen tilbage i ca. 1984, hvor den svenske tekst "som Mona Lisa
har sit leende" blev oversat til "som Mona Lisa med sit skæve smil" -
det må der også være andre der kan huske?

Så - mine spørgsmål er:
- findes den danske version overhovedet?
- er den i så fald udgivet nogen steder?
- blev den i så fald sunget af Carola selv (hun sang den hollandske!),
eller af en dansk sanger?

Håber nogen kan hjælpe.

- Tue Sørensen

Fra : Ole Damgaard

Dato : 07-07-11 10:30

On 7 Jul., 06:33, Tue Sorensen <sorenson...@gmail.com> wrote:
> [...]
> - er den i så fald udgivet nogen steder?
> - blev den i så fald sunget af Carola selv (hun sang den hollandske!),

Den blev indspillet med Karina Høgfeldt og titlen var "Fremmed".
Dansk tekst Jørgen Mylius.
Findes på CDén En vej til dit hjerte
Harlekin - 24147-2

mvh Ole

Fra : Tue Sorensen

Dato : 07-07-11 11:30

On 7 Jul., 18:30, Ole Damgaard <o...@dr.dk> wrote:

> Den blev indspillet med Karina Høgfeldt og titlen var "Fremmed".
> Dansk tekst Jørgen Mylius.
> Findes på CDén En vej til dit hjerte
> Harlekin - 24147-2

Supercool! Tak, Ole.