Opskrift søges kartofelret på DR2 (25. jul~
Fra : Heidi

Dato : 26-07-11 18:56

Jeg så et program på DR2 hvor en engelsktalende mand lavede en kartoffelret
i bradepande.
Han skar kartofler i tynde skiver og lade dem i vand for at stivelsen skulle
trække ud. Så dryppede de af og kom i en bradepande med nogle skiver
hvidløg. En ordentlig røvfuld løg i skiver blev kort svitset på´panden og
lagt i bradepanden - lag på lag med kartofler. Så hældte han en omgang
kyllingefond på. Der kom en del peber på kartoflerne.....og så ringede det
på min dør og jeg gik glip af resten af opskriften. F.eks. skulle der mere i
retten og hvor længe skulle den have i ovnen...

Nogen der så programmet (jeg ved ikke hvad det hed) eller som kender retten?
Jeg har søgt på DR2 men kan ikke finde det...

Anyone?

--
Hilsen Heidi
http://tullebo.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-11 19:20

Den 26/07/11 19.56, Heidi skrev:
> Jeg så et program på DR2 hvor en engelsktalende mand lavede en kartoffelret
> i bradepande.

Hvornår?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Heidi

Dato : 26-07-11 21:32

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvornår?
> --
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Jeg mener det var den 25. juli (som anført i overskriften) men det kan også
have været 24. juli

--
Hilsen Heidi, Mivers mor
http://tullebo.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-07-11 04:45

Den 26/07/11 22.31, Heidi skrev:
> "Kurt Hansen"<kurt@ugyldig.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg mener det var den 25. juli (som anført i overskriften) men det kan også
> have været 24. juli

Arrrgh, det havde jeg ikke lagt mærke til

Hvor og hvordan har du søgt på DR2? Man kan f.eks. bladre tilbage i
TV-oversigten til den 25. juli:
http://www.dr.dk/tv/oversigt#side%281%29;dato%2820110725%29

Du må kunne huske cirka hvornår på døgnet det var, om det var et
decideret madprogram, om det - uagtet den engelsktalende - var dansk,
svensk, italiensk eller der faktisk var engelsk?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-07-11 19:42

Heidi skrev:

> Jeg så et program på DR2 hvor en engelsktalende mand lavede en
> kartoffelret i bradepande. [...]

Det eneste program om mad på DR2 i går (25. juli),
var "Solens mad" kl. 15.10-15.40. Der står ikke ret
meget om det i min avis.

--
Herluf :·)
2b V ¬2b=?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-07-11 04:54

Den 01/01/70 01.00, 11) skrev:

> Det eneste program om mad på DR2 i går (25. juli),
> var "Solens mad" kl. 15.10-15.40. Der står ikke ret
> meget om det i min avis.

Ja, "Surt fra Frilandshaven", der kom lige bagefter, ligger vel på
grænsen af begrebet "mad"
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Heidi

Dato : 27-07-11 06:21

> Ja, "Surt fra Frilandshaven", der kom lige bagefter, ligger vel på grænsen
> af begrebet "mad"

Heheheeee...

Nu bliver jeg i tvivl om det var på DR2, men det var en engelsktalende
(britisk) mand, og det var sådan et rustikt køkken.
Men måske nogen kender retten ? og resten af opskriften?

--
Hilsen Heidi
http://tullebo.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-07-11 06:27

Den 27/07/11 07.21, Heidi skrev:

> Heheheeee...

> Nu bliver jeg i tvivl om det var på DR2, men det var en engelsktalende
> (britisk) mand, og det var sådan et rustikt køkken.
> Men måske nogen kender retten ? og resten af opskriften?

Man skal da osse hiiiive hver stump information ud af dig

Optrådte den gode engelskmand i et engelsk program, eller var han gæst i
f.eks. et i øvrigt dansk?

Var det et madprogram, eller var det et indslag i TV-avisen?

Nu begynder der jo at gå sport i at forsøge at hjælpe dig med
opklaringen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : CK®

Dato : 27-07-11 17:12

Den 26-07-2011 19:56, Heidi skrev:
> [...]
> på min dør og jeg gik glip af resten af opskriften. F.eks. skulle der mere i
> retten og hvor længe skulle den have i ovnen...

Fra programoversigten for DR2 d. 24/7 2011:

"River Cottage heltene

Britisk madprogram fra 2009.

Vises i 16:9 Sendes i stereo

Originaltitel: River Cottage Heroes

Hugh Fearnley-Whittingstall beslutter at komponere en superlækker middag
til alle de mennesker, der har hjulpet og inspireret ham i de tolv år,
han har boet i River Cottage i Dorset. Gode venner står i kø for at
hjælpe, og resultatet bliver fantastisk."

Jeg så udsendelsen, og der kom ikke flere ingredienser i. Men hvorvidt
'toflerne skulle være i ovnen en time eller hvad, husker jeg ikke, sorry.

Men det så lækkert ud...

Claus

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-07-11 21:56

CK® skrev:

> Jeg så udsendelsen, og der kom ikke flere
> ingredienser i. Men hvorvidt 'toflerne skulle
> være i ovnen en time eller hvad, husker jeg
> ikke, sorry.

Se:
http://www.dr.dk/nu/player/#/river-cottage-heltene/13825

Afsnittet med kartofler er cirka 35 minutter henne.

> Men det så lækkert ud...

Ja, jeg graver flere kartofler op i weekenden,
så kan ungerne hygge sig med mandolinhjernet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Ralph

Dato : 28-07-11 14:09

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen
> Ja, jeg graver flere kartofler op i weekenden,
> så kan ungerne hygge sig med mandolinhjernet.

Køb rigeligt med plaster - min "lille" datter på 23 fik snittet spidsen af
fire fingre i eet hug. Mandolinen var ironisk nok en julegave fra hende til
mig.

--
Ralph

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-07-11 17:16

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fire fingre i eet hug. Mandolinen var ironisk nok en julegave fra hende

Prøv at forklare hende hvad holderen med piggene er til.
Jeg bruger den godt nok aldrig men jeg ved godt hvornår kartoflen er så tynd
at jeg skal passe på.

Steen.

Fra : Heidi

Dato : 31-07-11 11:25

> [...]
>
> Afsnittet med kartofler er cirka 35 minutter henne.

> Ja, jeg graver flere kartofler op i weekenden,
> så kan ungerne hygge sig med mandolinhjernet.

Tusind, tusind tak, du er min kartoffel-helt :)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-07-11 13:20

Den 31/07/11 12.25, Heidi skrev:

> Tusind, tusind tak, du er min kartoffel-helt :)

Mangler der ikke en slash et eller andet sted?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Heidi

Dato : 31-07-11 16:48

>>> Se:
>
> Mangler der ikke en slash et eller andet sted?
> --
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Linket virker fint hos mig :)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-07-11 16:56

Den 31/07/11 17.48, Heidi skrev:

> Linket virker fint hos mig :)

Det var nu ikke linket jeg tænkte på; det var i denne:

> Tusind, tusind tak, du er min kartoffel-helt

o-slash = ø
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-07-11 17:13

Kurt Hansen skrev:

> Det var nu ikke linket jeg tænkte på; det var i denne:

> o-slash = ø

Først nu faldt tiøren her. Du behøver vist ikke at
nedgøre dig selv til en "tøffelhelt".

--
Herluf :·)
2b V ¬2b=?

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-07-11 21:49

Kurt Hansen skrev:

> Mangler der ikke en slash et eller andet sted?

Nok nærmere en player - DR bruger UPlayer til
at vise deres udsendelser.

Jeg har før hørt at enkelte ikke kan bruge de links
jeg sender, men det er ikke linket der fejler noget.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg