Stafetten: Regn og gråvejr
Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 18-06-11 17:02

Tak til Jan for stafetten.

Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr. Så
emnet bliver Regn og Gråvejr

Jeg lægger ud med et par klassikere:

The Cascades: Listen To The Rythm Of The Falling Rain
http://www.youtube.com/watch?v=hrIQcStJ86Y

The Carpenters: Rainy Days And Mondays
http://www.youtube.com/watch?v=dPmbT5XC-q0

Og endelig et instrumentalnummer

Frank Zappa: Little Umbrellas
http://www.youtube.com/watch?v=9nq56xzVpjw

God Weekend

Steen Lindkvist

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-11 17:12

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Så emnet bliver Regn og Gråvejr

Regndråber drypoper i mit hår, pedro Biker
www.youtube.com/watch?v=bHVmgrr0VSk

Stille regn, Seffs
Kan ikke finde nogen tube

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 18-06-11 17:25

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> writes:

> Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr. Så
> emnet bliver Regn og Gråvejr

Stevie Ray Vaughan - Texas Flood
http://www.youtube.com/watch?v=yx0P5jTG-Wo

Eurythmics - Here Comes The Rain Again
http://www.youtube.com/watch?v=TzFnYcIqj6I

--
Carl

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 05:50

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> Stevie Ray Vaughan - Texas Flood
> http://www.youtube.com/watch?v=yx0P5jTG-Wo

Uhh ha ja, den burde have været med i forrige stafet. To af de store i
topform.

> Eurythmics - Here Comes The Rain Again
> http://www.youtube.com/watch?v=TzFnYcIqj6I

Eurythmics var engang et forfriskende indslag i popmusikken. Men er gledet
ned af min personlige hitliste med tiden.

Steen Lindkvist

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-06-11 17:44

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tak til Jan for stafetten.
>
> Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr.
> Så emnet bliver Regn og Gråvejr

Så lad os tage den oplagte:
http://www.youtube.com/watch?v=bdrGS__yg6Q

Fra : Max

Dato : 19-06-11 07:44

Hej Allan

> Så lad os tage den oplagte:
> http://www.youtube.com/watch?v=bdrGS__yg6Q

Det er en ommer.

Max

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 05:51

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så lad os tage den oplagte:
> http://www.youtube.com/watch?v=bdrGS__yg6Q

Ja, den var også i mine tanker

Steen Lindkvist

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-11 17:46

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Tak til Jan for stafetten.
>
> Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr.
> Så emnet bliver Regn og Gråvejr

Nu vil jeg snart slentre gennem regn op på Fur Camping Bistro og købe noget
aftyensmad.

SLENTRE GENNEM REGN
http://www.youtube.com/watch?v=LJrB1vFE8po

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-06-11 18:09

Denne må være oplagt:

"Rain, rain go away" m. Bobby Vinton
http://www.youtube.com/watch?v=o4aZ2HH1zis

En anden god regnsang:

"Rain and tears" m. Demis Roussos
http://www.youtube.com/watch?v=wsWny6nOqqE

mvh Eva

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 05:53

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Denne må være oplagt:
>
> "Rain, rain go away" m. Bobby Vinton
> http://www.youtube.com/watch?v=o4aZ2HH1zis

En lille sproglig pudsighed: på dansk hed den "Sol, Sol Kom Igen" - men
meningen er vel den samme

> En anden god regnsang:
>
> "Rain and tears" m. Demis Roussos
> http://www.youtube.com/watch?v=wsWny6nOqqE

Ham havde jeg sgu' helt glemt!

Steen Lindkvist

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-06-11 22:28

> [...]
> Så emnet bliver Regn og Gråvejr
>
> Jeg lægger ud med et par klassikere:
>
> The Cascades: Listen To The Rythm Of The Falling Rain

Loving Spoonful: Rain on the roof
http://www.youtube.com/watch?v=EwDh-xea40s

Bob Dylan's A hard rain's gonna fall, her i min favoritversion med Melanie
http://www.youtube.com/watch?v=creAwh4lIy8

Og til sidst et lille børnerim
http://www.youtube.com/watch?v=c3v0rJqyCTM

Jan

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 05:59

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Loving Spoonful: Rain on the roof
> http://www.youtube.com/watch?v=EwDh-xea40s

Den havde jeg aldrig hørt før. Men en herlig lille lidt naiv sang, som den
slags skulle være dengang.

> Bob Dylan's A hard rain's gonna fall, her i min favoritversion med Melanie
> http://www.youtube.com/watch?v=creAwh4lIy8

Alt andet end naiv! Og ja, en version med både drive og indlevelse.

> Og til sidst et lille børnerim
> http://www.youtube.com/watch?v=c3v0rJqyCTM

Der er lidt "Lille Peter Edderkop" over det, synes jeg.

Steen Lindkvist

Fra : Harm

Dato : 19-06-11 00:10

On Sat, 18 Jun 2011 18:02:18 +0200, "Steen Lindkvist Nielsen"
<slindkvi@post8.tele.dk> wrote:

>Tak til Jan for stafetten.
>
>Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr. Så
>emnet bliver Regn og Gråvejr

Slayer - Raining Blood
http://www.youtube.com/watch?v=GrDhwGxrXmI

Subhumans - Rain
http://www.youtube.com/watch?v=vvPxgOF6ZG4

Harm

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:02

"Harm" <Reply@Usenet.only> skrev i en meddelelse

> Slayer - Raining Blood
> http://www.youtube.com/watch?v=GrDhwGxrXmI
>
> Subhumans - Rain
> http://www.youtube.com/watch?v=vvPxgOF6ZG4
>
> Harm

Nogle vrede, unge mænd, synes jeg . Men det lyder sikkert, som den slags
skal - bare ikke min stil. Har altid fået flere tømmermænd af headbanging
end af Tuborg....

Steen Lindkvist

Fra : Max

Dato : 19-06-11 07:54

Hej Steen

> Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et
> kapital-regnvejr. Så emnet bliver Regn og Gråvejr

Så må dette spørgsmål jo være let at besvare

Creedence Clearwater Revival - Have you ever seen the rain?
http://www.youtube.com/watch?v=TS9_ipu9GKw

og så en filmmelodi det kan være lidt svært at
finde ud om man skal hade eller elske

Gene Kelly - I'm singing in the rain
http://www.youtube.com/watch?v=p7QL46cK7B8

og regn og sol giver jo et smukt naturfænomen der
hedder en regnbue, den musikalske udgave tager
vi så lige her

Rainbow - I Surrender
http://www.youtube.com/watch?v=EJ29pVhsdMs

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-06-11 11:07

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=p7QL46cK7B8
>
> og regn og sol giver jo et smukt naturfænomen der
> hedder en regnbue, den musikalske udgave tager

Apropos regnbuer, så er der også nogen, der jager dem. Her Nirvana - altgså
de oprindelige, engelske Nirvana, ikke grungebandet af samme navn.

http://www.youtube.com/watch?v=dcf19K5QFqQ

Som kuriosum kan jeg nævne at da amerikanske Nirevana blev dannet Seattle,
anlagde det engelske band sag mod dem for deres brug af navnet. Der blev
indgået forlig, hvor englænderne efter sigende fik 100.000 dollars for at
lade Cobain og hans band bruge navnet - samtidigt med at de selv fortsat
kunne bruge det. Gruppen eksisterer tilsyneladende endnu, men har ikke
udsendt nyt materiale siden 2000.

Og så lige en lille ting med danske Rainbow Band fra før de skiftede navn
til Midnight Sun
http://www.youtube.com/watch?v=pqHe7XFOhFk

Jan

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:13

> [...]
> lade Cobain og hans band bruge navnet - samtidigt med at de selv fortsat
> kunne bruge det. Gruppen eksisterer tilsyneladende endnu, men har ikke

Tak for historien, Jan - jeg var ikke klar over, at der var to Nirvanaer.

> Og så lige en lille ting med danske Rainbow Band fra før de skiftede navn
> til Midnight Sun
> http://www.youtube.com/watch?v=pqHe7XFOhFk

Engang i vinter købte jeg de nye bokse med gammel dansk 60'er og 70'er
musik, og her var deres album imellem. Jeg kan af en eller anden grund ikke
huske dem fra dengang i 70'erne. Men OK musik.

Steen Lindkvist

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:06

> Hej Steen

> Så må dette spørgsmål jo være let at besvare
>
> Creedence Clearwater Revival - Have you ever seen the rain?
> http://www.youtube.com/watch?v=TS9_ipu9GKw

Oplagt! Har været på repertoiret i næsten alle de bandsammenhænge, jeg selv
har spillet i (fordi den er så nem???!)

> og så en filmmelodi det kan være lidt svært at
> finde ud om man skal hade eller elske
>
> Gene Kelly - I'm singing in the rain
> http://www.youtube.com/watch?v=p7QL46cK7B8

Jamen den skal man da elske! Købet filmen på DVD for et års tid siden, og
ungerne har nok set den de første 10 gange - de synes filmen er sjov og at
sangene er gode...

> og regn og sol giver jo et smukt naturfænomen der
> hedder en regnbue, den musikalske udgave tager
> vi så lige her
>
> Rainbow - I Surrender
> http://www.youtube.com/watch?v=EJ29pVhsdMs

Ja, her er vi ovre i noget, jeg kan forstå. Lå fast på pladetallerkenen i
mange år her i huset.

Steen Lindkvist

Fra : Max

Dato : 22-06-11 07:09

Hej Steen

> Jamen den skal man da elske! Købet filmen på DVD for et års tid
> siden, og ungerne har nok set den de første 10 gange - de synes
> filmen er sjov og at sangene er gode...

Det minder mig om en USA tegneseriestrimmel jeg så, nogle børn
ser TV med stor glæde, først Lassie, så Gøg og Gokke, derefter
Charlie Chaplin. Og så vender en af drengene sig om mod sin
far og siger "hvor er det synd at i ikke havde sådan noget sjovt
TV da du var dreng" :)

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-11 09:24

>"Steen Lindkvist Nielsen" skrev i meddelelsen
>Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr.
>Så emnet bliver Regn og Gråvejr

Bruce Springsteen med "Jungleland" (hvor de drikker varm øl i den lette
sommeregn) hvor nu afdøde Clarence Clemmons gav en god saxofon solo:
http://www.youtube.com/watch?v=7DAsVZkoR6c

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:15

> Bruce Springsteen med "Jungleland" (hvor de drikker varm øl i den lette
> sommeregn) hvor nu afdøde Clarence Clemmons gav en god saxofon solo:
> http://www.youtube.com/watch?v=7DAsVZkoR6c

Den er åbenbart blevet fjernet fra tuben

Steen Lindkvist

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-06-11 12:30

Steen Lindkvist Nielsen skrev:

> Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et
> kapital-regnvejr. Så emnet bliver Regn og Gråvejr

Her er et skrækkeligt, minimalistisk nummer af Steve Reich,
som nok mere handler om *ønsket* om regn:

Steve Reich - It's Gonna Rain - Part 1
http://www.dailymotion.com/video/x90h1r_steve-reich-it-s-gonna-rain-part-1_music
Den skrupskøre pinsebevægelsesvækkelsesprædikant
lægger ord til Steve Reichs "båndsløjfer" fra 1964.
http://en.wikipedia.org/wiki/It's_Gonna_Rain

Det gode gamle Jimi Hendrix-nummer "Rainy Day,
Dream Away" må vi heller ikke glemme:
http://www.youtube.com/watch?v=k2RhrwyWtXQ

--
Herluf :·)

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:21

> [...]
> Den skrupskøre pinsebevægelsesvækkelsesprædikant
> lægger ord til Steve Reichs "båndsløjfer" fra 1964.

Troede lige, jeg havde gjort noget forkert - og så var det bare en reklame
for trusseindlæg! Men det efterfølgende er da originalt og bestemt ikke
naivt. Lidt ensformigt, måske, og med et tungt heavy-band bagved kunne det
nok have lydt lidt som Slayer....

> Det gode gamle Jimi Hendrix-nummer "Rainy Day,
> Dream Away" må vi heller ikke glemme:
> http://www.youtube.com/watch?v=k2RhrwyWtXQ

Nej, selvom jeg mere er til andre af de gamle guitarister, er Hendrix under
alle omstændigheder altid en fornøjelse og en af de vigtigste bidragydere
til moderne blues, rock og soul.

Steen Lindkvist

Fra : Jan Hvillum

Dato : 19-06-11 14:16

Den 18-06-2011 18:02, Steen Lindkvist Nielsen skrev:
> Tak til Jan for stafetten.
>
> Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr. Så
> emnet bliver Regn og Gråvejr

Mit første bud bliver ikke-engelsk, nemlig et russisk indslag med en
gruppe, DDT med nummeret "Dozjd'" - Regn. Jeg har skimmet teksten
igennem og den handler om regn, og den renselse den er samt de tanker
den videre giver sangeren (et lidt overfladisk oversættelse - mit
russiske er blevet noget rustent, og min ordbog blevet væk!)

http://www.youtube.com/watch?v=SKTCfK5pPCI

Sangeren hedder Jurij Sjevtjuk og er en af Ruslands "grand old men"
inden for Rock. DDT optrådte tilbage i 1989 sammen med Lars H.U.G. og
andre i Moskva som afslutningen på et "Projekt" "Next Stop Sovjet". Jeg
hørte dem i samme periode, selvom jeg ikke var med til den nævnte
koncert. (hørte den på afstand!)

Mit andet bud er Danseorkestret

http://www.youtube.com/watch?v=3urgAc0Npyc

--
Jan Hvillum

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:26

"Jan Hvillum" <janodn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Moskva som afslutningen på et "Projekt" "Next Stop Sovjet". Jeg hørte dem
> i samme periode, selvom jeg ikke var med til den nævnte koncert. (hørte

Se, det er sådan noget denne stafet er god til. Selvom vi oftest har
gammelkendte artister og musiknumre på programmet, er der ind imellem noget,
man aldrig ville have haft en chance for at finde frem til, hvis ikke vi
havde denne lille leg. Og russisk musik ville aldrig af sig selv komme ind
på lystavlen hos mig.

> Mit andet bud er Danseorkestret
>
> http://www.youtube.com/watch?v=3urgAc0Npyc

Ja, den kan man vist ikke komme udenom.

Steen Lindkvist

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-06-11 07:05

> [...]
> Så emnet bliver Regn og Gråvejr
>
> Jeg lægger ud med et par klassikere:
>
> The Cascades: Listen To The Rythm Of The Falling Rain

Tja, det er ikke så tit, man hører disse i gruppen

Brødrene Olsen - Rain

http://www.youtube.com/watch?v=jTdaIDhhnps

M.V.H....Benny..

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:29

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> "Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, det er ikke så tit, man hører disse i gruppen
>
> Brødrene Olsen - Rain
>
> http://www.youtube.com/watch?v=jTdaIDhhnps

Nej, det har du ret i. Men de var ret hippe dengang, og det er også et af de
albums, der stod på hylden hjemme på mit teenageværelse.

Steen Lindkvist

Fra : Kert Rats

Dato : 21-06-11 11:08

> [...]
> Tak til Jan for stafetten.
>
> Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr.

Vi nupper lige en reggae, men pås på: Det er en tysker!
Han hedder Bodo Wartke og gi'r her talentfuldt sit nummer "Regen".
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=PIjLom-xmUc

Her er et nummer også med titlen Regen, men her er vi i en anden boldgade,
hvor musikken er mere pop og til tider pompøs.
Gruppen/kunstneren kalder sig Luxuslärm.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=CiEm1DJcNSw

Så er det tid til tråd, og her hører vi den tyske gruppe Böhse Onkelz fra
deres E.I.N.S nummeret Regen. Hold fast, for er kongetråd!
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=uCmmDA7GNQU

Vi afslutter med endnu en tysker, Rosenstolz, med et fint og roligt nummer,
Auch im Regen.
Lyt men på
http://www.youtube.com/watch?v=esY2M8M7gD8&feature=mr_meh&list=PLBB0D13B245AB2BCD&index=2&playnext=0

Venligst

Kert Rats

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:43

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Vi nupper lige en reggae, men pås på: Det er en tysker!
> Han hedder Bodo Wartke og gi'r her talentfuldt sit nummer "Regen".

Ja, det kan man da kalde en anderledes måde at præsentere reggae på - der er
heller ikke meget rasta-hår over fyren...

> Her er et nummer også med titlen Regen, men her er vi i en anden boldgade,
> hvor musikken er mere pop og til tider pompøs.
> Gruppen/kunstneren kalder sig Luxuslärm.
> Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=CiEm1DJcNSw

Ja, det lyder ligesom meget andet moderne pop - selv guitarforvrængningen er
velpoleret. Men et OK nummer, synes jeg.

> Så er det tid til tråd, og her hører vi den tyske gruppe Böhse Onkelz fra
> deres E.I.N.S nummeret Regen. Hold fast, for er kongetråd!
> Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=uCmmDA7GNQU

Böhse Onkelz kender jeg faktisk, omend ikke helt frivilligt. Det er nemlig
noget af det musik, sønnike har gang i på stereoen på loftsværelset. Går i
øvrigt i gang med at bygge om i uge 28 - der er indkøbt rockwool og
gipsplader i store mængder, så vi kan få lysisoleret knægtens hummer.....
Her i huset skal det nemlig helst være mit larm, der høres

> Vi afslutter med endnu en tysker, Rosenstolz, med et fint og roligt
> [...]

Det er ikke lige noget, der trigger noget hos mig, men tak for at have bragt
tysk musik ind på lystavlen. Det eneste af den slags, der høres her i huset
er Tokyo Hotel og Böhse Onkelz - det kan man faktisk slet ikke undgå, selv
om man ville...

Steen Lindkvist

Fra : Kert Rats

Dato : 21-06-11 21:28

> [...]
> Tak til Jan for stafetten.
>
> Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr.

Go'e, gamle Gosse må vi ikke glemme. Han sang jo en af de helt store
dansktophits hits tilbage i 1975: "Gen et lille smil til det bli'r gråvejr".
Pragtfuld melodi, og teksten er faktisk ret elegant skruet sammen.
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=2Vpi_YXFAFU

Her er en lille ting, der stikker noget ud fra emnet. Det er Postens Sang
fra Vinterbyøster. Han kører jo rundt regn og slud, i sne og frost.
Genhør på http://www.youtube.com/watch?v=7fSut-24uHk

Venligst

Kert Rats

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:56

> [...]
> gråvejr".
> Pragtfuld melodi, og teksten er faktisk ret elegant skruet sammen.

Det har du helt ret i - og det gælder faktisk også den amerikanske udgave
med Dean Martin. Når jeg i dag en sjælden gang er ude at spille er den fast
med på repertoiret.

> Her er en lille ting, der stikker noget ud fra emnet. Det er Postens Sang
> fra Vinterbyøster. Han kører jo rundt regn og slud, i sne og frost.
> Genhør på http://www.youtube.com/watch?v=7fSut-24uHk

Det er utroligt, hvad DR's børneafdeling kunne få ud af næsten ingenting
dengang. Rigtigt mange klassikere, kom der ud af det.

Steen Lindkvist

Fra : Max

Dato : 22-06-11 07:12

Hej Steen

> Det er utroligt, hvad DR's børneafdeling kunne få ud af næsten
> ingenting dengang. Rigtigt mange klassikere, kom der ud af det.

Man kal vel godt sige at kvaliteten af musik fra DR's børneafdeling
altid har været meget, meget høj, noget man fra den side godt
kan være meget stolt over. De har aldrig forfaldet til at lave den
type fladpandet børneunderholdning man ser i mange andre lande.

--
Mvh Max

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-06-11 06:50

> [...]
> Tak til Jan for stafetten.
>
> Jeg er lige kommet hjem efter en køretur fra Vejle i et kapital-regnvejr.

Jeg beklager ventetiden - en hastighedsopgradering af bredbåndsforbindelsen
inaktiverede min adgang til omverdenen, da den krævede et nyt netværksmodem,
og det blev holdt i postvæsenets klamme hænder indtil i går eftermiddag. Men
nu er det hele installeret og køreklart - dejligt.

Der var rigtigt mange gode bud. Jeg vil dog give ekstra point for
præsentationen af musikken, jeg ellers aldrig ville have fundet, og
stafetten går derfor til Jan Hvillum for russiske DDT.

Steen Lindkvist

Fra : Jan Hvillum

Dato : 22-06-11 12:25

Den 22-06-2011 07:49, Steen Lindkvist Nielsen skrev:
> [...]
> præsentationen af musikken, jeg ellers aldrig ville have fundet, og
> stafetten går derfor til Jan Hvillum for russiske DDT.

Jamen, jeg takker da. Jeg vil gå i tænkeboks over emnet.
--
Jan Hvillum