Musik der får jer til at græde?
Fra : Michel Husted

Dato : 19-06-11 02:18

Hej,

Jeg vil først og fremmest slå fast, at jeg ikke laver min egen stafet.
Hvis I er uenige, så lad mig vide, og så skal jeg nok holde mig fra
tastaturet. I øvrigt deltager jeg ikke i stafetten for tiden pga.
eksamenslæsning.

Men jeg håber, at denne forespørgsel er ok.

Hvilken musik kan få tårerne frem?

Jeg er åbenbart selv meget følsom, og det kan denne:

Tol en Tol: "Eleni" - http://www.youtube.com/watch?v=fSt2tnj1nw4

Når jeg ser den medfører det en vandskade pga. tårer, fordi jeg synes
den på samme tid er så smuk og så sørgelig. Uden jeg dog helt forstår,
at videoen foregår i Berlin og sangen synges på græsk. Men der er
meget, jeg ikke forstår.

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-06-11 09:52

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej,

Jeg vil først og fremmest slå fast, at jeg ikke laver min egen stafet.

Hvorfor slår du det fast at du ikke gør det ???

Hvis I er uenige, så lad mig vide,

Hvorfor ville du gerne vide hvis "vi" er uenige ??? - Hvad skal du bruge den
oplysning til.

og så skal jeg nok holde mig fra tastaturet.

Hvorfor skulle du nok holde dig fra tastaturet ???

I øvrigt deltager jeg ikke i stafetten for tiden pga. eksamenslæsning.

Nå!

Men jeg håber, at denne forespørgsel er ok.

Hvorfor skulle denne forespørgsel ikke være O.K.?
Hvem skulle bestemme det, andre end dig selv

Hvilken musik kan få tårerne frem? - Jeg er åbenbart selv meget følsom, og
det kan denne:
Tol en Tol: "Eleni" - http://www.youtube.com/watch?v=fSt2tnj1nw4

Værsågod:
http://www.youtube.com/watch?v=jY9BlzmlW70&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=6dobtw7n83M

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-11 17:07

On 2011-06-19 10:17:59 +0200, Michel Husted said:
> Hvilken musik kan få tårerne frem?

Intet, måske lige bortset jeg græmmes ved slagermusik.
Da jeg var en lille knægt, kunne jeg fornemme det triste i sangen
Seasons in the sun, som alle nok kender, men jeg tror faktisk aldrig et
stykke musik har fået tårerne frem i mine øjne.

Fra : Max

Dato : 19-06-11 17:38

Hej Michel

> Hvilken musik kan få tårerne frem?

Altid frejdig når du går, men kun hvis jeg
er til begravelse.

Ellers bringer de fleste såkaldte tårepersere
helt andre følelser frem hos mig.

Max

Fra : Jensen

Dato : 20-06-11 04:51

On 19 Jun., 10:17, Michel Husted <michelsan...@gmail.com> wrote:

> Hvilken musik kan få tårerne frem?

Ingen, men 'Shu-bi-dua - Stjernefart' har altid givet mig en klump i
halsen, især som barn, da min far fik et par blodpropper.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-06-11 14:03

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Hvilken musik kan få tårerne frem?

Popmusik og rockmusik. Jeg græder af smerte i ørerne, når det kommer i
radioen.

Hilsen Åge

Fra : DK

Dato : 20-06-11 17:44

On Mon, 20 Jun 2011 15:02:34 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
>Hvilken musik kan få tårerne frem?
>
>Popmusik og rockmusik. Jeg græder af smerte i ørerne, når det kommer i
>radioen.

Det lyder fuldstændig som jeg har det med schlager. Dog er det ikke
grundet smerte i ørerne, men mere ærgrelsen over den ubegribeligt lave
musikalske kvalitet.

Fra : Mike

Dato : 20-06-11 15:09

Michel Husted <michelsanomi@gmail.com> wrote in news:74365b1f-92c4-43f0-
> [...]

> den på samme tid er så smuk og så sørgelig. Uden jeg dog helt forstår,
> at videoen foregår i Berlin og sangen synges på græsk. Men der er

Hejsa
For mit vedkommende er det ofte film-musik f.eks.

"My Heart wil Go On" med Celine Dion (Titanic)
http://www.youtube.com/watch?v=zmbw8OycJrE

eller

"Jill´s Theme" af Ennio Moricone (Once Upon A Time In The West/Vestens
Hårde Halse)

http://www.youtube.com/watch?v=JRs6CNV4T34
(musik 2:30-5:00)

Mike