Stafetten: Forældre og børn
Fra : Max

Dato : 24-05-11 21:00

Hej

Vi kender dem jo, børn der vil gå i far's eller mor's fodspor.

Far og datter som Frank Sinatra og Nancy Sinatra.
Far og søn som John Lennon og Julian Lennon.
Mor og datter som Judy Garland og Liza Mineli.
Og mange andre.

Alle tilfælde hvor børnene ikke, efter min mening, når
deres ophav bare til knæerne.

Jeg har så siddet og tænkt på tilfælde hvor barnet faktisk
slår ophavet, men kan bare ikke komme i tanke om nogen.

Så kære lyttere, frem med de store navne, så jeg kan blive
oplyst om at de rent faktisk findes.

Take it away.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-11 21:15

> Jeg har så siddet og tænkt på tilfælde hvor barnet faktisk
> slår ophavet, men kan bare ikke komme i tanke om nogen.

Jeg ved ikke rigtigt, måske her:

Her er sønnen: http://www.youtube.com/watch?v=90xKcMH8JZo&feature=related
(Kandis-Johhny)

Her er farmand: http://www.youtube.com/watch?v=n3uLQFRWGTs (Bjørn og
okay-Bjørn - kaldet Bjarne i ugebladet 7-tv-dage, tsk.tsk. hihi)

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-11 21:28

meddelelsen news:4ddc11a6$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Hvad med det her eksempel?

Sønnen (Bo Young):
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewartist&artistid=2807732

Farmand (Jodle Birge):
http://www.youtube.com/watch?v=fy0m2_CRUKc&playnext=1&list=PL042AAEA3D14096E8

HIlsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-05-11 21:53

> [...]
> slår ophavet, men kan bare ikke komme i tanke om nogen.
>
> Så kære lyttere, frem med de store navne, så jeg kan blive

Nu kan det jo altid diskuteres, hvem der er bedst, men her er far og søn:

Farmand: http://www.youtube.com/watch?v=wxiMrvDbq3s&feature=related
og sønnike med samme nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=r_HGDCj8hP0&feature=related

Far og datter.
Far: http://www.youtube.com/watch?v=VX5EuN2Axoc&feature=related
Datter: http://www.youtube.com/watch?v=Gpd5zbELZ1w&feature=related

Far og søn igen
Far først: http://www.youtube.com/watch?v=mEQOx5wD66E
Og sønnen: http://www.youtube.com/watch?v=3bRTHoP-H6o

og til sidst mor og datter:
Mor: http://www.youtube.com/watch?v=K5tZBV6EF54&feature=related NB! SAngen
starter ca. 2 minuter inde i klippet.
Datter: http://www.youtube.com/watch?v=aLtq7CwsgGM

Jan

Fra : Max

Dato : 24-05-11 22:11

Hej Jan

> Nu kan det jo altid diskuteres, hvem der er bedst, men her er far og
> søn:

Fin samling du har samlet her. Herligt at der er sådan en mangfoldighed
af dem. Tre af dem du har gang i hører i min verden til der hvor af-
kommet slet ikke lever op til ophavet. Men så er der lige Woody og
Arlo Guthrie, her har sønnen måske mere at byde på end faderen.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-11 06:59

> Hej Jan

.......og her er MARGITTA, godt nok sammen med sine døtre.
http://www.youtube.com/watch?v=NutaV2U2vPk&feature=related

Her er døtrene alene i "Schwesterhertz". Det er deres orkester hvor de nu
synger uden moaarrr:
Stilen er blevet lidt country-fiseret her:
http://www.youtube.com/watch?v=xdBh5_IJd8I&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-11 21:48

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan det jo altid diskuteres, hvem der er bedst, men her er far og søn:

> [...]

Ja det kan man da diskutere, men der er ingen tvivl om, at det er Woody der
har sat det største aftryk på amerikansk musikkultur og mange senere
kunstnere har indsunget hans sange og i øvrigt været inspireret af ham. Men
Arlo vil altid blive husket for Alice's Restaurant.

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-05-11 07:59

On 24-05-2011 21:59, Max wrote:

> Vi kender dem jo, børn der vil gå i far's eller mor's fodspor.

Aretha Franklin med "I Say a Little Prayer":
http://www.youtube.com/watch?v=STKkWj2WpWM&feature=related

Hendes far var egentlig også god. Han burde have praktiseret lidt færre
bønner - og lidt mere sang!!!
Præsten, 'the reverent' Clarence LaVaughn Franklin, synger her "Wings of
Faith":
http://www.youtube.com/watch?v=QZdnwaMrKH4

Så lidt, måske uventet fra min side, hollandsk slager, men fra den bedre
ende, hvis en sådan findes! :-|
Willeke Alberti er en af Hollands store slager-ikoner. Hun var i en
periode gift med fodboldspilleren Søren Lerby. Hendes fader var sangeren
Willy Alberti.
Da det er en genre jeg ikke kan vurdere, og da jeg ikke ved hvem jeg
foretrækker, så synger de her sammen i et gammelt nummer, "Fortæl Papa":
http://www.youtube.com/watch?v=7pzgdQGtwz0&feature=related

Er man til jazz, vil man måske foretrække faderen, Mose Allison. Her med
"Baby Let Me Hold Your Hand ":
http://www.youtube.com/watch?v=msb2H7905s0&feature=related

Hvis ikke jazz, så vælger man sikkert datteren Amy Allison, her med
"Sheffield Streets":
http://www.youtube.com/watch?v=SEVNlzqVhgg

Henning

Fra : Max

Dato : 25-05-11 11:17

Hej Henning

> Aretha Franklin med "I Say a Little Prayer":
> Præsten, 'the reverent' Clarence LaVaughn Franklin, synger her "Wings

Her må jeg blive dig et svar skyldig, jeg kan ikke sige at jeg
vil fortrække den ene frem for den anden.

> Da det er en genre jeg ikke kan vurdere, og da jeg ikke ved hvem jeg
> foretrækker, så synger de her sammen i et gammelt nummer, "Fortæl

Jeg hader barnestjerner, derfor kan jeg hverken lide faderen
eller datteren.

> Er man til jazz, vil man måske foretrække faderen, Mose Allison. Her
> Hvis ikke jazz, så vælger man sikkert datteren Amy Allison, her med

Her må jeg så sige at jeg absolut er til jazz.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-11 18:02

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Willeke Alberti er en af Hollands store slager-ikoner.

Var det i oldtiden?

Hilsen Åge

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 25-05-11 08:24
Fra : Max

Dato : 25-05-11 11:18

Hej Pernille

> Far: http://www.youtube.com/watch?v=c9AgioGirsM
> Datter: http://www.youtube.com/watch?v=BzdHxqwTO-4

Her vinder R&R.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-11 19:27

"Pernille Højgaard" <chezannette@hotmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Far: http://www.youtube.com/watch?v=c9AgioGirsM
> Datter: http://www.youtube.com/watch?v=BzdHxqwTO-4
>
> VH Pernille

Farmand vinder klart.

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-05-11 08:24

On Tue, 24 May 2011 21:59:39 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>slår ophavet, men kan bare ikke komme i tanke om nogen.
>
>Så kære lyttere, frem med de store navne, så jeg kan blive

Her skal der nævnes en af de største og datteren.
De synger sammen her:
http://www.youtube.com/watch?v=J2agB2S9x2Q

Sesvæære kan det ikke ske.

Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Max

Dato : 25-05-11 11:19

Hej Poul Erik

> Her skal der nævnes en af de største og datteren.

Her giver du jo selv svaret.

> Sesvæære kan det ikke ske.

Hun kunne ellers godt bruge lidt inspiration fra
den gamles unge dage.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-11 11:56

> Hun kunne ellers godt bruge lidt inspiration fra
> den gamles unge dage.
>
> --
> Mvh
> Max

Endnu et grimt eksempel på kvalmende amerikansk følelses porno, når det er
allerværst

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-05-11 10:22

Her skal Sebastian og datter også med.
http://www.youtube.com/watch?v=5TQcVUMBbLo
Sara Grabow
http://www.youtube.com/watch?v=TDvwTm1T-4k

Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-11 11:39

> [...]
> slår ophavet, men kan bare ikke komme i tanke om nogen.
>
> Så kære lyttere, frem med de store navne, så jeg kan blive

Hej Max

Her bliver vi nok ikke helt enige... Faktisk syntes jeg, at Nancy var langt
bedre end farmand. Om ikke andet, da så en pige med ben i næsen, og helt
sikkert en egen vilje... Men dog ikke stærk nok til at modstå faderens
muligheder for repressalier.... Nu får jeg så også skyld for at svine en
stor kunstner til, for det var ikke med Nancy's gode vilje, at hendes album
" Sugar " blev til.... Som jo mest af alt, tjente som en reklame for
heroin... Som hendes far jo efter sigende, skulle have været dybt involveret
i... Her er hun med Sugar Town..

http://www.youtube.com/watch?v=pjsh2j7W6Bo

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-11 12:49

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Her bliver vi nok ikke helt enige... Faktisk syntes jeg, at Nancy var
> langt bedre end farmand.

Endnu et bevis på fremskreden tonedøvhed?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-11 12:10

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Endnu et bevis på fremskreden tonedøvhed?

Jamen det bliver jeg jo nødt til at lære at leve med...
Men bare jeg ikke bliver så indskrænket som dig...
Klarer jeg det nok også )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-11 08:36

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu et bevis på fremskreden tonedøvhed?

Hvis ret skal være ret, så er tonedøvhed ikke grunden, fakrisk tvært imod.
Tone for tone synger Nancy faktisk mere rent end farmand, men så er alt også
sagt. Alt det som gør Frank til en af de store, som sjæl, indlevelse,
variation, klangfarve... ja, alt dette mangler datteren totalt.

Fra : Max

Dato : 25-05-11 15:23

Hej Benny

> [...]
> alt, tjente som en reklame for heroin... Som hendes far jo efter
> sigende, skulle have været dybt involveret i... Her er hun med Sugar

Uha da, tænk sig at du sviner nogen sådan til, noget du har så
travlt med at bebrejde andre, skam dig Benny.

Nu kender jeg hverken Frank eller Nancy, så jeg har kun deres
optræden på scenen at forholde mig til, og det kan da godt være
at det er noget personligt, men når jeg høre navnet Nancy, ja så
dukker der navnet Lee op, og så melder kvalmen sig.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-11 11:54

> [...]
> at det er noget personligt, men når jeg høre navnet Nancy, ja så
> dukker der navnet Lee op, og så melder kvalmen sig.

Bare rolig Max, jeg skammer mig ikke.. For jeg skrev jo...

" Efter sigende... " Og det kan vel næppe komme bag på nogen,
at deres by var delt i to... En Sinatra del, samt en Dean Martin del.
Og ingen af dem, skulle trods deres klare talenter, være nogen,
som historie bøgerne hylder for andet, end deres sang og skuespil.
Resten af dem, havde de vist gerne været foruden....

Jamen det gør der også hos mig, men det er så bare Hazelwood.
Og det vækker ingen kvalme følelser hos mig.

M.V.H....Benny..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-05-11 17:08

>"Max" skrev i meddelelsen
>Take it away.

OK.

Her er faderen Tim Buckley:
http://www.youtube.com/watch?v=MgNxopvE3ro

Og her er sønnen Jeff Buckley:
http://www.youtube.com/watch?v=T4UgVari26U&playnext=1&list=PL4641EFB3150F0C50

Om den ene var bedre end den anden er jo en smags sag.
Jeg synes nu de var gode begge to.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 25-05-11 20:55

Hej Per

> Her er faderen Tim Buckley:
> Og her er sønnen Jeff Buckley:
> Om den ene var bedre end den anden er jo en smags sag.
> Jeg synes nu de var gode begge to.

Jeg må sige at jeg kender ingen af dem godt nok til at have
dannet mig en personlig mening, men trist at de også havde
en kort levetid til fælles.

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 25-05-11 14:13

On 24 Maj, 21:59, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej
>
> Vi kender dem jo, børn der vil gå i far's eller mor's fodspor.

Jamen et par oplagte bud, der vist mærkeligt nok ikke er dukket op:

Verdens nok værste video, men musikken fejler intet. Han var et
overset musikgeni, der desværre først efter sin død blev krediteret
for dette:
Tommy Seebach: "Apache" - http://www.youtube.com/watch?v=yo4glASbEh4

Sønnen er ok, men jeg er til farmand:
Rasmus Seebach: "Natteravn" - http://www.youtube.com/watch?v=QFtnV6pMqvA

Den lune gavflab skal da med. Mit højreben er ustyrligt. Det er f.....
guf:
Kim Larsen: "Kringsat af fjender" - http://www.youtube.com/watch?v=n2xndNNnDwM

Sønnen - tjah - ok:
Sylvester (Larsen): Silver Dollar - http://www.youtube.com/watch?v=Cn3nzYsSOww

Og her en meget smuk sang med far og datter (indspillet efter farens
død):
Natalie & Nat Cole: "Unforgettable" - http://www.youtube.com/watch?v=v0BiXcDdkCk

Den får nakkehårerne til at rejse sig, men på den gode måde. Smukt!!!

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 25-05-11 21:26

Hej Michel

> Verdens nok værste video, men musikken fejler intet. Han var et
> overset musikgeni, der desværre først efter sin død blev krediteret
> for dette:

Jo, musikken fejler alt, og hans geni kan jeg bestemt ikke få
øje på.

> Sønnen er ok, men jeg er til farmand:

Han kan i det meste undskylde sig med at han er arvelig belastet.

> Kim Larsen: "Kringsat af fjender" -
> Sylvester (Larsen): Silver Dollar -

Det må være svært for en søn at leve op til sådan en far, og
derfor kan jeg godt forstå han vælger en anden måde at
tackle tingene på, det gør sammenligningen svær. Men på
grund af min opvækst, ja så satser jeg nok på faderen,
selvom han i perioder har det med at forfalde til det
husmodervenlige.

> Og her en meget smuk sang med far og datter (indspillet efter farens
> død):
> Natalie & Nat Cole: "Unforgettable" -

Det lyder som om datteren har mere brug for dollars end
respekt for sin far.

Som straf for disse to rædsler, Tommy og Nathalie, får
du overdraget stafetten.

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 25-05-11 15:03

On 25 Maj, 22:26, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Som straf for disse to rædsler, Tommy og Nathalie, får
> du overdraget stafetten.

Den havde jeg ikke lige set komme. Men jeg siger naturligvis tusind
tak for æren.

Jeg er dybt uenig i, at Tommy Seebach ikke var et musikgeni. Jeg har
da 11cd'en med alle hans albums på hylden, og hans album fra 1976,
"Wheels", er noget af det mest geniale, jeg har hørt. Flotte
instrumentaludgaver at kendte sange i original indpakning. Jeg synes
stadig, det var synd, at han ikke blev hyldet før sin alt for tidlige
død. Han kom sig aldrig efter bundplaceringen i Melodi Grand Prix i
1993, selv om melodien var smuk.

Og jeg synes altså, at "Unforgettable" er køn i duo-versionen. Dollars
eller ej.

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-05-11 22:18

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg er dybt uenig i, at Tommy Seebach ikke var et musikgeni.

Det har du da lov til at mene, men omvendt gør det ham ikke til et geni. Han
var efter min mening en habil suppe-steg og is musiker uden den store
stemme.

Fra : Max

Dato : 25-05-11 22:44

Hej Michel

Det er komplet ligegyldigt om du er uenig eller
ej, du hænger på stafetten, så brug din energi
på det :)

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-11 11:57

> [...]

1993, selv om melodien var smuk.

Og jeg synes altså, at "Unforgettable" er køn i duo-versionen. Dollars

Jeg kan da kun erklære mig, i rimelig grad enig...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-11 12:41

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Tommy Seback var et musik-geni, som sønnen slet ikke kan måle sig med.
Sønnen er en meget dårlig musiker, der ikke kan hverken spille ordentligt
eller synge ordenligt.
Det er ganske forfærdeligt at høre på. Han hører til dem som skriger og
skråler og ikke aner hvad en "melodi" er for noget. Lyt til en af hans
"sange" og du kan overhovedet
ikke synge ern sisse med på noget som helst, selv om du har hørt sangen en
halv million gange. Der er ikke hovede eller hale på noget af hans larm. Du
er højst blevet døv.
Det er sån lige min mening om ham. Jeg har endda prøvet at moderere min
udtalelse lidt, så den ikke skulle fornærme nogen.