MS Windows
briani 27239
Enhedshåndteringen ?
Fra : jane

Dato : 26-07-11 10:55

Der er pludselig kommet er gult ? ved noget som heder "andre enheder SM-
buscontroler" det har der ikke været før, hvad betyder det? Jeg har søgt på
Google men kan ikke finde en driver som heder SM-controler, og heller ikke
på Intels side. Er det mon noget som betyder noget? Computeren virker
tilsyneladende OK, men der skal selfølgelig ikke være gule ? i
enhedshåndteringen. Kan/skal jeg gøre noget ved det?

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-07-11 11:00

jane skrev:

> har søgt på Google men kan ikke finde en
> driver som heder SM-controler, og heller ikke
> på Intels side.

Prøv at køre en Windows Update, den finder
måske den manglende driver.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-11 11:13

jane skrev:

> Der er pludselig kommet er gult ? ved noget som heder "andre enheder SM-
> buscontroler" det har der ikke været før, hvad betyder det?

Jeg har som regel et par gule spørgsmålstegn når jeg har sat et
Windowssystem op. Det skænker jeg ikke en tanke når jeg ved at de
ting jeg skal bruge, er sat rigtigt op.

P.t. har jeg et ved Andre enheder - Audio device, men mit
lydsystem fungerer fint.

Hvis du ikke har problemer, så glem det.

--
Bertel

Fra : jane

Dato : 26-07-11 16:49

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in

> [...]
>
> P.t. har jeg et ved Andre enheder - Audio device, men mit
> lydsystem fungerer fint.
>
> Hvis du ikke har problemer, så glem det.

Neeeej jeg har ingen problemer lige nu, men noget må der jo være galt, når
det pludselig kommer, men indtil vider må jeg så bare glemme det

MVH
Jane

Fra : Pico

Dato : 26-07-11 22:08

Den 26-07-2011 17:49, jane skrev:
> [...]
>

> Neeeej jeg har ingen problemer lige nu, men noget må der jo være galt, når
> det pludselig kommer, men indtil vider må jeg så bare glemme det

Er du Jane eller Charlotte W M ?
Du kan eventuelt have en markering i enhedshånderingen fordi du har
disablet et eller andet. Prøv at højreklik på det og vælg Egenskaber, så
kan du se om det er synderen.

--
MVH
Pico

Fra : Preben

Dato : 26-07-11 11:27

Den 26.07.2011 kl. 11:54 skrev jane <nokvin@fjørndættehotmail.com>:

> [...]
> tilsyneladende OK, men der skal selfølgelig ikke være gule ? i
> enhedshåndteringen. Kan/skal jeg gøre noget ved det?

Prøv at slette den og genstarte. Det får ofte tingene til at falde på
plads.

--
mvh/Preben

Fra : jane

Dato : 26-07-11 16:51

Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in news.vy71zdglqz68nt@preben-
pc.flatrate.dk:

> Prøv at slette den og genstarte. Det får ofte tingene til at falde på
> plads.

Ja det kunne jeg jo prøve, håber bare jeg ikke får flere problemer hvis jeg
sletter den.

Fra : Ole C

Dato : 26-07-11 18:15

jane skrev blandt andet:

> Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in
> news.vy71zdglqz68nt@preben- pc.flatrate.dk:

> Ja det kunne jeg jo prøve, håber bare jeg ikke får flere problemer
> hvis jeg sletter den.

Det får du ikke.
Hvis Windows registrerer noget hardware og ikke kan finde drivere til det,
vil det/de gule udråbstegn bare komme igen.

Undrer mig i øvrigt at du ikke kunne finde noget om SM-buscontroller. Google
har da mange hits - for eksempel er det første:
http://www.eksperten.dk/spm/943235

--
vh
Ole C

Fra : jane

Dato : 27-07-11 15:22

"Ole C" <mail@olec.invalid> wrote in news:j0msn1$m65$1@dont-email.me:

> Det får du ikke.
> Hvis Windows registrerer noget hardware og ikke kan finde drivere til
> det, vil det/de gule udråbstegn bare komme igen.

Ok så vil jeg prøve det

> Undrer mig i øvrigt at du ikke kunne finde noget om SM-buscontroller.
> Google har da mange hits - for eksempel er det første:
> http://www.eksperten.dk/spm/943235

ja, det har jeg også set, men de taler om "Vista" der er også mange andre
hits, men et sted hvor jeg kan downloade driveren kan jeg ikke finde, selv
når jeg søger efter "SM-buscontroler" på Intels download side findes den
ikke...men måske er det bare mig der ikke kan finde ud af det

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 27-07-11 16:29

on 27-07-2011, jane supposed :

> [...]
> når jeg søger efter "SM-buscontroler" på Intels download side findes den
> ikke...men måske er det bare mig der ikke kan finde ud af det

Prøv denne installationspakke:
http://downloadmirror.intel.com/20019/a08/infinst_autol.exe

--
/klaus

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 12:56

Den 26-07-2011 17:50, jane skrev:
> Preben<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in news.vy71zdglqz68nt@preben-
> pc.flatrate.dk:

> Ja det kunne jeg jo prøve, håber bare jeg ikke får flere problemer hvis jeg
> sletter den.

Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
Jane, så hvad har du gang i ??

--
MVH
Pico

Fra : Ole C

Dato : 27-07-11 13:11

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
> uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
> Jane, så hvad har du gang i ??

Af ren nysgerrighed:
Hvor ser du navnet "Charlotte Walløe Meyer" i Janes postings?

--
vh
Ole C

Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 13:21

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Af ren nysgerrighed:
> Hvor ser du navnet "Charlotte Walløe Meyer" i Janes postings?

Det eneste sted google ser det er i pico's newsposts.

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 13:59

Den 27-07-2011 14:21, Leif Neland skrev:
> "Ole C"<mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> Det eneste sted google ser det er i pico's newsposts.

Nu er det så ikke os alle der bruger google. Prøv at læse news i en
newsreader, f. eks. Tunderbird, så vil du se at "Charlotte Walløe Meyer"
er indskrevet som fra. Så vidt jeg ved kan det kun fremkomme hvis man
bevidst skriver det ind ?

--
MVH
Pico

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-07-11 14:00

Pico skrev:

>. Tunderbird, så vil du se at "Charlotte Walløe Meyer"

Læs mit svar til dig

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 14:06

Den 27-07-2011 15:00, Ivan V. Klattrup skrev:

> Læs mit svar til dig

Det har jeg så gjort nu. Det er ærgerligt hvis Thunderbird henter navne
i adressebogen.

--
MVH
Pico

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-11 14:24

Pico skrev:

> Det har jeg så gjort nu. Det er ærgerligt hvis Thunderbird henter navne
> i adressebogen.

Og ærgerligt for Jane at du reagerer uden at have forstand på det
du snakker om.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 14:38

> Og ærgerligt for Jane at du reagerer uden at have forstand på det
> du snakker om.

Jaja, små slag. Det er dog naturligt at stole på, at det afsendernavn,
ens newsreader viser en, er det, afsenderen har skrevet.

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-11 14:44

Leif Neland skrev:

> Jaja, små slag. Det er dog naturligt at stole på, at det afsendernavn,
> ens newsreader viser en, er det, afsenderen har skrevet.

Ikke når man vil fremføre anklager.

--
Bertel

Fra : N/A

Dato : 27-07-11 14:39

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-11 14:39

Leif Neland skrev:

> I øvrigt undrer det mig, at Thunderbird5 ser ud til kun at sende news i
> html; F.ex. kan dette være i farve og stor...

Dit indlæg er sendt næsten normalt - det er blot mærket som om
der er et vedhæng, men det er der ikke. Jeg tror en venlig server
undervejs har spist den del.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 14:44

> Dit indlæg er sendt næsten normalt - det er blot mærket som om
> der er et vedhæng, men det er der ikke. Jeg tror en venlig server
> undervejs har spist den del.

Den kopi, jeg har modtaget, indeholder både

--------------090200090600060004050506
[teksten i html]

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-11 15:56

Leif Neland skrev:

> Den kopi, jeg har modtaget, indeholder både

Okay, den er så ikke blevet strippet. Min kopi slutter efter
"Leif" - altsammen med normal tekst. Kun headeren:

afslører at der har været et vedhæng.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 18:12

> Okay, den er så ikke blevet strippet. Min kopi slutter efter
> "Leif" - altsammen med normal tekst. Kun headeren:

> afslører at der har været et vedhæng.

Jeg mener ikke at det er "lovligt" at sende attachments eller html i news.

Hvad hedder jeg i øvrigt nu, Pico?
På denne pc laver thunderbird5 ikke rav i janes adresse...

Leif

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 18:38

Den 27-07-2011 19:11, Leif Neland skrev:

> Jeg mener ikke at det er "lovligt" at sende attachments eller html i news.
>
> Hvad hedder jeg i øvrigt nu, Pico?
> På denne pc laver thunderbird5 ikke rav i janes adresse...
>
> Leif
Hvis det er mig du mener har jeg ikke sendt noget attachment i news. Jeg
har sendt en url: www.ibpico.dk/Filer/CWM.JPG det skulle da være lovligt
nok.

Du hedder "Charlotte Walløe Meyer".
Som jeg skrev i en anden post viser Windows Live Mail også Jane ved
meddelser fra hende på denne maskine.

Har du fundet ud af noget siden du kan få den til at vise Charlotte
Walløe Meyer i fra feltet fra dig ??

--
MVH
Pico

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-07-11 18:58

Pico skrev:

>Har du fundet ud af noget siden du kan få den til at vise Charlotte Walløe
>Meyer i fra feltet fra dig ??

Han har fundet ud af det som jeg skrev for længe siden, at thunderbird er
defekt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 21:12

FUT: dk.edb.internet.software.mail+news

Den 27-07-2011 19:37, Pico skrev:

> Hvis det er mig du mener har jeg ikke sendt noget attachment i news. Jeg
> har sendt en url: www.ibpico.dk/Filer/CWM.JPG det skulle da være lovligt
> nok.

Nej, det var min egen mail, som thunderbird5 sendte som både text og html.

> [...]
> meddelser fra hende på denne maskine.
>
> Har du fundet ud af noget siden du kan få den til at vise Charlotte

Ja, se mit indlæg i dk.edb.internet.software.mail+news, som jeg FUT'ter til.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-11 22:50

Pico skrev:

> Du hedder "Charlotte Walløe Meyer".

Kan du ikke lægge en dummyadresse ind så den bliverden første
indtil fejlen bliver rettet? F.eks.

   Aaaa Aaaaa Falsk Adresse!

--
Bertel

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 23:15

> Kan du ikke lægge en dummyadresse ind så den bliverden første
> indtil fejlen bliver rettet? F.eks.
>
>    Aaaa Aaaaa Falsk Adresse!

Det kunne jeg teoretisk godt, men hvor skal jeg lægge den for Charlotte
Walløe Meyer står som nr. 5 i min anden adressebog og nr. 5 i en
mailingliste der ligger i samme adressebog ?
Nå, Leif fandt da ud af hvorfor den gør det, lad os så håbe det hurtigt
bliver rettet.

--
MVH
Pico

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-07-11 19:17

Leif Neland skrev:

>På denne pc laver thunderbird5 ikke rav i janes adresse...

Du bruger ikke thunderbird til mail på den pc ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 27-07-11 15:16

Pico skrev:

>Det har jeg så gjort nu. Det er ærgerligt hvis Thunderbird henter navne
>i adressebogen.

Der var engang en virus, som netop udmærkede sig ved at hente navne
fra adressebogen.

Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 28-07-11 13:08

On Wed, 27 Jul 2011 15:05:49 +0200, Pico <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

>Det har jeg så gjort nu. Det er ærgerligt hvis Thunderbird henter navne
>i adressebogen.

Måske en virus? Der findes jo nogen der henter adresser fra folks
adressekartotek og sender spam til dem via maskinen.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-07-11 13:26

Rado skrev:

>Måske en virus?

nix

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mogens

Dato : 27-07-11 13:17

Den 27-07-2011 13:56, Pico skrev:

> Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
> uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
> Jane, så hvad har du gang i ??

Har du været i skoven og plukke svampe?

Mogens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-07-11 13:25

Mogens skrev:

>Har du været i skoven og plukke svampe?

Mon det er spam i forbindelse med efterfølgende salg af disse svampe.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : jane

Dato : 27-07-11 15:32

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote in
> Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
> uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
> Jane, så hvad har du gang i ??

Nu igen, hvorfor beskylder du mig for noget jeg ikke gør, jeg kender ikke
damen og kunne aldrig finde på at bruge andres navne.

Som news reader bruger "Xnews" og har aldrig haft problemer, så mon ikke du
skulle kikke på din "Thunderbird" eller hvad du bruger.

:)

Fra : Portner

Dato : 27-07-11 16:53

jane wrote:
> [...]
>
> Som news reader bruger "Xnews" og har aldrig haft problemer, så mon
> ikke du skulle kikke på din "Thunderbird" eller hvad du bruger.

Smid ham i dit killfilter, så ser du ikke mere til
den anarkist..han kan se forskel på ret og vrang