utidig indblanding stafetten
Fra : Ralph

Dato : 02-06-11 14:08

Jeg deltager ikke aktivt i stafetten - synes det er for forpligtende og
tidskrævende - derfor kan jeg godt forstå hvis I synes jeg er lidt for
meget. Men jeg har et forslag til et emne som jeg syntes var for godt til
ikke at dele

Gode personlige koncertoplevelser - bare en ide - undskyld.

--
Ralph

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-06-11 15:04

On 02-06-2011 15:07, Ralph wrote:
> Jeg deltager ikke aktivt i stafetten - synes det er for forpligtende og
> tidskrævende

Deltag du blot i stafetten. Er du 'uheldig' at få den, kan du da blot
sige nej, eller give den videre.
Som Max så rigtigt har skrevet, så er der ingen præcise regler.

Hilsen Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 02-06-11 15:38

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke at dele
>
> Gode personlige koncertoplevelser - bare en ide - undskyld.

Hej Ralph.
Du er sgu ikke utidig. Fint, at komme med forslag her.
Men det kræver nu ikke så meget, at deltage i stafetten. :)
Altid rart når gruppen bliver udvidet.
Så du får lige den her.
http://www.youtube.com/watch?v=cJR2kz573cc

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Martin Bak

Dato : 02-06-11 17:00

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du er sgu ikke utidig. Fint, at komme med forslag her.
> Men det kræver nu ikke så meget, at deltage i stafetten. :)

Nu er Ralph vist ikke ligefrem en udvidelse af gruppen. Han har så vidt jeg
husker været her i årevis. selv har jeg været her i +15 år.

Ingen regler er vist så meget sagt for stafetten aka dagens ord osv, lidt
regler er der dog, men vi er ikke så rigide.

Jeg kunne selv vældig godt tænke mig, at bidragydere gad at gøre sig den
ulejlighed at skrive i deres indlæg, hvad det er de linker til.

Jeg hører til den lille gruppe i Danmark med en særdeles begrænset
internetforbindelse. Det er mildt sagt irriterende at skulle loade
Youtubeklip til numre, som man ikke aner hvad er, og som viser sig at være
enten noget man kender glimrende i forvejen, eller som man decideret bare
ikke kan holde ud at høre på. Det er en af de væsentligste grunde til at jeg
er så lidt aktiv i stafetten for tiden. Jeg kan ikke vide om mine ideer
allerede er postet, uden først at lytte til de "anonyme" klip der er postet,
og det gider jeg ikke.
Så hermed en opfordring: Skriv for søren da hvad det er i linker til Det
ville gavne overblikket en hel del.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 02-06-11 17:04

> [...]
> postet, og det gider jeg ikke.
> Så hermed en opfordring: Skriv for søren da hvad det er i linker til

Det var her, festen stoppede for mit vedkommende:

Hele 8 klip uden beskrivelse!

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-06-11 17:07

On 02-06-2011 18:04, Martin Bak wrote:

> Det var her, festen stoppede for mit vedkommende:

Linket, til hvad og hvor???
Ja du der ofte er kritisk, hvad med at gå først??

Henning

Fra : Martin Bak

Dato : 02-06-11 17:31

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Linket, til hvad og hvor???
> Ja du der ofte er kritisk, hvad med at gå først??

Det er tydeligt, at jeg linker til et newsindlæg. Og skriver også at det var
det indlæg der blev dråben for mig. Jeg synes da ikke jeg plejer at være
kritisk? Har heller ikke nævt dette "problem" før nu, hvor en tråd gør det
naturligt at nævne det.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-06-11 17:35

On 02-06-2011 18:31, Martin Bak wrote:

> [...]
> kritisk? Har heller ikke nævt dette "problem" før nu, hvor en tråd gør det

Ja os se linket. Lad os se eksemplet. Det kan det ikke være rigtigt, at
man skal tage stilling til noget man ikke kan se!!!

Henning

Fra : Martin Bak

Dato : 02-06-11 17:48

> Ja os se linket. Lad os se eksemplet. Det kan det ikke være rigtigt, at
> man skal tage stilling til noget man ikke kan se!!!

Æh?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-11 17:46

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> var det indlæg der blev dråben for mig. Jeg synes da ikke jeg plejer at
> være kritisk? Har heller ikke nævt dette "problem" før nu, hvor en tråd

Jo, men der kommer ingenting på linket ??? - Ingen aner hvad det drejer sig
om

Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-06-11 17:57

Martin Bak skrev bl.a.:

> Det var her, festen stoppede for mit vedkommende:
> Hele 8 klip uden beskrivelse!

Linket virker ikke hos mig, men jeg tror at du tænker
på indlæg nr. 2 i tråden "Stafetten: Forældre og børn"
fra 24. maj 2011 21:59, som jeg selvfølgelig stadig
har liggende.

Der er i hvert fald 8 klip uden ret megen beskrivelse.

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-06-11 19:20

On 02-06-2011 18:57, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Linket virker ikke hos mig, men jeg tror at du tænker
> på indlæg nr. 2 i tråden "Stafetten: Forældre og børn"
> fra 24. maj 2011 21:59, som jeg selvfølgelig stadig
> har liggende.

Nr. 1 er Åge, han har to link.
Nr 2 er Åge, igen med to link.
Nr. 3 er Jan Kronsell, og han besvarer stafettens spørgsmål med 4 svar,
(stafetten er jo et dobbeltspørgsmål som jo lægger op til dobbeltsvar),
Kronsell således 8 link.

Max svarer Kronsell så positivt her:
Fin samling du har samlet her. Herligt at der er sådan en mangfoldighed
af dem. Tre af dem du har gang i hører i min verden til der hvor af-
kommet slet ikke lever op til ophavet. Men så er der lige Woody og
Arlo Guthrie, her har sønnen måske mere at byde på end faderen.

Jeg deltager lidt senere i stafetten, og igen som stafetten har lagt op
til, også med dobbeltsvar, dog kun 5 link.

Det er mig ubegribeligt hvad Martin Bak har fået ondt af. Og da specielt
når han ikke selv vil deltage i stafetten.
Men under alle omstændigheder efterlyser han en nærmere beskrivelse til
de enkelte link.
Det burde han også selv have givet.
Jeg har arkiveret tråden, hvis der skulle opstå flere spørgsmål.

Henning.

Fra : Max

Dato : 02-06-11 21:29

Hej Henning

> Det er mig ubegribeligt hvad Martin Bak har fået ondt af. Og da
> specielt når han ikke selv vil deltage i stafetten.

Jeg forstår udmærket Martin, i min verden er det ikke specielt
velopdragent at bringe link uden at fortælle hvad man linker til,
meget ofte springer jeg let og elefant oved den slags indlæg.

Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-06-11 21:35

> [...]
> velopdragent at bringe link uden at fortælle hvad man linker til,
> meget ofte springer jeg let og elefant oved den slags indlæg.

Jeg er helt enig - det er rart at få sat et navn og titel på den sang, man
linker til.

mvh Eva

Fra : Michel Husted

Dato : 04-06-11 04:54

On 2 Jun., 15:07, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
> Gode personlige koncertoplevelser - bare en ide - undskyld.

Tjah, jeg går ikke ofte til koncerter og ved ikke om dette kan
betragtes som en koncert, men jeg var til forpremiere på Melodi Grand
Prix i 2001, og min favorit var Slovenien:

Nusa Derenda: "Energy" - http://www.youtube.com/watch?v=yzXmzCMOLQY

Du er skam ikke for meget og skal ikke undskylde. Jeg springer også
stafetten over af og til, hvis jeg ikke har noget, der lige får
klokkerne til at ringe, eller hvis jeg ikke synes, jeg har tiden til
det, men man kan jo også deltage og fraskrive sig stafetten på
forhånd. Så har man måske givet lidt inspiration til andre, men det er
selvfølgelig helt op til dig.

Stafetten er selvfølgelig kun for sjov, men jeg tror, vi alle tager
den tilpas seriøst. Selv bruger jeg da nogle timer på at sidde og
lytte til de bud, der kommer, hvis jeg har den. Og hvis jeg har tiden
også, når jeg ikke har den. Også dem jeg på forhånd ved, jeg ikke kan
lide, for måske opdager jeg pludseligt at det kan jeg alligevel.

Sidst men ikke mindst: Jeg er helt enig med Martin. Brug nu lige de ti
sekunder det tager at skrive navn på kunsteren og sangens titel. Jeg
har flere gange tænkt på at skrive det, men er kommet bort fra det,
men jeg må indrømme, at jeg ofte springer de bud over, hvor der blot
står: "Hvad med denne: <link>". Eneste undtagelse er, når jeg selv har
stafetten, hvor jeg lytter til alle bud. Men det ville være super,
hvis det bliver en del af det uskrevne regelsæt for stafetten og i
øvrigt også, hvis man sender et indlæg om noget andet. Skriv lige
kunstner og titel...

Mange hilsner
Michel