Det nye hit er bedre
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-05-11 20:41

De vandt jo overbevisende med deres hit i 2010, som de bedste nye tyske
musik-talenter.
"Nachwuchswettbewerb" nytårsaften, med denne sang. de MellemEuropæiske
lande gav den 59% af stemmerne.
http://www.youtube.com/watch?v=pMGHV8HkzdA&feature=related

MEN den nyere sang med dem, er da noget bedre. Den her:
http://www.youtube.com/watch?v=fqVOKpf7H4Q&feature=related

Det burde have været den der vandt. Hvad siger i ?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-05-11 20:50

meddelelsen news:4dcae648$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Harmonika er faktisk blevet ret populært blandt de nye talenter.

Her giver en af de nye talentgrupper et ABBAnummer også med harmonika:
http://www.youtube.com/watch?v=SzhbZ2i1pXU&feature=related

og de her nye talenter kører også løs med 2 harmonikaer.
http://www.youtube.com/watch?v=L90OgSLRB0w&feature=related

Hvad synes i om den harmonika-trend indenfor populærmusikken ? - især
blandt de unge.
Bare det ikke overdrives, så går det vel

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-05-11 21:00

On 11-05-2011 21:40, Åge Halldorsson wrote:

> MEN den nyere sang med dem, er da noget bedre. Den her:
> http://www.youtube.com/watch?v=fqVOKpf7H4Q&feature=related

Det var dog forfærdeligt at høre på. Hvis ikke linket kom fra dig, havde
man troet at det var en spøg.

Så lad os hellere høre nogle som kan synge sådan en sang:

http://www.youtube.com/watch?v=B_beS2SauHE&feature=related

Henning

Fra : Carl Drud

Dato : 11-05-11 21:27

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> writes:

> Det var dog forfærdeligt at høre på. Hvis ikke linket kom fra dig,
> havde man troet at det var en spøg.

Uanset hvor det kom fra kan der kun være tale om en spøg.

> Så lad os hellere høre nogle som kan synge sådan en sang:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=B_beS2SauHE&feature=related

Herligt gensyn

--
Carl

Fra : John

Dato : 12-05-11 19:08

> MEN den nyere sang med dem, er da noget bedre. Den her:
> http://www.youtube.com/watch?v=fqVOKpf7H4Q&feature=related
>
> Det burde have været den der vandt. Hvad siger i ?

De er nøjagtig lige ringe! Ganske forfærdeligt! Jeg er glad for tysk
schlager, og ser derfor også gerne bl.a. Musikantenstadl, men når der går
for meget volksmusik i den, står jeg af! Der er dog visse former for
volksmusik, der er ganske udmærket, f.eks. Marc Pircher. Han laver virkelig
noget musik med gang med hans harmonika! I dette klip tager han et par
kendte klassikere under behandling Bl.a. Andrea Berg's "Du Hast Mich
Tausendmal Belogen": http://www.youtube.com/watch?v=_P9WjCk2T0s

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-05-11 19:59

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> I dette klip tager han et par kendte klassikere under behandling Bl.a.
> Andrea Berg's "Du Hast Mich Tausendmal Belogen":

Normalt er jeg ikke meget for harmonika. Det er lidt for
ældre-damer-i-gamle-folkedragt-agtigt. Jeg skulle nok have skrevet at dert
nye hit er mindre dårligt end det første.

Men March Piercher spiller wældigt på harmonika, når det nu endelig skal
være. Jeg foretrækker trompeter og saxofoner.

March Piercher har dog fået tag på en gewaldig masse gode hits, som han
kyler ind i et potpouri.

Den første var "DamDam", som Isartaler Hezen jo normalt spiller. Jeg kan dog
ikke finde den med dem.
Vi nupser et af deres sidste nye hit til erstatning. her er "RuckSuck":
http://www.youtube.com/watch?v=I2DCfaPmEeM

Den næste var "Viva Colonia". den kender vi jo med Höhner:
http://www.youtube.com/watch?v=KYFylXTYtac&feature=related

Så kom der virkelig "godaw". Han spillede "Eine neue Liebe ist wie ein neues
Leben", som vi kender med Jürgen Marcus.
Huuu hej, hvor der er gang i den: http://www.youtube.com/watch?v=fYr4IV0YSQI
Der er så meget "godaw" i den at vi blive nødt til at lade ham fortsætte.
Nu må vi have "Ein Festival der Liebe":
http://www.youtube.com/watch?v=_GAdtBK5d3s&feature=related
Det er noget af det bedste musik på joprd, som nogensinde er skabt. I
Guder! hvor det lyder godt. Men han er jo også stadig vildt populær.

Så var der gang i Lollies, med deres "Wahnsinn". Den er også wældig. skal
vi sige "hölle hölle"?: http://www.youtube.com/watch?v=H_1VtX1XCRs

Så sluttede han af med den anderledes "Hände zum himmel". Den som Kolobris
synger: http://www.youtube.com/watch?v=H_1VtX1XCRs

Slutteligt går jeg ud fra at TREKWALDER lige er dig:
http://www.youtube.com/watch?v=xPhEAUvO674

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-05-11 20:07

meddelelsen news:4dcc2df3$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så sluttede han af med den anderledes "Hände zum himmel". Den som Kolobris
> synger: http://www.youtube.com/watch?v=H_1VtX1XCRs

JA DE GØR. Her er den: http://www.youtube.com/watch?v=Vvkeq4nDKhA

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 12-05-11 20:14

> Slutteligt går jeg ud fra at TREKWALDER lige er dig:
> http://www.youtube.com/watch?v=xPhEAUvO674

Ja, de kan da sagtens gå an, men de klip du vist med Marc Pircher er mange
gange bedre! Han er den bedste harmonikaspiller jeg kender! Og ja, han er
mega-populær! Der var et program med ham på DK 4 sidste weekend, og han er
virkelig meget på farten. Over 200 dage om året!

Og så er der jo også Florian Silbereisen. Der er ikke så mange klip med ham
på YouTube. Fandt dog denne: http://www.youtube.com/watch?v=hzs09vo40iY.
Godt at han siden har er blevet klippet Men at man virkelig mestrer det
instrument, beviste han til fulde i Horsens i marts!

John