Stegeso i Lidt til 199
Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-07-11 13:38

Jeg har i mange år gerne ville have en stegeso, men den gamle type i ler
har ikke været til at opdrive.

Nu har Lidl en, som ganske vist ikke er i ler, men som har mange af de
samme egenskaber:

http://www.lidl.dk/cps/rde/xchg/SID-EC53A244-697B0F39/lidl_dk/hs.xsl/index_7816.htm
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Gamle

Dato : 28-07-11 14:38

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> ler har ikke været til at opdrive.
>
> Nu har Lidl en, som ganske vist ikke er i ler, men som har mange af de

Prøv at kigge hér.
http://www.hwl.dk/soeg.aspx?searchstr=stegeso&gclid=CLTdhf6TpKoCFUUYzQodkg00Ww

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 28-07-11 14:42

Gamle wrote:

> Prøv at kigge hér.
> http://www.hwl.dk/soeg.aspx?searchstr=stegeso&gclid=CLTdhf6TpKoCFUUYzQodkg00Ww
>
> Mvh.
> Torben

Her er en det halve indhold
http://www.imerco.dk/Default.aspx?ID=6171&ProductID=4029466000153

Mvh.
Torben

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-07-11 16:32

In news:4e315835$0$541$c3e8da3$de690749@news.astraweb.com,
Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> typed:
> Jeg har i mange år gerne ville have en stegeso, men den gamle type i
> ler har ikke været til at opdrive.

Det passer altså ikke. Vi har fået mange reklamer i de seneste måneder, hvor
der var en Römertopf til salg. Man skal bare kigge de rigtige steder, og
finde de rigtige isenkræmmere.

> Nu har Lidl en, som ganske vist ikke er i ler, men som har mange af de
> samme egenskaber:
>
> http://www.lidl.dk/cps/rde/xchg/SID-EC53A244-697B0F39/lidl_dk/hs.xsl/index_7816.htm

Jeg havde selv en ægte Römertopf for mange år siden, og den var simpelthen
uforlignelig. Desværre gik den i stykker.

Uden at ville gøre mig klog på det, så tror jeg netop at det er
"hemmeligheden" ved en stegeso, at den er lavet af uglaseret ler. Jeg kan
ikke begrunde hvorfor jeg tror det, men jeg ville aldrig købe den i Lidl. Så
hellere en Römertopf igen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-07-11 16:33

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen
> Jeg har i mange år gerne ville have en stegeso, men den gamle type i ler
> har ikke været til at opdrive.

" Ikke til at opdrive " siger du.
Stegeso i ler er på tilbud i fakta ca én gang om måneden til omkring 100 kr.
bortset fra det så kan jeg ikke fornemme den store forskel i resultatet ved
brug af stegeso i henholdsvis ler og glas.
Jeg har begge dele, og et tilfældigt lågfad i metal er nok også ligeså godt.
Hvis du virkeligt gerne vil have i ler og ikke kan finde en må du komme og
afhente min for en sixpack

Steen

Fra : Hauge

Dato : 28-07-11 17:18

Den 28-07-2011 14:38, Kurt Hansen skrev:
> Jeg har i mange år gerne ville have en stegeso, men den gamle type i ler
> har ikke været til at opdrive.

Så hold øje med Aldi, de har til tider haft sådan en i ler.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 28-07-11 17:21

Den 28-07-2011 18:17, Hauge skrev:
> Så hold øje med Aldi, de har til tider haft sådan en i ler.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_26/OFF13.SHTML

Ikke længe siden.

Mvh Hauge

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-07-11 17:35

Den 28/07/11 14.38, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> har ikke været til at opdrive.
>
> Nu har Lidl en, som ganske vist ikke er i ler, men som har mange af de

Tak for de mange enslydende svar på, at Römertopfen slet ikke er så
sjælden endda. Jeg ved ikke hvordan jeg har kunnet undgå at lægge mærke
til dem i alle disse år. Måske fordi jeg ikke kommer i Aldi og Fakta.

Nå, hva' fa'en ... 199. Jeg havde problemer med at finde en gryde at
bage brød i, men havde kun nogen, hvor håndtagene ikke kunne tåle at
komme i ovnen. Det kan den her i det mindste. Udluftningshullerne ... er
det et problem i forbindelse med bagning?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen