Indendørshegn fra Harald Nyborg
Fra : Vandmanden

Dato : 26-07-11 12:17

En lille historie fra det virkelige liv til skræk og advarsel:

Jeg købte torsdag i sidste uge en rulle hegn i Harald Nyborg som jeg
satte op for en god ven.
I dag købte jeg så to ruller mere til resten af projektet. Men da jeg
så det jeg havde sat op for mindre end en uge siden løb rusten ned af
det.
Jeg var godt klar over det ikke var den kraftigste tråd det var lavet
af men lige til det her projekt var det godt nok - Men det kan da ikke
passe at rusten skal løbe ned af det efter mindre end en uge, derfor
kørte jeg tilbage med de to sidst indkøbte ruller for at returnere dem
og så var det det begyndte at blive "sjovt"
Ekspedienten havde en ret overlegen attitude og forklarede ( efter
lige at have været ude bagved og spørge om råd) at sådan sådan gjorde
hegn der ikke var galvaniseret og sådan var det altså bare!
Jamen hvorfor skriver I så det er galvaniseret spurgte jeg ?
Det gør vi heller ikke ! - Ikke på det her hegn svarede han
selvsikkert.
Da jeg så bladrede op i den tilbudsfolder der lå på disken og spurgte
hvad "Galv." så var en forkortelse for ? Og hvad den dybere mening var
i at sælge hegn der ikke kunne tåle at stå udendørs ? - Det er vel
trods alt sjældent man sætter hegn op indendørs ...
Det måtte han så også lige ud bagved for at undersøge...

Det endte med at jeg fik pengene tilbage for de to ruller jeg
returnerede. Men han mente ikke der var noget at gøre ved den rulle
jeg havde sømmet op da jeg spurgte om jeg skulle stoppe det ned i
nogen skraldesække og komme med det.
Så det var sidste gang jeg har handlet der !

Jeg er udemærket klar over at pris og kvalitet som regel følges ad.
Men man kan sgu ikke sælge hegn der ruster på mindre end en uge! Så
jeg anbefalede at de satte et skilt op hvor de gjorde opmærksom på det
kun var egnet til indendørs brug.

Hegnet er best nr. 6755
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6755&n=10

På den side der er linket til står der ikke det er galvaniseret ( gad
vide om de har fjernet ordet galvaniseret efter klager ? )
Men på side 51 i den tilbudsfolder der gælder står der : Trådvæv Galv.
sekskantede masker. H 180 cm 50 mm masker Best. nr. 6755

Så er I advaret!

Fra : Elmand

Dato : 26-07-11 20:34

"Vandmanden" <perhandel@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Man skal altså ikke være ret kyndig for at kunne se om et hegn eller søm er
galvaniceret.
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Vandmanden

Dato : 26-07-11 14:11

> Man skal alts ikke v re ret kyndig for at kunne se om et hegn eller s m er
> galvaniceret.
> Med venlig hilsen
> Kurt Bjerretoft Espersen

Fuldstændigt rigtigt, og jeg kunne også godt se det ikke var
varmgalvaniseret.
Men skruer og beslag der er elforzinket, forniklet eller lign. plejer
da at holde rusten væk lidt mere end en uge ...

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-07-11 21:34

Vandmanden skrev:

> Jeg er udemærket klar over at pris og kvalitet
> som regel følges ad.

Det er vel sådan at udtrykket Harald Nyborg-hejs
er opstået, nu er der også Harald Nyborg-hegn

> jeg anbefalede at de satte et skilt op hvor de
> gjorde opmærksom på det kun var egnet til
> indendørs brug.

o:)

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-07-11 03:29

Den 26/07/11 22.33, Allan Vebel skrev:

> Det er vel sådan at udtrykket Harald Nyborg-hejs
> er opstået

Den har jeg aldrig hørt. Hvad er det? En rustfri køkkenelevator, eller ...?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-07-11 05:04

Den 26/07/11 20.17, Vandmanden skrev:

> En lille historie fra det virkelige liv til skræk og advarsel:
>
> Jeg købte torsdag i sidste uge en rulle hegn i Harald Nyborg som jeg
> satte op for en god ven.

Nå jeg, en sjælden gang, handler hos Harald Skrald er jeg forberedt på,
at jeg skal vurdere varen omhyggeligt: Er den nu også den lave pris
værd? Ting KAN købes FOR billigt.

> [...]
> trods alt sjældent man sætter hegn op indendørs ...
> Det måtte han så også lige ud bagved for at undersøge...

Jeg ved ikke med fløsene her i gruppen, men vi gamle kan huske HØM
typehuse fra 70'erne. En vinter blev de næsten alle frostsprængt flere
steder og firmaet forklarede, at HØM-huset ikke var konstrueret til det
ekstreme danske vejr!!!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-07-11 11:23

Kurt Hansen skrev:

> En vinter blev de næsten alle frostsprængt
> flere steder og firmaet forklarede, at
> HØM-huset ikke var konstrueret til det
> ekstreme danske vejr!!!

Ja, det var nogle lortehuse - sikkert derfor
det hedder høm-høm

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-07-11 12:38

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> typehuse fra 70'erne. En vinter blev de næsten alle frostsprængt flere
> steder og firmaet forklarede, at HØM-huset ikke var konstrueret til det

Huse har i det hele taget ikke godt af at stå udendørs

Steen.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 29-07-11 22:41

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> Huse har i det hele taget ikke godt af at stå udendørs

Det er vel også derfor man tager dem ind om natten

Ole Gaarde Kristensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-07-11 00:31

Ole Gaarde Kristensen skrev:

> Det er vel også derfor man tager dem ind
> om natten

Læste engang en artikel om en mand der faktisk
havde taget huset ind om natten - han boede i et
stort drivhus, hvor krav til husets kontrukton var
væsentligt mindre end til et almindeligt hus.

Han dyrkede citroner til sin morgente, og hyggede
sig med det.

Det var en artikel i "Haven" for mange år siden,
men jeg har efterfølgende ikke kunnet finde noget
som helst om det.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Ole V Jensen

Dato : 31-07-11 16:06

Allan Vebel <spam@do.not> wrote:

> [...]
> sig med det.
>
> Det var en artikel i "Haven" for mange år siden,
> men jeg har efterfølgende ikke kunnet finde noget

Det kan jeg godt huske.
Jeg mener huset ligger på Fyn et sted.

mvh
Ole-J

Fra : Allan G

Dato : 31-07-11 16:28

"Ole V Jensen" <not@available.dk> skrev i en meddelelse
> Allan Vebel <spam@do.not> wrote:

Og googler man ,bor i drivhus, ja så har i begge husket ret

http://www.fri.dk/bolig/de-har-hus-inde-i-et-drivhus

som et af hittene.

Jeg kunne også huske det.

Mvh Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-07-11 20:37

Allan G skrev:

> Og googler man ,bor i drivhus, ja så har i begge
> husket ret
>
> http://www.fri.dk/bolig/de-har-hus-inde-i-et-drivhus

Det er bare ikke det hus jeg tænker på, den
artikel fra Haven er nok fra sidst i 90'erne, og
huset er noget mindre - mindre end normalt,
netop fordi der er så meget udenomsplads
der kan bruges året rundt.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Allan G

Dato : 01-08-11 07:30

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> artikel fra Haven er nok fra sidst i 90'erne, og
> huset er noget mindre - mindre end normalt,
> netop fordi der er så meget udenomsplads

Der står bla.
Eventyret begyndte for 11 år siden, hvor parret så arkitekt Torkild
Kristensens hus på Fyn.

Og det er nok ham du har tænkt på.

Mvh Allan