Live-schlager for 30.000 mennesker
Fra : John

Dato : 19-06-11 13:54

Hej!

I går fandt den 5. Sauerland Open Air sted i Willingen.

Det er en stor Schlager-festival, hvor der var omkring 30.000 besøgende.

Masser af top-kunstnere, og fremfor alt live!

Et par smagsprøver:

Nicole: http://youtu.be/ZzpjNy2JMTw
Andrea Jürgens: http://youtu.be/uL1wH1hz-u0
Helene Fischer: http://youtu.be/KTlg0E9brc4
Helene Fischer: http://youtu.be/LH_Mu_lMbrw
Helene Fischer: http://youtu.be/LH_Mu_lMbrw

Hvad synes I?

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 14:13

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> I går fandt den 5. Sauerland Open Air sted i Willingen.
>
> Det er en stor Schlager-festival, hvor der var omkring 30.000 besøgende.

Ja, det fandt jeg ud af kl. 20 i går aftes. Jeg var ved at tage en rundfart
på de tyske public-service-radiokanaler, på min nye digitale
satellit-modtagerbox.

Jeg nåede til WDR4 Willingen. Da kunne jeg høre, at der skete noget
LIVE-noget på kanalen. Jeg kunne derefter se i programoversigten,
at der stod, at der var noget de hed "SCHLAGERFEST LIVE". Jeg blev på
kanalen lidt, for det var da ret godt.

> Hvad synes I?

Jo, det var wældigt. Dett styrede vildt.

Jeg kan forøvrigt fortælle til de interesserede, at Tysklands netværk med
slager-stationer hedder forskelligt i de enkelte delstater. Om natten kobler
de sig sammen
under navnet "ARD-Natexpress". Der kommer næsten ene slager, men også nogen
pop og lidt klassisk i nogle aftentimer. Men det er ikke så formateret som i
Danmark.
For os her i Danmark kan jeg anbefale NDR1. Det er den der går under det
kendte navn "Welle Nord". Det er NDR1 som står for de lkegendariske
storslåede
tv-slagershow "DIE 90,3 mhz. Schlager Nacht". Det er enormt.

Stationerne hedder, (fra nord til syd):
NDR 1
Antenne Brandenburg, v. Berlin
MDR1
WDR4
HR4
BR1
SWF4
SR4

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 14:15

meddelelsen news:4dfdf5d0$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> SR4

Rettelse:

Den hedder "SR3"

Det er meget forvirrende.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 14:25

> [...]
>
> I går fandt den 5. Sauerland Open Air sted i Willingen.
>
> Det er en stor Schlager-festival, hvor der var omkring 30.000 besøgende.

Jeg kan se at det er et årligt projekt mellem de to sydvesttyske delstater
NordrheinWestfalen´s og Hessen`s slagerradiostatioener "WDR4" og "HR4".

Skal vi ikke lige gøre opmærksom på at der også i Nord-Tyskland er noget
meget stort slagerhalløj, som de nordTyske slagermusikradiostationer NDR1
laver.
Det er et samarbejde mellem NDR1 i de 4 nordtyske delstater SlesvigHolsten,
BiederSachsen, MecklenburgVorpommern og Hamborg.
Dette slagershow har eksisteret dobbelt så længe som det sydvestTyske
slagershow i Willingen, nemlig i 10 år

Her er de 40 grupper skråstreg sangere som var med i det sidste show og man
kan lytte til numrene her:
http://www.weltbild.de/3/16000813-1/musik/10-jahre-ndr-90-3-schlagernacht.html

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 14:28

meddelelsen news:4dfdf8ac$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> og man kan lytte til numrene her:
> http://www.weltbild.de/3/16000813-1/musik/10-jahre-ndr-90-3-schlagernacht.html

................og det kan man så ikke alligevel.
Men så her da:
http://www.amazon.de/10-Jahre-Ndr-90-Schlagernacht/dp/B002JE2MZG

Det siger "godaw"

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 14:35

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nicole: http://youtu.be/ZzpjNy2JMTw

Hun laver meget dårligt musik, men her havde man valgt nogety der var ret
"nice". Der udleveres 8 point

> Andrea Jürgens: http://youtu.be/uL1wH1hz-u0

Hun er også knæhøj karse. Der udleveres også 8 point i dette tilfælde

> Helene Fischer: http://youtu.be/KTlg0E9brc4

"Und morgen Früh" er klasse. Vi flotter os og udlever straks alle 10 point -
uden diskussion

> Helene Fischer: http://youtu.be/LH_Mu_lMbrw

"Midt i paradiset" er virklig bred ymer. Ingen diskussion. Værtsågod. fuld
pointudlevering ved kasse 1. 10 stk.s point herfra

> Helene Fischer: http://youtu.be/LH_Mu_lMbrw´

Det var vist den samme. Men den kan tåle at gentages i det uendelige. Her er
10 point mere.

> Hvad synes I?

Ja det gør jeg

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 19-06-11 16:53

> Hun laver meget dårligt musik, men her havde man valgt nogety der var ret
> "nice". Der udleveres 8 point

Det er jeg absolut ikke enig i! Hun har lavet en perlerække af rigtig god
numre:

"Mit Leib Und Seele": http://www.youtube.com/watch?v=a3kTnmxpvsc
"Tanz Diesen Walzer Mit Mir": http://www.youtube.com/watch?v=iLaqmQT1oPo. En
rigtig god vals efter min mening!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 17:03

> "Mit Leib Und Seele": http://www.youtube.com/watch?v=a3kTnmxpvsc
> "Tanz Diesen Walzer Mit Mir": http://www.youtube.com/watch?v=iLaqmQT1oPo.
> En rigtig god vals efter min mening!

Det er da ikke musik der støjer som pop og den sidste er da da en sød sang,
men jeg synes ikke der er noget særligt at skrive hjem om.

Andreas gabalier var også med i går aften og han styrer derimod vildt. hah
ha
http://www.youtube.com/watch?v=g7yfDfGDvjc

Jeg går jo som (måske) bekendt meget ind for det med "godaw" i musikken og
ham her, han er towlig. hehe

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 19-06-11 17:35

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=g7yfDfGDvjc
>
> Jeg går jo som (måske) bekendt meget ind for det med "godaw" i musikken og

Ja, han er ekstremt "towlig". Og også rimelig latterlig!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 17:42

> Ja, han er ekstremt "towlig". Og også rimelig latterlig!

Jo, men hwa med ham her. Det er han jo også:
http://www.youtube.com/watch?v=ivcdNH0UAT0&feature=related

Sån noget skal der lige med, ind i mellem.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 19-06-11 17:47

> Jo, men hwa med ham her. Det er han jo også:
> http://www.youtube.com/watch?v=ivcdNH0UAT0&feature=related
>
> Sån noget skal der lige med, ind i mellem.

Ja, han er da i endnu højere grad latterlig! Men ok, man får da et godt grin
ud af det!

John

Fra : John

Dato : 19-06-11 16:56

> Det var vist den samme. Men den kan tåle at gentages i det uendelige. Her
> er 10 point mere.

Det var en fejl. Det var vist denne her i stedet:
http://youtu.be/blvYd4cPmS0

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 17:07

> Det var en fejl. Det var vist denne her i stedet:
> http://youtu.be/blvYd4cPmS0

Den henter 9 et halvt point hjem. Den er næsten på hundert prozent
paradis-niveau. Den er ikke helt deroppe og ringe. Derfor hiver jeg et halvt
point tilbager fra toppoint.
Men det er da også godt nok. Ingen dansk gruppe, som synger på engelsk,
er så gkvalitetsbetonet at den kan hive mere end 1 point hjem hos mig. Lige
bortset fra "Skipper Just og Frost".

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 19-06-11 17:45

> Men det er da også godt nok. Ingen dansk gruppe, som synger på
> engelsk, er så gkvalitetsbetonet at den kan hive mere end 1 point hjem hos
> mig. Lige bortset fra "Skipper Just og Frost".

Ja, nu er der ingen der kan toppe Helene! Men der er da masser af gode
danske navne! F.eks. er jeg ret vild med f.eks. TV-2, Gnags, Shu-Bi-Dua m.v.

Nu havde jeg fornøjelsen af at opleve Peter A.G. live på Esbjerg Rock
Festival i går, og jeg var meget positivt overrasket over at de den man fyre
den af på en scene. Der var sgu gang i ham! Han sang bl.a. denne:
http://www.youtube.com/watch?v=kZdce6x4xe8.

Derudover var Cyndi Lauper også på festivalen. Generelt ikke lige min
musiksmag. Det meste hun sang var blues-musik. Men hun skal have at hun var
meget levende på scenen, og gjorde det rigtig godt!

Til sidste kom hun med hendes store hits som "Girl's Just Wanna Have Fun",
"Time After Time" og "True Colors". Sidstnævnte sang hun helt alene på
scenen, hvor hun selv spillede og sang! Kanon!
http://www.youtube.com/watch?v=LPn0KFlbqX8

John