Den bedste musikvideo?
Fra : Michel Husted

Dato : 16-06-11 11:09

Hej,

Hvilken er jeres yndlingsmusikvideo?

Jeg kan ikke stå for mødet mellem balletpiger og hiphop-drenge:

Pet Shop Boys: "Together" - http://www.youtube.com/watch?v=nej-Dj016Lo

Musikken er fantastisk og bemærk, at man på intet tidspunkt ser de sky
dyrehandlerdrenge.

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-06-11 18:48

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej,

Hvilken er jeres yndlingsmusikvideo?

Svært at sige, men denne må med, hvis der ikke andre, der nævner den

Thriller-Michael Jackson
http://www.youtube.com/watch?v=sOnqjkJTMaA

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-06-11 18:50

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej,

Hvilken er jeres yndlingsmusikvideo?

Ja, jeg er stor tilhænger af den hollandske lyd, Så vi skal selvfølgelig til
Holland.
Det er nok "Waarom krijg ik geen gehoor" med Shoron. Der er en lille
historie i videoen
www.youtube.com/watch?v=STAZ4Xqetl4&feature=related

Og JANNES er jo også så festlig og det er hans videoer også. Derfor skal han
også med
Ja vi har gang i hollandsk lyd igen. Vi lader ham synge "Een beetje meer".
http://www.youtube.com/watch?v=FaIfk-0beLs

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 16-06-11 12:23

Hej igen,

Gode forslag.

Jeg har sendt denne før, men jeg synes, den er fantastisk. Naturligvis
også en finurlig blanding af klassisk og disco. Jeg synes stadig, at
musikken holder efter 30 år.

I slutningen af videoen går det stort set galt for alle. Nedstyrtende
fly og en frodig balletdanser, der dratter omkuld. Den er sjovt skruet
sammen.

Royal Philharmonic Orchestra: Hooked on Classics -
http://www.youtube.com/watch?v=BZoTey0Ckg4

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-06-11 19:40

On 16-06-2011 19:09, Michel Husted wrote:

> Hvilken er jeres yndlingsmusikvideo?

Katie Melua med "Nine Million Bicycles":

http://www.youtube.com/watch?v=DTy3WA0Pq8M

Henning

Fra : Max

Dato : 16-06-11 21:06

Hej Michel

> Hvilken er jeres yndlingsmusikvideo?

Egentlig hader jeg musikvideoer da jeg egentlig
syntes at de intet med musik har at gøre, det er
noget reklamegøgl der prøver at appelere til alt
andet end en egentlig stillingtagen til musikken.

Men skal det være, ja så kan det jo være noget
som den her:

Billy Joel - The River Of Dreams
http://www.youtube.com/watch?v=hSq4B_zHqPM

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 16-06-11 18:44

On 16 Jun., 22:05, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Egentlig hader jeg musikvideoer da jeg egentlig
> syntes at de intet med musik har at gøre, det er
> noget reklamegøgl der prøver at appelere til alt
> andet end en egentlig stillingtagen til musikken.

Jeg er nu ikke helt enig. Selvfølgelig bør fokus være på musikken, men
hvis der følger en lille historie med, og det ikke blot er kunsteren,
der lirer sangen af, så kan de være små kunstværker. Eksempelvis
"Together" hvor balletpiger og hiphop-drenge lærer hinanden
noget.Eller "Hooked on Classics", der har humor og er en masse
sammenklip, der i store træk passer til musikken. Det var så mine egne
eksempler. Men jeg sidder ikke længe og ser VH-1, MTV eller Voice TV.
Det er livet skisme for kort til.

> Billy Joel - The River Of Dreamshttp://www.youtube.com/watch?v=hSq4B_zHqPM

Absolut god. Både musik og video.

Mange hilsner
Michel

Fra : Fister

Dato : 17-06-11 18:01

Max laid this down on his screen :
> [...]

> noget reklamegøgl der prøver at appelere til alt
> andet end en egentlig stillingtagen til musikken.

Respekt! Jeg troede kun at det var mig der havde det sådan.

> Men skal det være, ja så kan det jo være noget
> som den her:

Elvis - Aloha from Hawaii
PF - The Wall

Fra : Fister

Dato : 17-06-11 18:03

> Elvis - Aloha from Hawaii
> PF - The Wall

Hov, Genesis - Land of Confusion kunne også være et bud.
Kai

Fra : John

Dato : 16-06-11 21:23

> Hvilken er jeres yndlingsmusikvideo?

Denne er i hvert fald én af dem: http://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914.

Ret godt lavet, og rimelig revolutionerede, da den kom frem!

John

Fra : Kert Rats

Dato : 17-06-11 12:50

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Denne er i hvert fald én af dem:
> http://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914.
>
> Ret godt lavet, og rimelig revolutionerede, da den kom frem!

Det er en af de bedste, jeg nogen sinde har set. Finurlig surrealistisk,
flotte animationer - og en tilpas simpel, men sød historie. Og sikke køn hun
er! Hvem spiller pigebarnet, der forvilder sig ind i tegneserien?

Venligst

Kert Rats

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-06-11 12:52

Kert Rats skrev:

>Hvem spiller pigebarnet, der forvilder sig ind i tegneserien?

Bunty Bailey

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 17-06-11 12:57

> Bunty Bailey

Tak for info.

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-11 06:44

[...]

Det har jeg slet ingen ide om...

Men disse er da så dejligt fjollede, så den bør da med...

Dizzy mans band - The Opera

http://www.youtube.com/watch?v=2JWT7rACq6g

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 17-06-11 01:35

On 16 Jun., 19:09, Michel Husted <michelsan...@gmail.com> wrote:
> Hej,
>
> Hvilken er jeres yndlingsmusikvideo?

Alanis Morissette - Thank You:
http://www.youtube.com/watch?v=OOgpT5rEKIU

Fra : Kert Rats

Dato : 17-06-11 12:54

"Jensen" <nondesperado@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Alanis Morissette - Thank You:
> http://www.youtube.com/watch?v=OOgpT5rEKIU

Jamen, hun har jo ikke noget tøj på

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-06-11 17:13

> [...]
>
> Pet Shop Boys: "Together" - http://www.youtube.com/watch?v=nej-Dj016Lo
>
> Musikken er fantastisk og bemærk, at man på intet tidspunkt ser de sky

Jeg ser ikke så mange musikvideoer, da jeg hellere vil lytte til musikken,
men skal det enbdelig være er jeg mest til det lidt "gakkede", så denne her
er ok
http://www.youtube.com/watch?v=OivnsTOB5AM

Denne er også OK, men det kan skyldes at jeg generelt er vhelt pjattet med
schweiziske Dead Brothers - så kom igen Disney
http://www.youtube.com/watch?v=Yja0N82IuYU&feature=related

Jan

Fra : Tom L

Dato : 19-06-11 04:50

Michel Husted <michelsanomi@gmail.com> wrote:
> Hvilken er jeres yndlingsmusikvideo?

Uden tøven må mit svar være Chemical Brothers, "Salmon Dance".

TomL

Fra : Tom L

Dato : 20-06-11 17:31

> [...]
>
> Pet Shop Boys: "Together" - http://www.youtube.com/watch?v=nej-Dj016Lo
>
> Musikken er fantastisk og bemærk, at man på intet tidspunkt ser de sky

De er der faktisk, i et meget kort glimt, omkring 3:41.

Og så er det vist kun Chris Lowe, der kan kaldes sky.