Mand og kone synger en lille sang sammen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-05-11 22:57

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-05-11 23:41

On 20-05-2011 23:56, Åge Halldorsson wrote:
> http://www.youtube.com/watch?v=3xEnOMSDW-4&feature=related

Emmerich Kálmán blev født under det Østrig-Ungarn'ske storrige, og er
mere østriger end ungarer, Operetten her, er da også komponeret i Wien,
hvor den havde premiere på Johann-Strauß-Theater den 17. november 1915.

Hvis du er til den slags musik, hvorfor så i denne ualmindelig elendige
kitsch'ede udgave, og ikke i en ægte??? Rieu er slem, men dette er værre.

Ægtemanden vil jeg slet ikke kommentere, men Helene Fischer er
sædvanligvis udmærket, men synge operette det kan hun ikke. Så lad hende
fortsætte med den tyske schlager.

Henning. :-|

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-05-11 00:21

On 21-05-2011 00:41, Henning Jensen wrote:
> Emmerich Kálmán blev født under det Østrig-Ungarn'ske storrige, og er
> mere østriger end ungarer, Operetten her, er da også komponeret i Wien,
> hvor den havde premiere på Johann-Strauß-Theater den 17. november 1915.

Jeg retter gerne mine egne faktuelle fejl når jeg opdager dem - og
premiere-datoen var en fejl. :-|

"Gräfin Mariza" hvor "Komm mit nach Varasdin" er fra, havde premiere på
'Theater an der Wien' den 28. Februar 1924.

Set fra dansk side var det en spændende premiere, for selveste Max
Hansen havde rollen som Baron Kolomán Zsupán.
Og ved gud om ikke der ligger en video på YouTube, fra operetten fra
dengang med Max Hansen, som her synger en af sangene operetten:

http://www.youtube.com/watch?v=bLSPav_k9SY

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-11 09:27

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg retter gerne mine egne faktuelle fejl når jeg opdager dem

Godt Henning.- Du er en rigtig guttermand
http://b.bimg.dk/node-images/476/620x355-c/476646-en-rigtig-guttermand--.jpg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-11 09:25

> Hvis du er til den slags musik, hvorfor så i denne ualmindelig elendige
> kitsch'ede udgave,

Udgaven er da formidabel god

> og ikke i en ægte??? Rieu er slem, men dette er værre.

Rieu er da nok verdens mest professionelle hvad angår klassisk musik. Jeg
ved ikke hvad der skulle vælre af højere klasse

> Ægtemanden vil jeg slet ikke kommentere, men Helene Fischer er
> sædvanligvis udmærket, men synge operette det kan hun ikke. Så lad hende
> fortsætte med den tyske schlager.

Jeg synes da det i den grad lyder fantastisdk godt.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-05-11 12:52

On 21-05-2011 10:25, Åge Halldorsson wrote:

> Udgaven er da formidabel god

Jeg holder meget af operette, men genren er helt uudholdelig, hvis
sangerne ikke kan synge.
Selv du må da kunne høre forskel på eksemplet her med Heiko Reissig og
Anna Maria Kaufmann, og så det eksempel du kom med.

http://www.youtube.com/watch?v=YZwUQoTSDDs&feature=related

Og igen: Helene Fischer er god til tysk slager, men absolut ikke god til
operette og anden "skønsang".
Hvis du kan li' operette, så kom med nogle seriøse link, så skal jeg
kommentere dem.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-11 13:17

> Selv du må da kunne høre forskel på eksemplet her med Heiko Reissig og
> Anna Maria Kaufmann, og så det eksempel du kom med.
> http://www.youtube.com/watch?v=YZwUQoTSDDs&feature=related

Jeg kan i hvert fald høre så meget, at ovenstående klip er en meget ringe
udgave af sangen. De virker skabede når de synger -
meget amatøragtigt. Og så kan jeg ikke lide stemmerne. Og de passer heller
ikke sammen. Og de synger sangen for hurtigt.
Udgaven med Johannes Kalpers
http://www.swr.de/sonntagabend/moderatoren/-/id=3440774/nid=3440774/did=3598914/lobhg/index.html
(Kendt fra SWF-fernsehens "Søndagstur - en musikalsk slagerrejse") er meget
bedre. Han er en musiker som gerne vil have den
mere seriøse musik ud til et bredere publikum. Her giver han sangen, sammen
med Martina Dorak. her er tale om kvalitet.
http://www.youtube.com/watch?v=Tp-9X50qz3M

> Og igen: Helene Fischer er god til tysk slager, men absolut ikke god til
> operette og anden "skønsang".
> Hvis du kan li' operette, så kom med nogle seriøse link, så skal jeg
> kommentere dem.

Hun synger glimrende operette på et meget højt plan, men Flori er nok lidt
for pjattet i sin stemme, til denne sang.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-05-11 13:27

On 21-05-2011 14:17, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> meget amatøragtigt. Og så kan jeg ikke lide stemmerne. Og de passer
> heller ikke sammen. Og de synger sangen for hurtigt.

Ja må erkende, at du er til Hansi og kun Hansi. Det er noget du kan forstå.
For dig: kvalitet på et højt plan.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-11 14:18

> Ja må erkende, at du er til Hansi og kun Hansi. Det er noget du kan
> forstå.
> For dig: kvalitet på et højt plan.

Nej, Eva Lind (en meget kendt operasangerinde) synger også rigtigt godt. Det
var hende der var med-studievært i slagershowet "Strasse der lieder", sammen
med Gothilf Fisher.
Her giver de et dejligt stykke musik sammen uder ledelse af Gothilfs
orkester "Fisher-chor":
http://www.youtube.com/watch?v=h1FbPAxPEWw&feature=related
Kan du høre, det er kvalitet

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-05-11 18:05

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> operette og anden "skønsang".
> Hvis du kan li' operette, så kom med nogle seriøse link, så skal jeg

Hej Henning

Hvor blev billederne af... ?

Dit klip der, vil formodentligt næppe blive nogen større success i et TV
show, om så de sang 100 gange bedre, end de egentligt gør... tror du på det
? Skal jeg se det på TV, vil jeg give Åge ret, så vinder hans indslag... Jeg
syntes nu slet ikke de sang så dårligt... Og så igen... Fordi der var nogen,
som var gode engang, betyder det vel ikke, alle andre skal lade være.... Så
jeg vil da sige... Hyld dem der lever, og lad de andre hvile i fred.

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-11 18:28

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Fordi der var nogen, som var gode engang, betyder det vel ikke, alle andre
> skal lade være.... Så jeg vil da sige... Hyld dem der lever, og lad de
> andre hvile i fred.
>
> M.V.H....Benny..

Ja, jeg synes godt nok han bevæger sig ret meget rundt i fortiden.
Jeg synes ikke man skal forherlige det fortidige, bare fordi det er
fortidigt. Det skal være fordi det er godt - og noget nyt kan jo godt være
bedre.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-11 07:03

meddelelse news:4dd947aa$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg synes ikke man skal forherlige det fortidige, bare fordi det er
> fortidigt. Det skal være fordi det er godt - og noget nyt kan jo godt være

Nå ja, men sådan har vi vel alle vores små særheder....
Du trasker jo også lidt rigeligt i schlager...
Hvorfor elsker folk at synge under bruseren... ?
Der er ingen kritik, og man bliver så glad af at synge...
Musik skal skabe glæde, ikke vække alle kritikergener.
Som vist før sagt, alle fugle synger med deres næb..

Som man siger om den barmfagre blondine....
Det er ikke en stor sangfugl der bor i hendes bryst...
Men den bor Fandme Smukt )))

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-11 18:34

On 22-05-2011 19:04, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> som var gode engang, betyder det vel ikke, alle andre skal lade være.... Så
> jeg vil da sige... Hyld dem der lever, og lad de andre hvile i fred.

Operette er komponeret af en komponist. Der er skrevet noder og et
partitur, og det forsøger sangere og musikere at fortolke, og så vidt
mulig opføre/udføre til det bedste.

Åge skal have alt ned i sine TV-SCHLagershows-rammer, og det er
selvfølgelig også ok - men så er hans eksempel ikke operette.
At en fastansat TV-show-vært og hans kone synger et nummer til en
misforstået ballet, gør det ikke til operette.
Og derfor er operette så åbenbart heller ikke en genre, der kan drøftes
med Åge.

Så jeg vil fortsætte med at blive på Åges høje SCHLager-plan, og glæde
mig over Hansi.
Jeg søger i øvrigt et link til YouTube, til et nummer hvor Hinterseer
selv synger foran et orkester, og ikke nøjes med at stå at mime. Kan du
hjælpe?

Hilsen Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-11 18:51

> Jeg søger i øvrigt et link til YouTube, til et nummer hvor Hinterseer selv
> synger foran et orkester, og ikke nøjes med at stå at mime. Kan du hjælpe?
>
> Hilsen Henning.

Nej, jeg fortrækker playback, så undgår man alle småfejl.
Så det ved jeg ikke noget om.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-11 18:58

On 22-05-2011 19:50, Åge Halldorsson wrote:

> Nej, jeg fortrækker playback, så undgår man alle småfejl.
> Så det ved jeg ikke noget om.

Er der overhovedet nogen der har hørt ham synge? Er han ren fabriksmusik?
Du må da kunne henvise til et link hvor han selv synger???

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-11 19:25

> Er der overhovedet nogen der har hørt ham synge? Er han ren fabriksmusik?
> Du må da kunne henvise til et link hvor han selv synger???
>
> Henning

Jamen jeg aner ikke hvornår han selv synger. Det sker vist for det meste i
"Musikantenstadl". Det afsløres jo når han siger "danke", hvis en
publikummer løber op med en blomst til ham, mens han synger.
Det er jo ikke usædvanligt at dame-mennesker gør det.

Måske her: http://www.youtube.com/watch?v=6WpKTapqy5E

Men skal vi ikke lige have hans "Hænde zum himmel" som gik hen og blev
Danmarks største salgs-hit i sommeren 2010. Her syngens den som afslutning
på "Musikantenstadl", hvor alle sangerne giver den, som udgangssang. Her er
ymeren bred: http://www.youtube.com/watch?v=k3Qb_lpdLlg

Og her kan vi høre at "Ski Twist" også kan synges af andre end Hansi
Hinterseer: http://www.youtube.com/watch?v=K16Y4e9G_bo&feature=related

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-11 07:50

> [...]
>
> Er der overhovedet nogen der har hørt ham synge? Er han ren fabriksmusik?
> Du må da kunne henvise til et link hvor han selv synger???

Ja...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-11 19:11

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Åge skal have alt ned i sine TV-SCHLagershows-rammer,

Halloooo! haaaaalooooo! - Mage til inkompetance skal man da lede længe
efter.

Med den tilsyneladende interesse for klassisk musik er det da utroligt hvad
man skal læse. Alt ned i slager-rammer.

Eva Lind, kendt fra slagershowet "Strasse der lieder", er en af verdens mest
populære og skattede operasangerinder, på niveau med Andre Rieu.
Hun har sunget i verdens største operahuse, helt til New York, i måske 30
år.
Også Johannes Kalpers, kendt fra slagershowet "SonntagsTour - en musikalsk
slagerrejse" er et kendt navn indenfor klassisk musik. Han har også sunget i
operahuse.

At disse sangere skråstreg sangerinder indenfor klassisk musik samtidig
bestyrer slagershow, bevidner jo deres alsidighed og musikalske dygtighed.

At dette skulle være slagermusik er langt ude. Værså god, et dejligt stykke
klassisk musik
(i Hennings såkaldte slager-rammer???). Vi giver ordet skråstreg sangen til
Johanns Kalpers og Eva Lind:
http://www.youtube.com/watch?v=H3LY20zupR8

.................. Værsågod, mere slager-rammer. Johannes Kalpers til Die
Johann Straus Orcestra under ledelse af Andre Rieu
http://www.youtube.com/watch?v=H7DP2EPSJPM

...............og her er Eva Lind med Elisabeth serenasden, i en optagelse
fra Saarlands slagershow "Kein Schöener Land".
http://www.youtube.com/watch?v=7-iKpzC__Fk

Uforståeligt hvor Hennings "slager-rammer" er henne her ???

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 22-05-11 20:31

> Jeg søger i øvrigt et link til YouTube, til et nummer hvor Hinterseer selv
> synger foran et orkester, og ikke nøjes med at stå at mime. Kan du hjælpe?

Til hans kæmpe koncerter i hjembyen Kitzbühel hver sommer, bliver der med
garanti sunget live! Det bliver der derimod sjældent i TV-shows!

Amore Mio: http://www.youtube.com/watch?v=TYPS3gXjOYM

John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-11 07:49

> [...]
> synger foran et orkester, og ikke nøjes med at stå at mime. Kan du hjælpe?

Hej Henning...

Jamen stik en musiker alle sangene fra Landmandsliv og lad ham fortolke dem.
Lad ham så se Landmandsliv, og igen fortolke alle numrene...
Jeg er helt sikker på, de vil være meget forskellige...

Indrømmet, jeg ville aldrig nogensinde drømme om at gå ind og se Svanesøen.
Men jeg ville uden tvivl kunne snuppe mig selv i at nyde musikken derfra...
Altså er jeg ikke en pind bedre end Åge. Det må jo så også være Helligbrøde.

Nej der kan jeg ikke hjælpe dig. Men du har lige haft 2 chancer for at
opleve det " Live ".
Men at Hansi altid har været glad for at synge, det kan du få at vide alle
steder....
Også at han er god til det... Og bestemt også, at han godt kan synge andet
end Schlager.
Spørg bare på hotellerne alle de steder hvor han har deltaget i
skikonkurrencer...
Han er vist slet ikke kedelig ))))

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 22-05-11 20:24

> Og igen: Helene Fischer er god til tysk slager, men absolut ikke god til
> operette og anden "skønsang".

Hvis dette ikke er "skønsang", så ved jeg sgu ikke!
http://www.youtube.com/watch?v=AHwA6LuzB1U

John

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-05-11 20:56

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis dette ikke er "skønsang", så ved jeg sgu ikke!
> http://www.youtube.com/watch?v=AHwA6LuzB1U
>

> John

Nu finder Henning nok eller eller anden gammel oldemor, der har sunget den
bedre *GG*

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-11 21:03

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Nu finder Henning nok eller eller anden gammel oldemor, der har sunget den
> bedre *GG*

> mvh Eva

Er det det man kalder "Oldemor-musik? - Måske "Rolling Oldemor", hehe

Arrrhhh. lidt oldemor-musik her: http://www.youtube.com/watch?v=mk1LIOyFpiw

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-11 21:51

On 22-05-2011 21:56, Eva Schmidt wrote:

> Nu finder Henning nok eller eller anden gammel oldemor, der har sunget
> den bedre *GG*

Nej du...
Jeg vil lade jer forsætte i de genrer i ved så meget om. Og fremover
koncentrere mig om Hansi.
Det er et område der er nemt at ha' forstand på.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-11 22:08

> Jeg vil lade jer forsætte i de genrer i ved så meget om. Og fremover
> koncentrere mig om Hansi.
> Det er et område der er nemt at ha' forstand på.
>
> Henning.

Ja, han er meget dominerende på slager-fronten.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-11 07:52

> [...]
> koncentrere mig om Hansi.
> Det er et område der er nemt at ha' forstand på.

Jamen det kommer an på... Hvad mener du med " Have forstand på " ????

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 22-05-11 20:21

> Ægtemanden vil jeg slet ikke kommentere, men Helene Fischer er
> sædvanligvis udmærket, men synge operette det kan hun ikke. Så lad hende
> fortsætte med den tyske schlager.

Ja, nu er det jo også for år tilbage. Det er faktisk Helene Fischers (eller
Helen Fisher, som hun blev kaldt i det show) allerførste TV-optræden i 2005!
Og hun synger da fantastisk! De skulle bruge én til at synge duet med
Florian, og det blev så Helene Fischer!

Hun har jo i den grad udviklet sit talent siden, og hun har prøvet at synge
sange fra andre genrer også! Os der var til koncert i Herning forleden,
kunne da opleve en meget alsidig Helene, der sang både schlager, Queen og
Lady Gaga! Bare for at nævne lidt af det! Og det hele var godt!

Hun har et enormt talent, og kan sagtens synge andet end schlager! Nu er det
schlager jeg bedst kan lide, så for min skyld behøver behøver hun ikke
andet. Hun har jo et kæmpe publikum inden for det alene!

John