Andreas er død
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 18:31

Nu er Andreas ikke "på spil" længere. Han nåede lige at medvirke til
færdiggørelsen af gruppens nye cd.

Han ville også indspille den nye cd-s reklamedpots, selv da han på det
tidspunkt var meget afkræftet.

P5 genudsender en af de gamle ANDREAS PÅ SPIL-programmer, som vi nok alle
har hørt på et eller andet tidspunkt.

Andreas var jo kendt foir sine mange radioprogrammer gennem årene
og fra DRÆSINEBANDEN.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-06-11 19:11

Åge Halldorsson skrev:

>Andreas er død

nyhederne kommer hurtigt til Fur

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-06-11 21:02

> nyhederne kommer hurtigt til Fur
>
> --
LOL
Ja de får dem vel med flaskepost.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-06-11 06:38

meddelelse news:4dfe324f$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> har hørt på et eller andet tidspunkt.
>
> Andreas var jo kendt foir sine mange radioprogrammer gennem årene

Nå ja, Skidt med om det måske var lidt langsomt... Jeg havde da ikke hørt
det... Så lidt nyhedsinteresse var der da i det.

Surt Show...

M.V.H....Benny..

Fra : Michel Husted

Dato : 21-06-11 00:40

On 19 Jun., 19:30, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:
> Nu er Andreas ikke "på spil" længere. Han nåede lige at medvirke til
> færdiggørelsen af gruppens nye cd.

Det er trist at høre.

Jeg havde fornøjelsen at møde ham og hans viv på Ballerup
Kræmmerfestival for nogle år siden, hvor jeg skulle lire noget musik
af på Radio Ballerup i en campingvogn, da vi sendte live fra
festivalen.

Og jeg indrømmer, at Dræsinebanden ikke er dem, jeg lytter mest til,
selv om de kan deres kram.

På kræmmerfestivalen kommer helt uanmeldt en ung studievært med de to
til et interview, da jeg har udsendelse, og meningen er, at jeg blot
skal være tekniker, men han aner tydeligvis intet om dem, så efter to
minutter siger han, at jeg nok ved mere om dem og kan stille nogle
spørgsmål. Jeg er ret introvert og nægter af den grund at lave
interviews, og jeg kunne have nakkeskudt ham på stedet for dette. Men
for at redde situationen måtte jeg jo holde tingene gående. De havde
udgivet en ny cd, hvor de ikke havde egne kompositioner med, men havde
nyfortolket klassikere, og jeg spurgte om hvorfor. De begge lyste op,
og jeg tror de fik en fornøjelse af "Han har faktisk hørt vores nye
album!". De fortalte ihvertfald meget selv, hvilket glædede mig, så
jeg ikke skulle sidde og finde på spørgsmål, og de var simpelthen bare
så udadvendte og utroligt sympatiske, så alt i alt fik vi reddet den i
land til trods for at jeg ikke kan interviewe.

Den unge studievært fik efterfølgende af mig en regulær skideballe for
dette stunt!

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-06-11 11:03

herpost.tele.dk> wrote:
> [...]

land til trods for at jeg ikke kan interviewe.

Den unge studievært fik efterfølgende af mig en regulær skideballe for

Sød lille historie... Og du fik den da hevet hjem, så jeg håber ikke du var
for hård ved ham

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-06-11 14:30

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Sød lille historie... Og du fik den da hevet hjem, så jeg håber ikke du
> var for hård ved ham

Men det er et problem på danske lokalradioer, det med at radiofolk mange
gange ikke ved, selv de mest fundamentale ting om de musikgrupper de har med
at gøre til dagligt.
Det burde faktisk være et ansættelseskrav at man personligt interesserer
sig for den musik mann til dagligt formidler.
Altså på samme måde som en bager, selvsagt må interessere sig for kager, for
at kunne producere gode kager.
Radiofolk der ikke selv interesserer sig for den musik de formidler, er
ikke gode radiofolk. det skinner altid igennem, hvis de ikke har hjertet med
i det de laver. Der er tydeligvis
flere folk på slagermusikradioen LIMFJORD PLUS, som ikke er dygtige nok,
hvad det angår. De kan ikke bruges til radioarbejde. De er en belastning for
lytterne og laver et produkt der
er u-tilfredsstillende. Dygtige radiofolk er dog pengene værd.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-06-11 14:40

Åge Halldorsson skrev:

>Der er tydeligvis
>flere folk på slagermusikradioen LIMFJORD PLUS, som ikke er dygtige nok,
>hvad det angår.

Problemet er nok når det kommer til stykket, at dem der gider lave radio
ikke interesserer sig for slagermusik

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-06-11 09:23

meddelelse news:4e009cec$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> for lytterne og laver et produkt der
> er u-tilfredsstillende. Dygtige radiofolk er dog pengene værd.

Jeg gætter på, de fleste små radiostationer, skal bruge mange flere, end de
har penge til at betale... Så derfor er det nok oftest frivillige og
ulønnede medarbejdere. Det kan være forklaringen på, at tingene ikke altid
hænger professionelt sammen... Men så igen, de er jo også amatører, og det
gør vel ikke noget, det kan høres, eller hvad ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-06-11 13:38

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Men så igen, de er jo også amatører, og det gør vel ikke noget, det kan
> høres, eller hvad ?
>
> M.V.H....Benny..

Jo, der er jeg jo nok blevet temmelig Tysklands-fiseret. Jeg stiller krav om
IKKE at være forsøgslytter til et ikke-færdiggjort produkt. Jeg forlanger
den yperste topkvalitet,
fra første færd. Ikke noget med noget der bliver bedre hen ad vejen. Det
skal være bedre hen ad vejen MED DET SAMME, HER HOS MIG. Når der smaskes
noget
på markedet, så skal det være gennemsydet af topkvalitet.

Så angående amatører, det gør i høj grad noget, at det kan høres. Det må
ikke kunne høres i bare en brøkdel af en mikro-brøkdel af et mikrosekund.

Det er en pine at se DANSKTOPSCENEN på TV. - Det er derimod en fornøjelse at
se FESTE DER VOLKSMUSIK fra ARD Prøjserland. Her er der tale om at alt er
perfekt ud til fingerspidserne. Der er topkvalitetsmusik og show m. caribisk
sandstrand, hængebroer, vandcykler, gamle gadelygter, en gammel brøndpumpe,
en hestevogn,
små huse m. sne på taget, sæbebobler som stiger til himmels og
farvestrålende konfetti, i alle regnbuens farver, som daler flot ned fra
himlen, mens Deutsche Fernsehballet des Mitteldeutscher
Rundfunk og Volksmusikspatzen opfører topprofessionelt ledsagende show til
de enkelte sange.

"Hu hej vilde mænd", siger jeg bare. Her skal ikke være noget med amatører
der ikke gør noget.

Hvis de ikke kan deres kram, så er det en skam. Så er det ud af vagten. Jeg
er hård og brutal, hvad det angår.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-06-11 18:32

meddelelse news:4e01e224$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> der ikke gør noget.
>
> Hvis de ikke kan deres kram, så er det en skam. Så er det ud af vagten.

Uh, jamen skal jeg give Kr 500,- for at komme ind og se og høre Hansi
Hinterseer..
Jamen så vil jeg da også stille store krav, både til ham og musikerne, og
hvordan det hele bliver grebet an...

Hvor imod, skal jeg give Kr 40,- for at komme ind og høre Eklo Kvartetten,
så stilles kravene noget en slat tilbage... Så ofte vil jeg da sige, at
Danmarks Radio kan da somme tider skuffe, og da specielt når jeg tænker på,
at dem SKAL jeg betale til, hvad enten jeg hører deres programmer, eller
ej...
Men Aalborg Pensionist Radio... Behøver ikke leve op til noget som helst...
For det er helt gratis, med mindre jeg selv vælger at støtte dem....
For altså Nibenitten, Radio Fjord & Limfjorden, det er da noget temmeligt
amatør agtigt noget... Men de er jo også amatører, og som følge deraf, er
det præcist som det skal være.... Når man på Nibenitten ønskede at høre
Bjørnen vågner, med Povl Dissing, så kom den fra en gammel, slemt udtjent
vinylskive, der burde have været pensioneret forlængst.... Så meget, at man
kunne føle sig fristet, til at sende dem et nyt eksemplar

Jamen det er da ikke perfekt, med en Caribisk sandstrand i Tyskland... De
fleste af dem, ved dårligt hvad en strand er for noget.... Vi andre siger,
Kun en tåbe, frygter ikke havet... Kun en ting er farligere... Det er en
Tysk turist på stranden...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-06-11 19:44

meddelelsen news:4dfe324f$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nu er Andreas ikke "på spil" længere. Han nåede lige at medvirke til
> færdiggørelsen af gruppens nye cd.

Han medvirkede vist også ved lanceringen af den nye cd-box "DEN STORE
DANSKTOPBOX".
Der er tale om 3 cd-er med meget gode sange. Men AK AK, igen er det noget
fra en svunden tid.

KOM DOG VIDERE kære dansktopsangere. I uddør jo til sidst. Tyskland og
Holland overtager.

http://cdon.dk/musik/various_artists/den_store_dansktop_boks_(3cd)-14349284

Hilsen Åge